kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Singer és Wolfner Kiadása |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 159 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Előszó | |
| A történelem mint tudomány a XIX. században | 1 |
| A történelem bölcsészetének első hirdetői. | 1 |
| Niebuhr és Savigny kritikai módszere s Ranke, ennek betetőzője. | |
| Rotteck szabadelvű, Weber iskolai, Schlosser népszerű iránya. | |
| Cantú és a romanticismus. | |
| Comte positivismusa és Buckle rendszere | |
| A történelem elmélete Magyarországban. | 13 |
| Danielik történetbölcsészete. | |
| Horváth Mihály, Salamon és Lánczy a történelmi módszerről, Marczali a tört. felső oktatásról. | |
| Schwarcz Gyula az athéni történetírókról. | |
| A XIX. század nagy történetíróinak magyar ismertetői | |
| Az angol, franczia, olasz és román történelmi módszer 1886-1902. | 23 |
| Freeman és Acton; Lavollée, Moeller, Monod és Seignobos; Villari;Xénopol | |
| A német történelmi módszer 1891-1902. | 32 |
| Mahrenholtz, Lorenz, Bernheim, Below, Lamprecht, Helwolt és Lindner | |
| Magyar történettanítás a XIX. században | 44 |
| Az 1777. és 1806. évi Ratio Educations történelmi módszere. | 44 |
| Történettanítás a felekezeti középiskolákban. | |
| Az 1849. évi Entwurf és az 1861. évi tanterv. | |
| Az 1868-1883. közt kiadott tantervek és utasítások. | |
| Kármán Mór | |
| Az utasítások bírólói. | 58 |
| A középisk. történettanítás ügye a történelmi kongresszuson. | |
| Az öt pont. | |
| Reform-mozgalmak. | |
| A történelem az érettségi vizsgálatokon és az egységes középiskolában. | |
| A nemzeti és az egyetemes történelem szembeállítása | |
| A magyar történettanítás segédeszközei a XIX. században | 69 |
| Magyar egyetemes történetek Székely Istvántól Gvadányiig. | 69 |
| Az első világtörténelmi tankönyvek. | |
| Tankönyvirodalmunk az alkotmány helyreállítása óta. | |
| Kézikönyvek | |
| Történelmi olvasókönyvek. | 82 |
| Középkori krónikák gyűjteménye. | |
| Priskos-Rhetor az iskolában. | |
| Magyar történelmi kútfők gyűjteménye. | |
| Történelmi falitérképek. | 91 |
| Magyar szempontok az egyetemes történelmi térképeken. | |
| A korszakok kijelölése. | |
| Magyar történelmi térképek. | |
| Kéziatlaszok. | |
| Térkép és nemzeti nevelés | |
| A történettanítás szemléltető eszközei. | 103 |
| Történelmi és philogiai muzeumok. | |
| Történelmi faliképek, kartonok és képatlaszok. | |
| Képtárak, muzeumok látogatása. | |
| Hazai és külföldi tanulmányútak. | |
| Ifjúsági könyvtárak és színielőadások | |
| A történettanítás szelleme | 110 |
| Magyar történet, nemzeti szellem. | 110 |
| Széchenyi s nagyjaink | |
| Az ókor tanulmánya. | 121 |
| Szent István és Mátyás király az ókorról. | |
| Magyar tanulók Olympiája. | |
| Klasszikusok a történettanításban. | |
| A fajszeretet ápolását a sumirok történetén kezdjük. | |
| Mai hazánk története az ókorban. | |
| Az ókori történelem nemzeti feladatai | |
| A középkor tanulmánya. | 131 |
| Székely István a középkorról. | |
| A költők és a középkor. | |
| Hazai emlékek. | |
| Nemzetünk dicsősége a középkorban. | |
| Kereszténység s hazaszeretet. | |
| A korszellem megértése. | |
| A tanítás feladatai | |
| A modern történelem tanúlmánya. | 142 |
| Az újkor tanításának öt fő mozzanata. | |
| A nemzeti történelem beillesztése az újkorba. | |
| A politikai földrajz. | |
| A nemzeti történelem mint a történettanitá betetőzője | |
| A magyar történettanár nemzeti hivatása | 151 |
| A hazai történelem varázsa. | 151 |
| A nemzeti öntudat növelése. | |
| A tanítás szabadsága. | |
| Nemzeti ünnepek. | |
| Küzdelem a felekezeti gyűlölködés ellen. | |
| Eszményiség. | |
| Musis et virtutibus |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.