kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Félvászon |
| Oldalszám: | 280 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | A könyv 1000 példányban került kiadásra. Tankönyvi szám: 52224. |
| A kiadó előszava | 7 |
| Bevezetés | 9 |
| Történelemtanításunk a XIX. század elejétől 1830-ig | |
| A történelemtanítás célja Magyarországon a XIX. század elején | 15 |
| A feudalizmus válsága és a válság politikai hatása | |
| A Habsburgok a forradalmi eszmék ellen | |
| A történelemtanítás politikai céljának első megfogalmazása | |
| Az 1806-os állami tanterv | |
| A történelemtanításra vonatkozó tantervi utasítások | |
| Az egyetemes történelem anyaga | |
| A nevelés célja a protestáns tantervekben | |
| A történelemtanításra vonatkozó protestáns előírások | |
| A tantervi előírások és a haladás viszonya | |
| A tanárképzés | 30 |
| A katolikus "tanárképzés" | |
| A protestáns "tanárképzés" | |
| A hallgatók világnézeti nevelése általában | |
| A katolikus iskolák világnézete | |
| A protestáns iskolák világnézete | |
| A göttingai professzorok történelemszemlélete | |
| A német történetszemlélet más képviselői | |
| A bécsi kormány a külföldi tanulmányutak ellen | |
| A történelemtanítás tankönyvi anyaga 1830-ig | 43 |
| A tankönyvellátás nehézségei a XVIII. század végén | |
| Az egyetemes történelem a katolikus és protestáns tankönyvekben | |
| Bolla márton tankönyve | |
| Schröck Mátyás tankönyve | |
| Budai Ézsaiás tankönyve | |
| Péczeli József tankönyve | |
| A magyar történelem a katolikus és protestáns tankönyvekben | |
| Pray György tankönyve és szemlélete | |
| Spányik Glicér tankönyve | |
| Losonczi István: Hármas Kis Tüköre | |
| Budai Ézsaiás tankönyve | |
| A kéziratos történelemtanítás anyaga és szemlélete | 129 |
| Kéziratos tankönyvek | |
| Láczai Szabó József történelemtanítása | |
| Mokry Benjamin történelemtanítása | |
| A pápai és debreceni történelemtanítás a reformkor előtti évtizedekben | |
| Csengery József történelemtanítása | |
| Történelemtanításunk 1830-tól 1848-ig | |
| A reformkor gazdasági, társadalmi és politikai viszonyainak hatása a történelemtanítás körülményeire | 169 |
| A feudalizmus válságának elmélyülése | |
| A válság politikai következményei | |
| A liberalizmus szerepe | |
| Magyar tannyelv az iskolákban | |
| Új protestáns tantervek | |
| A történelmi tankönyvek anyaga és szemlélete | 178 |
| A katolikus iskolák tankönyvei | |
| Bolla és Spányik tankönyveinek új kiadásai | |
| A magyar történelem szemlélete az új kiadásokban | |
| Horváth Mihály tankönyvének szemlélete | |
| Horváth tankönyvének újabb kiadásai | |
| A protestáns iskolák tankönyvei | |
| Budai tankönyvének utolsó kiadása | |
| Péczeli magyar történelmi tankönyve | |
| A Hármas Kis Tükör újabb kiadásai | |
| Csengery egyetemes történeti tankönyve | |
| Az újkor szemlélete Csengery tankönyvében | |
| Csengery a francia forradalomról | |
| Csengery a szentszövetség korának eseményeiről | |
| A tankönyvpótló kéziratok anyaga és szemlélete | 203 |
| A katolikus iskolák kéziratos tanítása | |
| A református iskolák kéziratos tanítása | |
| Bocsor István történelemtanítása | |
| Bocsor a nevelés céljáról | |
| Bocsor kézirata az Egyesült Államok történetéről | |
| Hegel hatása az egyetemes történelem szemléletében | |
| Antiklerikális szellem | |
| Zsarnokgyűlölet | |
| A felvilágosodás pozitív értékelése | |
| A francia forradalom szükségességének hirdetése | |
| A szentszövetség korának értékelése | |
| Az újkori egyetemes történelem magyar vonatkozásai | |
| Bocsor magyar történelmi kézirata | |
| A reformkori Magyarország viszonyainak ismertetése | |
| Bocsor tanításának jelentősége | |
| Az evangélikus iskolák kéziratos tanítása | |
| Vandrák András történelemtanítása | |
| Vajda Péter történelemtanítása | |
| A liberalizmus szabadságfogalma Vajda Péternél | |
| A magyar történelem szemlélete Vajda Péter tanításában | |
| Antiklerikális szemlélet | |
| Harc a haladásért a történelemtanítás útján | |
| Vasvári Pál történelemtanítása | |
| Vasvári nevelési célja és módszere | |
| Kik a nagy emberek? | |
| Michelet és Vasvári | |
| A történelemtanítás hatása a XIX. század első felében | 255 |
| A "régi dicsőség" hirdetésének lelkesítő hatása | |
| A társadalmi haladás és függetlenség eszméinek népszerűsítése | |
| A reformkori történelemtanítás jellemző vonásai | |
| A reformkori történelemtanítás hatása | |
| A középiskolás tanulók a haladás mellett | |
| Maár Bonifác hatása | |
| A debreceni történelemtanítás egykorú jellemzése | |
| Bocsor hatása Jókaira | |
| Petőfi történelemszemléletének pápai gyökerei | |
| Bocsor hatása Jókaira | |
| Vajda Péter tanításának hatása | |
| A pesti egyetem történelemtanításának hatása | |
| Az 1848-as ifjak a haladás és a szabadság védelmében |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.