1.031.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Történelem

I-IV. osztály/Tantervi útmutató

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 87 oldal
Sorozatcím: A gimnáziumi nevelés és oktatás terve
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-3276-2
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 84 018.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Közoktatásunk középtávú korszerűsítése során a gimnáziumi történelemtanítás is jelentős átalakuláson megy keresztül. Mindenekelőtt módosulnak - a mai társadalmi igényeknek megfelelően - a tantárgy... Tovább

Előszó

Közoktatásunk középtávú korszerűsítése során a gimnáziumi történelemtanítás is jelentős átalakuláson megy keresztül. Mindenekelőtt módosulnak - a mai társadalmi igényeknek megfelelően - a tantárgy céljai és feladatai. A történelemtanítást egyre inkább a jelen szolgálatába kell állítani. Az emberi múlt tanulmányozása során el kell érni, hogy ifjúságunkban kialakuljanak azok az ismeretek és képességek, amelyek a korunk társadalmi viszonyaiban való eligazodást lehetővé teszik; s létrejöjjenek azok a meggyőződés jellegű nézetek, amelyek a szocializmus vállalását s a teljes fölépítéséért folyó társadalmi tevékenységet világnézetileg s erkölcsileg megalapozzák.
A módosult céloknak és feladatoknak megfelelően alakul a történelem mint iskolai stúdium tartalma is. A hagyományos történelmi anyag mellé fölzárkóznak a történelmi-társadalmi lét különböző szférái, a társadalmi mozgást más-más nézőpontból vizsgáló társadalomtudományok leglényegesebb és legjellemzőbb ismeretkörei, s így az új tantervi fölfogásban a történelem komplex és integrált társadalomtudományi tantárgyként jelenik meg. Erre utal a tárgy megváltozott címe is: Történelem és társadalmi ismeretek.
A jelenközpontúság s a mai társadalmi követelményekhez való igazodás szükségessé tette a világtörténeti látásmód elvének korszerűbb és árnyaltabb értelmezését. Ez is tartalmi változásokkal jár. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
Általános kérdések 5
Célok és feladatok 5
A komplexitás, koncentráció és az integráció 16
A világtörténelmi látásmód 22
Az egyetemes és a magyar történelem aránya 26
Az egész fejlődési folyamat bemutatása 28
A tananyag differenciálása 32
A periodizáció értelmezése és megoldása 36
A tantervi órakeret és annak fölhasználása 41
Az általános iskolai és a gimnázium történelemtanítás kapcsolata 44
A tantervi anyag korszerűsítése 48
Változások a témakörökben 51
I. osztály 51
II. osztály v 53
III. osztály 56
IV. osztály 60
A követelmények 66
1. A kronológiai és a topográfiai adatok 67
2. A történelmi fogalmak 67
3. A történelmi összefüggések 70
A didaktikai jelleg 72
A fakultatív történelemtanítás célja, feladatai és módszerei 78
A gimnáziumi történelemtanítás eszközei 81
Ajánlott irodalom 84
Tartalom 87

Szabó Károly

Szabó Károly műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szabó Károly könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv