1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az egész életen át tartó tanulás eszközrendszere

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tempus Közalapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 52 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-89302-4-8
Megjegyzés: Színes ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


BEVEZETŐ
A tanulásról való gondolkodás középpontjában ma már inkább az egyén áll, ami elmozdulást jelent a korábbi tanár- és intézményközpontú megközelítésről, és a XX. és XXI. századi oktatás... Tovább

Előszó


BEVEZETŐ
A tanulásról való gondolkodás középpontjában ma már inkább az egyén áll, ami elmozdulást jelent a korábbi tanár- és intézményközpontú megközelítésről, és a XX. és XXI. századi oktatás közötti szemléletváltás alapja. A rendszerszintű mechanizmusok azonban még sokkal inkább a korábbi szemléletet vagy egy átmeneti állapotot tükröznek, és az egyéni szükségletekből fakadó különböző tanulási igények és tanulási utak támogatása fejlesztésére, a szolgáltatások széles körének kiépítésére szorul.
Az egyéni tanulói utak és a rugalmas pályafutás támogatását elősegítő rendszerek kialakítása a társadalmi befogadás, a gazdaságpolitika és munkaerő-piaci politika felől szemlélve egyaránt elengedhetetlen. A közgazdaságtan humán tőke elméletei felhasználásával erre vonatkozóan ma már számításokat is végeznek. Az elméleti háttér lényegi eleme, hogy a tanulást egyszerre tekinti az egyén boldogulását elősegítő egyéni jónak és a társadalom-gazdaság fejlődését megalapozó közjószágnak. Ez tükröződik az ENSZ Fejlesztési Programja (UNDP) által is használt, évente publikált emberi fejlődési index számításokban, mely három fő komponenst (életszínvonal, egészség és oktatás) vizsgálva hasonlítja összes az egyes országok társadalmi fejlettségét. Vissza

Tartalom


TARTALOMJEGYZÉK
Bevezető 4
1. A tanulás új megközelítése(i) 6
2. Rövid európai körkép 15
3. Hazai helyzetkép 17
4. Eszközök és célok 21
5. A pályafutás megalapozása ás támogatása - életpálya-tanácsadás 22
6. Új szemlélet keret: Tanulási eredmények 28
7. Átjárás a tanulási pályák között - validáció 29
8. Europass 31
9. Európai és nemzeti képesítési keretrendszerek 33
10. A felsőoktatás és a szakképzés kreditrendszere - ECTS, ECVET 35
11. További eszközök 37
12. Összegzés 38
Hivatkozott írások 40
Függelék 41
I. Függelék - Táblázatok és grafikonok 42
II. Függelék - Kiegészítések 44-52
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv