Előszó
Tisztelt Kolléga(nő)!
Munkánk lineáris felépítésű történelem tantervre épül, így alkalmas mind a 8 osztályos általános iskolai történelemtanításhoz, mind a nyolcosztályos gimnáziumi oktatáshoz, sőt, használható az ún. 6+6 rendszerben is.
Természetesen a különböző iskolatípusokban más és más követelményeket szolgál a történelemtanítás, így a tanári szabadság (és felelősség!) alapján kell Önnek meghatároznia, hogy mit követel meg tanítványaitól, mit ad föl leckeként tanulásra. Sohasem szabad elfelejtenie, hogy a könyv érettségire is fel kell készítse a diákot, tehát nem lehet és nem szabad mindent megtanítani „első nekifutásra"!
A válogató munkát segíti, hogy az a minimális tudásigény, ismeretanyag, amit már az általános iskola felsőtagozatos diákjának tudnia kell tipográfiai eszközökkel kiemelésre került.
Ugyanígy minden új fogalom és az is, amikortól már a fogalom, kifejezés önálló használata követelmény!
A jelölt és beljebb szedett rész csak középiskolásoknak szól!
Természetesen megkönnyíti a „differenciált" foglalkozást a tehetséggondozást, a kiemelkedő tehetségű diákok képességeinek, tudásának fejlesztését (s az önálló ismeretszerzést) az, hogy a diák is előre láthatja, kézbe veheti, hogy mi mindent kell még majd az érettségiig megtanulnia A folyamatosan megjelenő történelem tankönyveink végén mindig talál tájékoztató-összefoglaló táblázatot azokról a kronológiai követelményekről, hogy mit kell „mindenkinek" s mit az érettségizőnek tudni (a táblázatban a kapcsolódó esemény megnevezése nélkül, így késztetve, rászorítva a diákot, hogy önállóan ellenőrizze tudását - vagy elevenítse fel az elfelejtett eseményeket).
Mind önnek, mind tanítványainak sok-sok örömöt, sikereket kívánok tankönyveink használatához, munkájukhoz!
A szerző
Vissza