1.031.433

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Üzenet a palackban: Fiatal kutatók gondolatai az egész életen át tartó tanulásról

Szerző

Kiadó: Tempus Közalapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 234 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-615-5319-07-5
Megjegyzés: Színes ábrákkal, fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Tempus Közalapítvány évek óta valósít meg az egész életen át tartó tanulás hazai és nemzetközi szakpolitikájához kapcsolódó projekteket azzal a szándékkal, hogy a hazai szakértők és a szélesen... Tovább

Előszó

A Tempus Közalapítvány évek óta valósít meg az egész életen át tartó tanulás hazai és nemzetközi szakpolitikájához kapcsolódó projekteket azzal a szándékkal, hogy a hazai szakértők és a szélesen értelmezett érintettek számára fórumot teremtsen az Európai Uniós szakpolitikai folyamatok megvitatására, hazai kapcsolódásainak feltárására. Jelen tanulmánykötet a 2012-2013-as év Közösségi Út a Tanuláshoz- KÚT Program keretében született az Európai Bizottság támogatásával. A kiadvány szándéka szerint egyrészt megjelenési lehetőséget kívánt teremteni fiatal kutatók, doktoranduszok, egyetemi oktatók számára, akik különböző tudományterületek képviselőiként saját szemszögükből közelítenek az egész életen át tartó tanulás fogalmához vagy éppen gyakorlatához. Szintén célunk volt, hogy gondolkodtató és akár kritikai véleményeket mutassunk be az egész életen át tartó tanulás ágas-bogas értelmezéséből, ezáltal kicsit közelebb jutva ahhoz, hogy a hazai tudományos életben miként jelenik meg ez az alapvetően szakpolitikai gondolat. Ily módon a tanulmányokban megfogalmazottak nem szükségszerűen tükrözik a Tempus Közalapítvány szakmai álláspontját, ugyanakkor mind a szerkesztők, mind a terület szakértői és remélhetőleg az Olvasó számára is átfogó hazai helyzetképet adhat az írások sokszínűsége. Felfogható egyfajta üzenetként is, amit olyan fiatal kutatók fogalmaznak meg a 21. század elején, akik életkoruknál fogva nem lehettek jelen az „LLL diskurzus" kezdeti fázisainál, de lehet esélyük arra, hogy a megvalósítást előmozdítsák.
MIT TAKAR PONTOSAN AZ EGÉSZ ÉLETEN ÁT TARTÓ TANULÁS FOGALMA?
Mint minden szakpolitika és tudományterületek határain átívelő gyakorlati fogalomnak, így az egész életen át tartó tanulásnak is sokrétű és tudományterületenként, korszakonként, kontextustól is függően más és más értelmezései, fókuszpontjai lehetségesek, melyek egyenként helytállóak, és adott helyen értelmezhetőek, megalapozottak lehetnek. A szerkesztők felfogásában az egész életen át tartó tanulás az Európai Uniós oktatási szakpolitika oldaláról leginkább egy stratégiatervező fogalmi keretrendszert jelent, mely sok más elemet integrál magába az oktatás, a szociális terület, a munkaerőpiac és foglalkoztatás oldaláról is. Ugyanakkor jó példája a tudomány és szakpolitika kölcsönös egymásra hatásának, reflexiójának, ahogyan az a bevezető írásokból jól kirajzolódik. Vagyis ez a szakpolitikai kifejezés egyre inkább elfogadottabbá kezd válni, integráló szemléletet kínál a szaktudományok felé, miközben jelentéstartalmába beépülnek a modern társadalom- és humántudományi gondolatok is, folyamatosan bővítve és módosítva ezáltal az egész életen át tartó tanulás fogalmát. A legfontosabb szemléletbeli elmozdulás mind a tudományos, mind a szakpolitikai megközelítésben azonos, és ez az oktatásban és képzésben résztvevő intézmények felől szemléletváltást igényel, azaz az egyén tanulási útjára és a kereslet oldalára fókuszáló, a pedagógiai tervezés során a tanulási eredményekből kiinduló és egyénre szabott(abb) szolgáltatásokat nyújtó új szerepfelfogást. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
A kötet szerzői 9
I. TANULMÁNYOK 13
1.1 A szakpolitikai kontextus 13
LOBODA ZOLTÁN: Egész életen át tartó tanulás - Megjegyzések egy fogalom margójára 15
BORBÉLY-PECZE TIBOR BORS: Az egész életen át tartó tanulási stratégia újragondolásának néhány aspektusa 31
1.2 A tanulás megalapozása 37
CZETŐ KRISZTINA: Iskolaundor vagy egész életen át tartó tanulás, avagy milyen
lehetne a jövő iskolája? 39
DEMETER GÁBORNÉ: „Ablak a világra" - Az olvasás képességének tudatos megalapozása az élethosszig tartó tanulás érdekében 57
MEZŐ KATALIN: Élethosszig tartó kreatív tanulás 71
HÜLBER LÁSZLÓ-APRÓ MELINDA: Pedagógiai innovációs lehetőségek - Online konnektivizmus 85
1.3 Oktatás és gazdaság kapcsolata 107
KERESZTES ÉVA RÉKA: Az emberi tőke elmélete és az egész életen át tartó tanulás kapcsolata 109
TÁTRAI ANNAMÁRIA: A felnőttkori tanulás jellegzetességei nemzetközi összehasonlításban 127
SZLAMKA ERZSÉBET: Kommunikáció az oktatás és a munka világa között - Az európai
készségek, kompetenciák, minősítések, foglalkozások osztályozási rendszere (ESCO) 159
II. KITEKINTŐ 175
11.1 Fenntarthatóság és tanulás 175
HARAZIN PIROSKA: Társadalmi felelősségvállalás az élethosszig tartó tanulásért 177
VIDA ADRIENN: A megújuló energiaforrások iránti attitűd -
Mit tehetünk az energiatudatos magatartás kialakításáért Magyarországon? 185
SÍPOS TIBOR, MOLNÁR SÁNDOR KÁROLY, GAÁL GYULA, TÖRÖK ÁDÁM:
Fenntartható társadalom és egy életen át tartó biztonságos közlekedésre nevelés 195
11.2 A közösség szerepe a tanulásban 203
SIBA BALÁZS: Élethosszig tartó tanulás mint hősi történet -
Tanulástörténetünk közösségi és önmegvalósítási aspektusai 205
Dl BLASIO BARBARA: Az interkulturális performansz szociális ereje -
A börtönszínház narratív megközelítése 213
SZIRMAI ANNA LINDA: Test és lélek össztánca a tanulásban -
Mozgás által fejleszthető kompetenciák 221
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Üzenet a palackban: Fiatal kutatók gondolatai az egész életen át tartó tanulásról Üzenet a palackban: Fiatal kutatók gondolatai az egész életen át tartó tanulásról

A gerinc enyhén foltos.

Állapot:
1.840 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba
konyv