Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

977.922

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Törvényhozás és intézményesítés

A felnőttképzés tervezése és marketingje

Szerző
Fordító

Kiadó: Német Népfőiskolai Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 168 oldal
Sorozatcím: Felnőttoktatás, továbbképzés és élethosszig tartó tanulás
Kötetszám: 22
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-03-8375-6
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A sorozatszerkesztő előszava7
Törvényhozás és intézményesítés9
Bevezetés9
A népfőiskola12
A népfőiskola helye és feladata12
Statisztika13
A népfőiskolákon folyó egyéni továbbképzés motivációi és perspektívái13
Miért akarják a felnőttek továbbképezni magukat?13
Milyen perspektívák és szükségszerűségek következnek ebből a továbbképzés tekintetében?14
A népfőiskolák képzési kínálata16
Integrációs feladat16
Nyitottság17
Sokrétűség17
A népfőiskolák főbb témakörei18
Politikai képzés18
Szakmai továbbképzés - továbbképzés szakmára21
A népfőiskoláknak adott célcsoportokkal folyó munkája az alfabetizáció példáján bemutatva25
A népfőiskolák rendezvényeinek általános formái26
A felnőttoktasban dolgozó munkatársak 27
A felnőttképzésben dolgozó munkatársakkal szemben támasztott követelmények27
Egyetemi pedagógiai tanulmányok28
A felnőttoktatdásban dolgozó pedagógiai munkatársak különböző típusai29
Felnőttoktatási törvények31
A felnőttoktatás támogatását célzó törvény modell-tervezete31
A felnőttképzéssel/továbbképzéssel kapcsolatos egyes tartományi törvényeknek strukturális jellemzők alapján történő összehasonlítása34
A továbbképzés helye az oktatásügyben35
A továbbképzési intézmények feladatai - oktatási célok és tartalmak36
A továbbképzés intézményeinek fenntartói és azok elismerése38
A továbbképzés szabadsága és függetlensége40
A továbbképzés pénzügyi támogatása40
Helyiségek és tárgyi felszereltség43
A továbbképzési intézmények munkatársai: szakképesítés és továbbképzés43
A továbbképzés intézményei és tartományi szervezetei közötti intézményesített együttműködés44
A továbbképzés területének fejlesztési tervezése45
Közszolgálat és a továbbképzési intézmények45
A továbbképzési intézményekben szerezhető bizonyítékok és letehető vizsgák46
A továbbképzés tartományi szervezetei46
Az új szövetségi tartományok felnőttoktatási- és továbbképzési törvényeivel kapcsolatos megjegyzések47
Záró megjegyzések a felnőttoktatási törvényekkel kapcsolatban48
A tartományi törvények alapján nem támogatott továbbképzési intézmények48
Tanulmányi szabadság48
A törvényhozásnak az oktatómunka dinamikájára gyakorolt befolyása49
A tartományi törvények támogatási elveinek értékelése49
A népfőiskolák szervezeti formái: a jogi státusz mint strukturális elv50
Előzetes megjegyzés: a népfőiskolák önkormányzatisága50
Magánjogi fenntartásban működő népfőiskola: népfőiskola mint bejegyzett egyesület51
Önálló közjogi önkormányzati intézetként működtetett népfőiskola53
A települések közötti együttműködés: a kommunális munkaközösség, közjogi megállapodás, célszövetség55
A kommunális munkacsoport56
Közjogi megállapodás56
Célszövetség57
A népfőiskolák különleges jogi formái: az önálló, önkormányzati intézetként működő népfőiskola, alapítványi, valamint közhasznú korlátolt felelősségű társaságként működő népfőiskola58
Önálló, önkormányzati intézetként működtetett népfőiskola58
Az alapítvány59
Közhasznú korlátolt felelősségű társaság59
A népfőiskolákon kívüli továbbképzés60
Üzemi képzési tevékenység60
Az üzemi továbbképzés növekvő jelentősége60
A továbbképzés fenntartói61
Munkahelyi tanulás61
Továbbképzési költségek és részvételi statisztika62
Az érdekképviseleti szervek felnőttoktatási tevékenysége a szakszervezeti oktatási forma példáján bemutatva63
Helyi, regionális és szövetségi szintű szakszervezeti oktatás63
A szakszervezeti oktatás tartalma és témái63
A szakszervezeti oktatási tevékenység koncepciói64
Az NPO (non-profit szervezeti formában működő) típus65
Általános bevezetés65
A non-profit szervezet definíciója66
A kereskedelmi alapon működő továbbképzési intézmények megkülönböztetése a non-profit alapon működőktől67
A non-profit szervezetek jellemzői67
Menedzsment és non-profit szervezetek70
A továbbképzési non-profit szervezetek vezetésével szemben támasztott követelmények72
Irodalom74
Tervezés és marketing77
Programtervezés77
Bevezetés77
A programtervezés koncepciói79
A programterevezés egyes kérdéseiről81
A továbbképzések célcsoportjainak elvárásai a programtervezéssel kapcsolatban: tervezési- és szakmai kompetencia, a kínálat tartalmi kérdései, a megszerezhető képesítések fajtái83
Rendezvényformák és programtervezés85
Rendezvénytervezés88
Résztvevő orientáltság, célcsoportorientáltság, célcsoport kutatás 90
Résztvevő orientáltság90
Célcsoportorientáltság91
Célcsoportmunka az írás-olvasás tanításának példáján keresztül94
Az írás-olvasás-tanítás jellemzői94
A célcsoport munka gyakorlati alkalmazásának sajátosságai94
Célcsoportkutatással kapcsolatos megjegyzések95
Célcsoportorientált programtervezés: a résztvevők elemzése, szabadidő-kutatások, a tervezési adatok gyakorlati jelentősége96
Kérdőívekből és a résztvevők összehasonlító elemzéseiből nyert tervezési adatok96
Időráfordítási vizsgálatokból és a lakosság szabadidős szokásainak elemzéséből nyert tervezési adatok98
Szociális kapcsolatok elemzésből nyert tervezési adatok99
Szociális profilok100
Vidéki község, ipari település, közepes méretű város (kereskedő-, kézműves-, ipari tevékenység jellemzi)100
Munkások, szakmunkások100
A 16-24 évesek csoportja101
Idősek101
Háziasszonyok102
Nagy ismeretségi kör nélküli kapcsolatkeresők103
A tervezési adatok átültetése a továbbképzés gyakorlatába104
Bevezető ajánlatok 16-24 évesek részére104
Bevezető ajánlatok a kevés szabadidővel rendelkező munkavállalók részére104
Bevezető ajánlatok idősek részére105
Bevezető ajánlatok háziasszonyoknak105
A programkínálatok szerkezete106
Kompenzáló (felzárkóztató) alapképzés106
Kommunikációs- és alapkészségek106
Alapkészségek106
Idegennyelvek108
Hétköznapi ismeretek és általános műveltség108
Kulturális képzés109
Szabadidő, nyaralás, sport110
Matematika, természettudományok, technika110
Háztartás és környezet110
Egészségnevelés111
Személyiségfejlesztés112
Politikai és szociális képzés 114
Szociális képzés114
Politikai képzés114
Számítástechnikai alapképzés117
Szakmai alapképzés117
Képzés és átképzés118
Alkalmazkodást segítő továbbképzés118
Kiegészítő továbbképzés119
Szakmai előrejutást segítő továbbképzés119
Több szakterületet átfogó kínálatok119
Környezeti/környezetvédelmi továbbképzés119
Nők képzése121
Marketing122
Egy marketingkoncepció jellemzői122
Az üzleti marketing fejlődése123
A népfőiskola marketing kritikája125
A piacfüggőség és piacorientáltság problémája126
Érvek a népfőiskolák marketingje mellett127
Mikroperspektivikus érvek a népfőiskolák marketingje mellett127
Makroperspektivikus érvek a népfőiskolák marketingje mellett130
A népfőiskolák stratégiai marketingjének és alapstratégiáinak aspektusai131
A stratégiai népfőiskolai marketing szükségessége131
A népfőiskolák marketing alapstratégiái132
A népfőiskolák információs- és tevékenységi területe135
A népfőiskolák információs tevékenysége135
A népfőiskolai marketing tevékenységi területe137
A népfőiskolai munkatársak marketingorientált professzionalizálódása158
Irodalom159
A sorozatszerkesztő előszava és angol nyelvű összefoglalás161
A sorozatszerkesztő előszava és német nyelvű összefoglalás163

Hans Georg Löbl

Hans Georg Löbl műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hans Georg Löbl könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Törvényhozás és intézményesítés
Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba