1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2007. január

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVII. évfolyam 1. szám

Szerző

Kiadó: Pannon Egyetem
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 148 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Angol nyelvű tartalomjegyzéket tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Tóth Zoltán - Kiss Edina: A fizikai és kémiai változások azonosításával kapcsolatos tudásszerkezet
Fejlődik-e a tanulók fizikai és kémiai változások azonosításával kapcsolatos forgalmi rendszere az életkor előrehaladtával? Miként szerveződik a makro-, részecske- és szimbólumszinteken megfogalmazott változások azonosításával kapcsolatos tudás a tanulók kognitív rendszerében? Történik-e kimutatható változás ebben a tudásszerkezetben az iskolai tanulmányok során?

Tót Éva: Informatika az iskolában, 1999-2006
Csaknem egy évtizede indult el a hazai iskolák számítógépekkel történő felszerelésének második hulláma, ennek valódi újdonsága a kapcsolódás a világhálóhoz. Egy 1999-ben készült empirikus vizsgálat 2005-ös megismétlése alapján úgy tűnik, hogy bár érzékelhetően javult az iskolák felszereltsége, nem történt áttörés a tanórai alkalmazásban, s a tanárok eszközhasználati kompetenciája viszonylag lassú ütemben fejlődik. A változások között az otthoni hozzáférés bővülése a leginkább... Tovább

Fülszöveg

Tóth Zoltán - Kiss Edina: A fizikai és kémiai változások azonosításával kapcsolatos tudásszerkezet
Fejlődik-e a tanulók fizikai és kémiai változások azonosításával kapcsolatos forgalmi rendszere az életkor előrehaladtával? Miként szerveződik a makro-, részecske- és szimbólumszinteken megfogalmazott változások azonosításával kapcsolatos tudás a tanulók kognitív rendszerében? Történik-e kimutatható változás ebben a tudásszerkezetben az iskolai tanulmányok során?

Tót Éva: Informatika az iskolában, 1999-2006
Csaknem egy évtizede indult el a hazai iskolák számítógépekkel történő felszerelésének második hulláma, ennek valódi újdonsága a kapcsolódás a világhálóhoz. Egy 1999-ben készült empirikus vizsgálat 2005-ös megismétlése alapján úgy tűnik, hogy bár érzékelhetően javult az iskolák felszereltsége, nem történt áttörés a tanórai alkalmazásban, s a tanárok eszközhasználati kompetenciája viszonylag lassú ütemben fejlődik. A változások között az otthoni hozzáférés bővülése a leginkább szembetűnő.

Eisemann György: Elhallgatás, beszéd, szubjektum Kemény Zsigmond regényeiben
A "posztmodern Petőfi" már polgárjogot nyert napjaink esszéisztikus irodalomtörténeti gondolkodásában. "Posztmodern" lenne Kemény Zsigmond is? Aligha, de a jelen befogadói tapasztalatai az életmű új közelítéseit teszik nyomatékossá.
"Nem idegenebb-e Fáy, Jósika, Eötvös vagy akár Kemény legjobb műve a mai magyar közönség legnagyobb részéről, mint valamely kortárs amerikai regény?" - veti fel a kérdést A rajongók újraolvasója, Brett Easton Ellis American Psycho című szövegére célozva. A tanulmány címe az újraolvasás "kényszeréről" szólva ugyanakkor azt az esztétikai hatóerőt is feltételezi Kemény Zsigmond szövegeiben, mely az első olvasás horizontján is - tehát például a középfokú és a felsőfokú oktatás szintjein - megszólítani képes a befogadót.

Mayer József: Az iskolai rendszerű felnőttoktatás fél évtizede
Az ezredfordulón az iskolarendszerű felnőttoktatás betöltötte a történelmi hivatását, amennyiben pótló és felzárkóztató funkciót vállalt azoknak a társadalmi csoportoknak az iskoláztatásában, amelyek ezt a hagyományos életkorban valamiért nem tudták teljesíteni.

Boros János: A gazdaság mint kultúra
A magyarországi Alkalmazott Filozófiai Társaság jó érzékkel nyúlt a gazdaság témájához, nem sok időszerűbb tárgyat találhattak volna egy olyan korszakban, amikor minden a gazdasági növekedésről, gazdasági össztermékről, finanszírozhatóságokról vagy éppen megszorításokról, megszoríthatóságokról szólt. Vissza

Tartalom

Tanulmány
Ludányi Lajos: Kémiai Bábel 3
Tóth Zoltán - Kiss Edina: A fizikai és kémiai változások azonosításával kapcsolatos tudásszerkezet 19
Tót Éva: Informatika az iskolában, 1999-2006 31
Eisemann György: Elhallgatás, beszéd, szubjektum Kemény Zsigmond regényeiben 41
Simonné Pallós Piroska: „Hazának használj!" A fiumei tengerészképzésről 48
Pap-Szigeti Róbert: Kooperatív módszerek alkalmazása a felsőoktatásban 56
Mayer József: Az iskolai rendszerű felnőttoktatás fél évtizede 67
Bognár József - Kovács T. László: Értékelés a testnevelés órán 88
Vita
Dupcsik Csaba: Szemszögek 96
Szemle
Eszenyi Réka: Új eszköz a nyelvtanításban: a számítógépes csevegés (chat) 105
Nagy Csilla: A fordítás és az értelmező közösségek 117
Török Gábor: Az esztétikán innen és túl? 120
Kamarás István: Múló epizód vagy a visszatapsolt epizodista? 126
Kovácsné Duró Andrea: Miskolci és pécsi tanárjelöltek értékelési ismeretei és attitűdjei 135
Kritika
Boros János: A gazdaság mint kultúra Karikó Sándor (2006): Gazdaság és/vagy kultúra? 143
Barta Péter: Patru in unu. Farkas Jenő (2005): Román nyelvvizsga írásbeli feladatok - alapfok, középfok, felsőfok - 1200 teszt 147
Contents 148
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2007. január Iskolakultúra 2007. január Iskolakultúra 2007. január

A lapélek enyhén elszíneződtek.

Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv