1.035.088

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar nyelvi munkafüzet 8.

Az általános iskola 8. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 166 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-1975-2
Megjegyzés: Hetedik kiadás. Tankönyvi szám: 803/M. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

1. Értelmezzünk néhány
kommunikációs helyzetet!
a) Egy kozmetikai szereket gyártó vállalat Lilla elnevezéssel újfajta
szappant hirdet.
— Hányféle csatornát (közvetítő... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

1. Értelmezzünk néhány
kommunikációs helyzetet!
a) Egy kozmetikai szereket gyártó vállalat Lilla elnevezéssel újfajta
szappant hirdet.
— Hányféle csatornát (közvetítő közeget) választhat a vállalat a hirdetés közlésére?
— Hányféle kódban (jelrendszerben) közölheti a hirdetést?
— Milyen információkat célszerű közölni a szappan reklámjában?
— Kiknek szólnak ezek az információk, vagyis: kik a címzettek?
— Hányféleképpen reagálhatnak (válaszolhatnak) a reklámra a
címzettek közül azok, akikhez eljutottak az információk?
b) Csöng a telefon, András felveszi a kagylót, egy ideig hallózik, majd leteszi a kagylót.
— Ki volt az? — kérdezi a felesége.
— Nem tudom, nem értettem, mit mond — válaszolja András.
— Hányféle oka lehetett annak, hogy ebben az esetben nem jött létre kommunikációs kapcsolat?
c) A következő példákban a kontextus szerepét figyelhetjük meg.
Ebből kérek egy párat!
— Hányféle jelentése lehet az idézett mondatnak attól függően,
hogy hol — milyen környezetben — hangzik el?
— Hogyan értelmezzük ugyanazt a szót kétféle szövegkörnyezetben?
— Mit jelent az alszik ige és az álom főnév más-más szövegkörnyezetben, vagyis: más-más tartalmú mondatokban? Vissza

Tartalom

Kommunikáció, információ 3
Hangok, szavak, mondatrészek 7
A beszédhangok képzése és felosztása 7
A hangalak és a jelentés kapcsolata a szavakban 9
A szófajok 10
A mondatrészek 14
Milyen jelek és ragok kapcsolódnak a névszókhoz
és az igékhez? 15
Mondatfajták 20
Összetett mondatok 32
Mellérendelt mondatok 35
Hányféle összefüggés lehet a mellérendelt mondatok
tagmondatai között? 35
Ellentétes, választó és kapcsolatos mondatok 37
Következtető és magyarázó mondatok 55
Alárendelt mondatok 62
Hányféleképpen idézhetünk? 83
Mit tanultunk az összetett mondatokról? 89
Nyelvrokonok között 98
A régi magyar nyelv emlékei 104
Hogyan gyarapodik nyelvünk szókészlete? 110
A szóösszetétel 113
Hogyan írjuk az összetett szókat? 120
Aszóképzés 138
Képzett igék 139
Képzett névszók 150
Szókincsünk rétegei 162
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv