1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Történelem és társadalmi ismeretek/Magyar nyelvismeret és irodalom

Tanári segédanyag a felnőtt szakmunkásképzés tanárai számára

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 184 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: F 0207/II-u.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kétségtelenül nehéz munkát vállalnak magukra azok, akik a felnőttek szakmunkásképzésében közismereti diszciplinák tanításába kezdenek. Mindenekelőtt tudomásul kell venniük, hogy alig-alig... Tovább

Előszó

Kétségtelenül nehéz munkát vállalnak magukra azok, akik a felnőttek szakmunkásképzésében közismereti diszciplinák tanításába kezdenek. Mindenekelőtt tudomásul kell venniük, hogy alig-alig támaszkodhatnak a korábban tanultak jótékony az előrehaladást megalapozó, segítő hatására, bár elvileg a korábban megszerzett tudásnak - feleleveníthető állapotban - valamilyen mértékben léteznie kellene. A pedagógiai - felnőttoktatásról lévén szó így mondanám inkább: az andragógiai - problémát itt elsősorban nem vagy nemcsak a felejtés természetes következményei okozzák, hanem a korábbi tanulás hiányai is, olykor talán még az is, hogy alig van mit elfelejteni. Ha reálisan szemléljük helyzetünket, be kell látnunk, hogy közoktatásunk túlságosan szelektív működése következményeként a felnőttkori szakmunkásképzésre vállalkozók tetemes része korábbi iskolai tanulmányai során töredékes és megérleletlen műveltséget szerzett, mégha ezért teljesjogú bizonyítványt kapott is. Így aztán nem alakulhattak ki igazán az elméleti jellegű tanulás képességei, műveletei sem. Márpedig a közismereti diszciplinák tanulásakor a szakmunkásképzésben nagyrészt elméleti jellegű tanulást követelünk tőlük. Másrészt azoknál is, akik az elméleti tanulás kidolgozottabb képességeivel, műveleteivel léptek ki egykor az iskolából, az élet mindennapi igényei szerint előtérbe kerülő gyakorlati tanulás már kellően elnyomta az elméleti jellegű tanulás képességeit, műveleteit. A gyakorlati ismeretek és cselekvési műveletek gyakorlat közben történő megtanulása viszont alig-alig okozna nehézséget a felnőtt szakmunkásképzésben résztvevők számára. Vissza

Tartalom

AJÁNLÁS 3
BEVEZETŐ 6
TÖRTÉNELEM ÉS TÁRSADALMI ISMERETEK 17
Az oktatócsomag 18
JAVASLATOK A TANANYAG FELDOLGOZÁSÁRA 22
JAVASOLT ÜTEMTERV AZ ISKOLÁBAN SZERVEZETT TANFOLYAMOK SZAKTANÁRAI SZÁMÁRA 23
Az I. osztályban 23
A II. osztályban 30
JAVASLAT A TANTÁRGYI VIZSGÁRA ÖNÁLLÓAN FELKÉSZÜLŐK KONZULTÁCIÓIT VEZETŐ TANÁROK SZÁMÁRA 38
Javaslat a munkalapok értékelésére 50
MAGYAR NYELVISMERET ÉS IRODALOM 90
Az oktatócsomag 94
Az irodalmi művek jegyzéke 97
JAVASLATOK A TANANYAG F ELDOLGOZÁSÁRA JAVASOLT ÜTEMTERV AZ ISKOLÁBAN SZERVEZETT TANFOLYAMOK SZAKTANÁRAI SZÁMÁRA 98
Az I. osztályban 98
A II. osztályban 105
JAVASLAT A TANTÁRGYI VIZSGÁRA ÖNÁLLÓAN FELKÉSZÜLŐK KONZULTÁCIÓIT VEZETŐ TANÁROK SZÁMÁRA 106
Segédanyag a könyvtári órához 111
Útmutató az irodalom tanításához 128
A javasolt vizsgakérdések összeállításának szempontjai 146
A JAVASOLT VIZSGAKÉRDÉSEK 148
Irodalomból 148
Magyar nyelvismeretből 153
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Történelem és társadalmi ismeretek/Magyar nyelvismeret és irodalom Történelem és társadalmi ismeretek/Magyar nyelvismeret és irodalom

A borító kissé kopottas.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv