1.031.304

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új Pedagógiai Szemle 2010/1-12.

A Magyar Pedagógiai Társaság és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet folyóirata/Teljes évfolyam 1-12. szám

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 1.220 oldal
Sorozatcím: Új Pedagógiai Szemle
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Teljes évfolyam. További kapcsolódó személyek a füzetekben. Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Tanulmányok
5/24 Balázs Éva: A továbbtanulás problémái és támogatása a kistérségek közoktatásában
1-2/32 Barassevich Tamás - Kinyó László: A társadalomtudományi műveltség fejlődésének
befolyásoló tényezői és a fejlesztés megalapozása kisiskoláskorban
1-2/55 Bárnai Árpád - Mészáros Veronika: Az élménypedagógia egy lehetséges meghonosítási módja gyermekotthoni közegben
10-12/53 Benkéné Kiss Valéria - Vighné Arany Ágnes - Tárkányi Ferencné: Az „Egészséges
életvitel kialakítása az ökoiskolában" című oktatási program továbbfejlesztése
3-4/115 Csányi Tamás: A fiatalok fizikai aktivitásának és inaktív tevékenységeinek jellemzői
10-12/18 Faragó Klára: A köznevelés szervezetének tanulmányozása Budapesttől Európán át Nigériáig. Előadás Faragó László emlékére
8-9/3 Farkas András: Mi a baj a pedagógiával? - Emlékezés Zsolnai Józsefre
8-9/11 Horváth H. Attila - Németh Andrásné Farkas Gabriella: Intézménytörténetek vizsgálata.
Veszprém megye alapfokú és középfokú iskoláinak honlapjain
10-12/27 Hunya Márta: eLEMÉRÉS: A legmagasabb átlagot elért iskolák elemzése. Az önértékelés buktatói - a mérés megbízhatósága
1-2/148 Hunya [Márta: Projektmódszer a 21. században II.
3-4/69 Kaposi József: Széljegyzetek a történelemtanítás gyakorlatának alakulásáról
1-2/94 Kasik László - Tóth Edit: Szülői vélekedések a szociálisérdek-érvényesítő viselkedéssel kapcsolatos anyagi, szellemi és kapcsolati erőforrásokról
1-2/32 Kinyó László - Barassevich Tamás: A társadalomtudományi műveltség fejlődésének
befolyásoló tényezői és a fejlesztés megalapozása kisiskoláskorban
5/3 Király BéLa - Radnóti Katalin: Mi legyen a tanárképzéssel? A tanárképzés
megújításának lehetőségei
3-4/39 Kispálné Horváth Mária - Vincze Szilvia: Végzős középiskolások felsőoktatással kapcsolatos tájékozottsága és tervei
5/49 Kiss Albert: A tudományos diákkörök helye a tudományos alkotó munkára való felkészítésben
3-4/140 Kun István - Vass Zoltán: Jövőorientált testnevelés az általános iskola bevezető és kezdő szakaszában
1-2/135 Laczkó Mária: Beszéd- és szövegfeldolgozási nehézségek - diagnosztika és terápia
1-2/73 Laki Tamásné: Az együttnevelés műhelye. A RAMPA integrációs programsorozatának tapasztalatai
6-7/25 Lennerné Patkó Ildikó: Középiskolai rendszer - átjárhatóság és esélyegyenlőség
10-12/46 Máté-Mártonné Korb Erzsébet: Belterjesség és fokozatos elöregedés a pedagógus
pályán. Kaposvár óvodahálózatában dolgozó óvodapedagógusok összetételének vizsgálata (2010)
1-2/55 Mészáros Veronika - Bárnai Árpád: Az élménypedagógia egy lehetséges meghonosítási módja gyermekotthoni közegben
5/37 Miklósi Márta: Az Észak-Alföld régióbeli felnőttképzési intézmények jellemzői
3-4/129 Morvay-Sey Kata - Rétsági Erzsébet: A küzdősportok és az önvédelem iskolai oktatásáról
6-7/3 Nagy Ádám: A harmadlagos szocializációs közeg és az ifjúságügy mint önálló terület elméleti alapjai
5/57 Nagy Katalin Zsuzsa: A cselekedtetés szerepe a kisiskoláskori angolnyelvtanításban
6-7/33 Nagypatakiné Hajzer Anna: Milyen hatása lehet a közoktatási rendszerben végbemenő változásoknak?
3-4/3 Nahalka István: Az iskolarendszer esélyegyenlőtlenségeket kezelő folyamatai a PISA 2006 felmérés tükrében
8-9/11 Németh Andrásné Farkas Gabriella - Horváth H. Attila: Intézménytörténetek
vizsgálata. Veszprém megye alapfokú és középfokú iskoláinak honlapjain
1-2/119 Paksi Borbála: Az iskolai agresszió előfordulása és intézményi percepciója
3-4/28 Paku Áron: Középiskolás fiatalok időképe
3-4/104 Papp József: A természettudományok oktatásának javításáért, avagy a virtuális valóság lehetséges szerepe az oktatásban
5/3 Radnóti Katalin - Király Béla: Mi legyen a tanárképzéssel? A tanárképzés megújításának lehetőségei
3-4/129 Rétsági Erzsébet - Morvay-Sey Kata: A küzdősportok és az önvédelem iskolai oktatásáról
10-12/3 Sípos László: Alapítványok és alapítók. Az iskolai alapítványok és azok alapítói Szabolcs-Szatmár Bereg megyében
3-4/50 Soósné Faragó Magdolna: A tanárképzés új (bolognai) rendszerének bemutatása
5/16 Szabóné Mojzes Angelika: Gondolatok a felsőoktatás tömegesedéséről
3-4/93 Szolcsányi Ákos: Bibó István taníthatósága a gimnáziumi irodalomórákon
1-2/3 Tarcsa Zoltán: Változó világ - változó általános művelődési központok. Válság vagy megújulás?
10-12/53 Tárkányi Ferencné - Vighné Arany Ágnes - Benkéné Kiss Valéria: Az „Egészséges
életvitel kialakítása az ökoiskolában" című oktatási program továbbfejlesztése
1-2/94 Tóth Edit - Kasik László: Szülői vélekedések a szociálisérdek-érvényesítő
viselkedéssel kapcsolatos anyagi, szellemi és kapcsolati erőforrásokról
3-4/140 Vass Zoltán - Kun István: Jövőorientált testnevelés az általános iskola bevezető
és kezdő szakaszában
10-12/53 Vighné Arany Ágnes - Benkéné Kiss Valéria - Tárkányi Ferencné: Az „Egészséges
életvitel kialakítása az ökoiskolában" című oktatási program továbbfejlesztése
3-4/39 Vincze Szilvia - Kispálné Horváth Mária: Végzős középiskolások felsőoktatással kapcsolatos tájékozottsága és tervei
8-9/25 Zombai Tamás: A Volokalamszki országút, avagy káderkérdés az oktatásban
Konferencia
Változások az Óvodai nevelés országos alapprogramjában: kihívások, feladatok
3-4/151 Brassói Sándor: Az Óvodai nevelés országos alapprogramja módosításának előzményei: kutatás, felülvizsgálat, egyeztetések
3-4/155 Paszkoszné Kulcsár Andrea: Az Óvodai nevelés országos alapprogramjának
legfontosabb változásai, az óvodák feladatai az intézményi implementáció megvalósításában
3-4/160 Turi Istvánné: Az érzelmi nevelés és a szocializáció - integráció, inklúzió, multikulturális nevelés az óvodában
Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében - Konferencia -Eger, 2011. április 27-28.
10-12/202 Bihall Tamás: A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szerepe a szakképzésben és a felnőttképzésben
10-12/215 Kálózi Erika: A szakmai vizsgarendszer fejlesztésének eredményei
10-12/210 Ludányi Ágnes: A felnőttek tanításának-tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai
10-12/218 Magyar Szilvia Anna: Az első szakmai vizsga ellenőrzésének tapasztalatai
10-12/207 Szilágyi János: Versenyképes gazdaság - versenyképes szakképzés
10-12/222 Varga Olga: Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Vizsgacentrumának eredményei az adatok tükrében
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány és Dobbantó projektje
10-12/138 Schüttler Tamás: A Dobbantó iskolában leljen otthonra a gyerek
6-7/86 Schüttler Tamás: A Dobbantó program első igazi tanéve. Számvetés jelenről és jövőről Bognár
Máriával, a Dobbantó Projektiroda vezetőjével
6-7/166 Bárdonicsekné Kolos Klára: A társadalomismeret modul kipróbálása
6-7/105 Bárdonicsekné Kolos Klára: Integráció, szegregáció, egyéni fejlesztésen alapuló oktatás
10-12/179 Barlai Róbertné: Az e-naplók mint reflexiók a Dobbantó program megvalósításának lehetőségeiről
10-12/151 Bencsik Zoltán: Topográfiai oktatóprogram a földrajz tanulásához
10-12/102 Bognár Mária: A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány szakmai vezetésével megvalósuló Dobbantó projekt
6-7/201 Csuklich Eszter: Az otthon és a tanterem
6-7/181 Csuklich Eszter: Csoportos és egyéni szülői foglalkozások a Dobbantóban
6-7/173 Dudás Gabriella: A kommunikációs modell komplex értékelése
6-7/209 Dudás Gabriella: Közös főzések és étkezések a dobbantós osztályban
10-12/173 Ecsédi Edit: A diákok megismerése
10-12/69 Fehér Ildikó - Szauer Csilla - Gombkötő Andrea - Lakatos Péter - Nagy Zsuzsa Anita - Páter Tünde - Perjés Beatrix - Schüttler Tamás -
Simonics Benjámin - Szentkatolnay Miklós: Képzés és komplex rehabilitáció a fogyatékos emberek
társadalmi integrációjának támogatásáért
6-7/98 Hublik Ildikó: A Dobbantó program intézményi fenntarthatósága
6-7/113 Hublik Ildikó: Migráns tanulók együtt tanítása a Dobbantó program keretében
6-7/189 Jekkel Krisztián: Esettanulmány D.-ről
10-12/123 Katona Nóra - Kovács Anikó: „Híd a munka világába" a Dobbantóban
6-7/84 Mayer József: Bevezető megjegyzések egy pedagógiai innovációhoz
6-7/119 Müller Tamás Bulcsú: A tanulói szerződések tapasztalatai
6-7/91 Nagy Mariann: A Dobbantó program vezetői szemmel
10-12/197 Schüttler Tamás: Nem nőtt még be a fejem lágya
6-7/135 Nyíriné Fejszés Tóth Edit: Az aktív tanulás módszerei
6-7/146 Nyíriné Fejszés Tóth Edit: Új fejlesztő eszközök felhasználása a Dobbantóban
6-7/157 Ráti Csaba: Páros óravezetés a dobbantós osztályban
10-12/116 Schmitsek Szilvia: Második esély Európában - az E2C
10-12/145 Schüttler Tamás: Mentálhigiéné a Dobbantóban
10-12/166 Schüttler Tamás: Programok hálójában
Arany János Tehetséggondozó, Kollégiumi és Kollégiumi-Szakiskolai Programok
8-9/60 Bíró Gábor: Az Arany János Tehetséggondozó Programban végzett bemeneti,
kompetencia és pszichológiai mérések hasznosítása a fejlesztési programban
8-9/90 Csernyánszky Lrzsébet: Az önazonosságtudat erősítése az Arany János Kollégiumi - Szakiskolai Programban
8-9/95 Csirke József: „Válj azzá, ami vagy!"
8-9/55 Gálovics Edit: Az Arany János Tehetséggondozó Program a Klebelsberg Középiskolai Kollégiumban
8-9/110 Gidáné Orsós Erzsébet - Hardi Ildikó - Hardi András: Tanulásmódszertan két iskola között
8-9/68 Hajdúné Csakajda Ildikó: Hátrányos helyzet = nyelvi hátrány?
8-9/85 Havasi Beáta: A felvételi menedzsment jó gyakorlata a Babus Jolán Középiskolai Kollégiumban
8-9/51 Horváth Péter: Az Arany János Tehetséggondozó Program gyakorlati tapasztalatai
8-9/99 Hujber Tamásné: Portfolió és egyéni fejlesztési terv használata az Arany János Tehetséggondozó Programban
8-9/107 Jusztin László: Az együttműködés mint esélyteremtés az Arany János Kollégiumi - Szakiskolai Programban
8-9/81 Katz Nándor: Matematika tehetséggondozás az Arany János Tehetséggondozó Programban
8-9/35 Mayer József: Előzetes gondolatok
8-9/43 Prihoda Gábor: Az Arany János Programiroda alakuló együttműködési rendszere
8-9/76 Szilágyiné Inántsy Ágnes: Nyelvtanítás-nyelvtanulás a hátrányos szociokulturális
környezetből érkező diákok számára az Arany János Tehetséggondozó Programkeretein belül
8-9/36 Tolnai József: Az Arany János Programok jogi és szakmai háttere
Nézőpontok
1-2/181 A gazdasági válság hatása az oktatásra. Nézőpontok az Amerikai Egyesült Államokból (Összeállította: Felvégi Emese)
1-2/162 Kerekasztal-beszélgetés az IKT-technológia paradigmaváltó hatásairól az egész életen át tartó tanulás kontextusában (Tóth Teréz)
5/71 Kerekasztal-beszélgetés Kokas Klára életművéről, a jövő lehetséges irányairól, kutatási területeiről és a műhelyekről (Tóth Teréz)
Világtükör
1-2/192 Felvégi Emese: Válságkezelés az oktatásügyben - internetkalauz
1-2/197 Habók Anita: Német reformok. Problémák és megoldások
3-4/238 Mihály ldikó: Iskolai szertartások
6-7/60 Pető lldikó: Inkluzív nevelés, stressz és stresszkezelés
5/106 Torgyik Judit: Fokozati vizsgák a román közoktatásban
6-7/67 Zsigmond Anna: Az afrikai „gyökerek" és az oktatás az Amerikai Egyesült Államokban
Oktatástörténet
3-4/201 Darvai Tibor - Géczi János: A gyermek képe az 1960-980-as évek magyar nevelésügyi szaksajtójában
1-2/208 Farkas András: Gondolatok a projektmódszer történetéhez
1-2/214 Gál Anikó: Egy erőltetett átalakítás nehézségei az 1950-es években a gyulai Gyógypedagógiai Intézetben
3-4/201 Géczi János - Darvai Tibor: A gyermek képe az 1960-1980-as évek magyar nevelésügyi szaksajtójában
Látókör
5/97 Harangi László: Heutagógia versus andragógia
5/104 Mit terem a türelem? Soproni András filmajánlója
1-2/224 Simándi Szilvia: Intergenerációs tanulás a turizmus kontextusában
Műhely
3-4/164 Olvassunk ruhásszekrényben! Ajánlás C.S. Lewis Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény című klasszikus gyermekirodalmi alkotásának tanórai felhasználására (Összeállította: Felvégi Emese)
1-2/235 Vargáné Nagy Anikó: Az ünnepekhez való viszonyulás
Tankönyvekről
1-2/243 A filozófia alapjai. Beszélgetés Dörömbözi János "egyetemi tanárral" (Novák Imre)
Könyvjelző
10-12/226 A meghökkenéstől az érdeklődésig (Polonyi Tünde Éva)
8-9/114 A neveléstörténet-írás múltja, jelene, jövője (Ackermanné Kelő Kamilla)
3-4/246 Bologna "Hungaricum" (Dominek Dalma Lilla)
5/119 Elmélet és gyakorlat kölcsönösen ösztönző viszonya (Homoki Andrea)
5/123 Iskolai veszélyek. Szerk.: Aáry-Tamás Lajos és Joshua Aronson (Hartmann Magdolna)
1-2/247 Lifelong learning-program: az egész életen át tartó tanulás európai koncepciója az Európai Unió tagállamaiban. Óhidy Andrea könyvéről (Langerné Buchwald Judit)
6-7/217 Monográfia az antik nevelésről. Hoffmann Zsuzsanna könyvéről (Sáry Pál)
5/112 Oktatás és pedagógia válságkönyvek tükrében (Hudra Árpád)
10-12/230 Szociális munka az iskola világában (Trencsényi László)
Figyelő
6-7/45 Eszterág Ildikó: Elit- és/vagy tömegoktatás
5/83 Eszterág Ildikó: Tantervi változások 1989 és 2010 között
6-7/51 Laki Tamásné: Falusi kisiskola: múzeum vagy reformpedagógia műhely?
3-4/187 Molnár Mária: A cigányokkal kapcsolatos beállítódás vizsgálata általános iskolai tanárok körében
5/92 Rostás Rita: Stressz és iskola. Konferencia a Parlamentben
Emlékezés
8-9/118 In memoriam Rózsás László (1929-2011) (Gyóni Ilona)


Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv