| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 211 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-17-3044-1 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
| Bevezetésként a történettanításon alapuló történelemtanításról és a tanulói tevékenységről | 5 |
| A tantervi munkálatok megkezdése előtt | 11 |
| Az 1962. évi történelemtanterv | 12 |
| A tantárgypedagógia fejlődése | 18 |
| A történelemtanítás gyakorlati eredményei | 26 |
| A korszerű eszközök és eljárások alkalmazása | 36 |
| A tantervmódosítás | 46 |
| A tanterv előkészítése | 51 |
| A nemzetközi eredmények számbavétele | 52 |
| Publikált tanterv-előkészítő kutatások | 57 |
| A követelményrendszer - munkafüzet - feladatlap kísérlet | 62 |
| Az új tanterv | 103 |
| A tantervi vázlat | 106 |
| A hipotetikus tanterv | 112 |
| A tanterv és a világnézeti nevelés | 115 |
| A tananyag struktúrája | 116 |
| A szaktudomány és a tanterv viszonya | 119 |
| A tanterv műveltségfelfogása | 120 |
| Vertikális tantárgypedagógiai szemlélet a tantervben | 122 |
| A feladatok és követelmények összefüggése | 124 |
| A tantervi differenciálás | 129 |
| A tantárgyak közötti koordináció | 129 |
| A tanterv felépítése | 131 |
| A tantárgy neve | 134 |
| A tantárgy célja | 134 |
| A feladatok | 138 |
| A tananyag | 145 |
| A követelmények | 148 |
| A tantárgy tanításához szükséges eszközök | 158 |
| Hogyan valósítható meg a tanterv a gyakorlatban? | 162 |
| A "történettanítás" | 164 |
| A "történelemtanítás" | 176 |
| A történelemtanulás mint tények, fogalmak, összefüggések és törvényszerűségek elsajátítása | 178 |
| Az elsajátítás, mint megértés, megjegyzés, alkalmazás | 184 |
| A tanulói tevékenység | 190 |
| A tevékenység formái | 192 |
| A tevékenység szervezeti keretei | 200 |
| A tevékenység ellenőrzés és értékelése | 208 |