A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Történelem I.

A dolgozók középiskolái számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 270 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal. Tankönyvi szám: D10107.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hogyan tanuljuk a történelmet?
A felnőttoktatásban történelmet eredményesen tanulni csak igen módszeres és céltudatos munkával lehet. A tanulásnak két alapja van: a tankönyv és a tanári... Tovább

Előszó

Hogyan tanuljuk a történelmet?
A felnőttoktatásban történelmet eredményesen tanulni csak igen módszeres és céltudatos munkával lehet. A tanulásnak két alapja van: a tankönyv és a tanári magyarázat. E kettő segítségével, otthoni elmélyült munkával lehet az anyagot elsajátítani.
A jelen tankönyv arra törekedett, hogy az önálló, otthoni munkát a legmesszebbmenően elősegítse - természetesen a tanári munkát helyettesíteni nem tudja, de nem is akarhatja.
A tanulásnak általában - nemcsak a történelemnél - három fokozata van. Az első a tananyag megértése. A történelemben azonban nem puszta megértésről van szó, hanem arról is, hogy megpróbáljuk a múltat mint való életet elképzelni és így megérteni. Semmi esetre sem puszta tények és adatok rögzítéséről van szó, hanem a tények és adatok által ábrázolt történelmi folyamat, az események közötti összefüggések, a való élet megismeréséről. Ha eddig a felismerésig eljutottunk, az még nem jelenti azt, hogy megtanultuk a történelmet.
A második fokozat ugyanis az, amikor máj: nemcsak „értjük" a történelmet, hanem meg is tanuljuk, vagyis az adatokat és tényeket jól megjegyeztük, annyira, hogy segítségükkel a múlt eseményeinek folyamatát biztosan fel tudjuk idézni.
Az igazi felkészülés harmadik foka az, amikor nemcsak értjük, nemcsak tudjuk a történelmet, hanem el is tudjuk mondani, vagyis a felidézett történelmet szavakkal is ki tudjuk fejezni. Vissza

Tartalom

Hogyan tanuljuk a történelmet? 5
I. Őskor. Az ősközösségi társadalmak kora
Az ősközösségi társadalom kialakulása és virágzása 13
Az ősközösségi társadalom felbomlása az osztálytársadalom kialakulása 24
II. Ókor. A rabszolgatartó társadalmak kora
A) Az ókori Kelet
Egyiptom és Mezopotámia az ókorban 35
A perzsa birodalom. India, Kína 45
Az ókori Kelet műveltsége 49
Az ősközösségi és az ókori keleti társadalmak történetének összefoglalása 56
B) Az ókori Görögország
A görög osztálytársadalom kialakulása és korai szakasza 59
A köznép és az arisztokrácia harca 69
A görög-perzsa háborúk 77
A poliszrendszer virágkora 84
A polisz válsága. A válság megoldása. A hellenizmus 94
Az ókori Görögország műveltsége 103
Az ókori Görögország történetének összefoglalása 117
C) Az ókori Róma
A királyság és a korai köztársaság Rómában 119
A Földközi-tenger medencéjének meghódítása 127
A köztársaság válsága 132
A polgárháborúk kora 140
Augustus uralma 150
A császárkor áttekintése 158
A római műveltség 167
A kereszténység kialakulása 176
A nyugatrómai birodalom bukása 182
Az ókori Róma történetének összefoglalása 189
III. A középkor története a XI. századig. A hűbéri társadalmak kora
AJ A korai feudalizmus
Nyugat-Európa a X. századig 193
A feudális gazdaság és társadalom 200
Az arab birodalom és műveltség 209
Bizánc és a szlávok 216
A korai feudalizmus történetének összefoglalása 224
B) A feudalizmus kialakulása Magyarországon
A magyar nép eredete, vándorlása és a honfoglalás 225
Az új hazában 233
A magyar feudális állam megszervezése 241
A feudalizmus kialakulása Magyarországon, összefoglalás 249
Függelék
összefoglaló időrendi táblázat 254
Tárgymutató 261
Ajánlott olvasmányok 267
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv