1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A többkönyvű oktatás felé

Könyv- és könyvtárhasználati módszerek, példák

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Kötetünk tanulmányai nem az olvasás gyönyörűségét dicsérik, hanem az egyéni érdeklődés fejlesztésével kapcsolatos módszereket taglalják és példák sorával bizonyítják, hogy az olvasás megszerettetése, fejlesztése nem csupán szépirodalmon keresztül lehetséges, de tipikusan az iskola egészét érintő, tantárgyközi feladat.
Erről a megosztott funkcióról szól könyvünkben Tőkéczki László egyetemi tanár a történelemtanítás kapcsán, Hubert Ildikó, Radnainé Szendrei Julianna főiskolai tanárok az irodalom és a matematika oktatásával összefüggésben, illetve középiskolai pedagógusok egész csapata (Elekes Tibor, Oporné Fodor Mária. Spira Veronika, Szászi József) a fizika, az ének, a földrajz és az irodalom tanításához kötődően. Az írások harmada könyvtárosoktól {Balogh Mihály, Pápayné Kemenczey Judit, Szász Ilona, Tóth Dezső stb.) származik, akik megfigyeléseikkel, adataikkal, olvasásfejlesztést célzó módszereikkel, ötleteikkel szolgálhatják az iskolában, vagy a csak gyerekek, fiatalok közelében... Tovább

Fülszöveg

Kötetünk tanulmányai nem az olvasás gyönyörűségét dicsérik, hanem az egyéni érdeklődés fejlesztésével kapcsolatos módszereket taglalják és példák sorával bizonyítják, hogy az olvasás megszerettetése, fejlesztése nem csupán szépirodalmon keresztül lehetséges, de tipikusan az iskola egészét érintő, tantárgyközi feladat.
Erről a megosztott funkcióról szól könyvünkben Tőkéczki László egyetemi tanár a történelemtanítás kapcsán, Hubert Ildikó, Radnainé Szendrei Julianna főiskolai tanárok az irodalom és a matematika oktatásával összefüggésben, illetve középiskolai pedagógusok egész csapata (Elekes Tibor, Oporné Fodor Mária. Spira Veronika, Szászi József) a fizika, az ének, a földrajz és az irodalom tanításához kötődően. Az írások harmada könyvtárosoktól {Balogh Mihály, Pápayné Kemenczey Judit, Szász Ilona, Tóth Dezső stb.) származik, akik megfigyeléseikkel, adataikkal, olvasásfejlesztést célzó módszereikkel, ötleteikkel szolgálhatják az iskolában, vagy a csak gyerekek, fiatalok közelében dolgozó pedagógus, könyvtáros kollégák folyamatos szakmai továbbképzését. Vissza

Tartalom

NAGY Attila:
Előszó, avagy a magunk felelőssége 9
I. Tantárgyak
TŐKÉCZKI László:
Beszéljenek a szövegek! Olvasásra ösztönzés és történelemtanítás 17
HUBERT Ildikó:
Ösvények az olvasóvá nevelésben.
Főiskolások felkészítése; a hangos olvasás szükségességéről 23
OPORNÉ FODOR Mária:
Fizikaóra a könyvtárban 31
RADNAINÉ SZENDREI Julianna:
Az olvasás és megértés szerepe a matematika tanulásában és tanításában 34
SZÁSZI József:
Az olvasás szerepe a földrajz és a biológia tanításában 39
ELEKES Tibor:
Földrajztanítás és olvasás. A földrajzi nevek többnyelvűsége 42
BOCSÁK Veronika:
A tantárgyközi feladatok alapozása az alsó tagozatban 44
SUPPNÉ TARNAY Györgyi:
Az olvasónapló szerepe a komplex ismeretszerzésben 47
SPIRA Veronika:
Műközpontú és/vagy gyermekközpontú irodalomtanítás.
A reader-response elmélet a tanításban 50
II. Könyvtárak
TÓTH Dezső:
Olvasásfejlesztés gimnáziumi könyvtárban 61
HARMAT József:
12-14 éves gyermekek olvasási szokásai. A Vörösmarty Mihály Megyei Könyvtár
gyermekkönyvtárában végzett vizsgálat tapasztalatai 69
KELEMENNÉ TORMA Erzsébet:
Gyermekfoglalkozások a Kurucdombon 79
SZÁSZ Ilona:
Motívumkövetés. Alapmotívumok és olvasásfejlesztés 86
III. Helyzetek - élmények
PÁPAYNÉ KEMENCZEY Judit:
Miért fáj a mosónők feje a vasalástól?
A Verseghy nyelvművelő verseny néhány tanulsága 99
ARANY Beáta:
A hátrányos helyzetű gyermekek olvasóvá nevelése a zene segítségével 108
SCHILLER Kata:
"Megszerettetni a tengert..." Esélyek és szakmunkástanulók 113
BALOGH Mihály:
Megjelent a Monokli! Önképzőkör és diáklap 121
NAGY Attila:
"Mintha magam írnám..." Egy pályázat dolgozatai között tallózva 130
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A többkönyvű oktatás felé A többkönyvű oktatás felé

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
980 Ft
390 ,-Ft 60
4 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A többkönyvű oktatás felé A többkönyvű oktatás felé

Könyvtári könyv volt. A borító elszíneződött.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A többkönyvű oktatás felé
Állapot:
980 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba
konyv