1.034.209

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációt támogató hallgatói mentorprogram

Öt év tapasztalatai

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az oktatási egyenlőtlenségek mérséklése érdekében indította el 2007-ben modellértékű települési szintű deszegregációs programját két szomszédos dél-alföldi város, Szeged és Hódmezővásárhely.
A programok keretében a településeken működő szegregált általános iskolákat megszüntették. A bezárt iskolák tanulói új intézményekben, a korábbiaktól jelentősen eltérő körülmények között folytatták tanulmányaikat. E folyamatok során várható nehézségek megoldása érdekében a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézete civil szervezetekkel és további intézményekkel együttműködve, a Roma Oktatási Alap támogatásával, mentorhálózatot szervezett. A Hallgatói Mentorprogram pedagógusjelöltek és segítő hivatásra készülő felsőoktatási hallgatók mentori munkájára építve járult hozzá a deszegregációs folyamatok konfliktusainak enyhítéséhez, a hátrányos helyzetű és roma tanulók iskolai nehézségeinek kezeléséhez.
E könyv részletes leírást ad az oktatási integráció érdekében végrehajtott szegedi és... Tovább

Fülszöveg

Az oktatási egyenlőtlenségek mérséklése érdekében indította el 2007-ben modellértékű települési szintű deszegregációs programját két szomszédos dél-alföldi város, Szeged és Hódmezővásárhely.
A programok keretében a településeken működő szegregált általános iskolákat megszüntették. A bezárt iskolák tanulói új intézményekben, a korábbiaktól jelentősen eltérő körülmények között folytatták tanulmányaikat. E folyamatok során várható nehézségek megoldása érdekében a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézete civil szervezetekkel és további intézményekkel együttműködve, a Roma Oktatási Alap támogatásával, mentorhálózatot szervezett. A Hallgatói Mentorprogram pedagógusjelöltek és segítő hivatásra készülő felsőoktatási hallgatók mentori munkájára építve járult hozzá a deszegregációs folyamatok konfliktusainak enyhítéséhez, a hátrányos helyzetű és roma tanulók iskolai nehézségeinek kezeléséhez.
E könyv részletes leírást ad az oktatási integráció érdekében végrehajtott szegedi és hódmezővásárhelyi intézkedésekről, valamint e lépéseket támogató Hallgatói Mentorprogram munkájáról, eredményeiről. Úgy véljük, a deszegregáció előkészítésében való közreműködés során, majd a Hallgatói Mentorprogram koordinálásának öt éve alatt összegyűlt tapasztalatok hozzájárulhatnak számos olyan probléma megoldásához, amelyekkel ma a fenntartók, az iskolák és a pedagógusok szembesülnek a hátrányos helyzetű és roma tanulók nevelése-oktatása kapcsán. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
KÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁS 9
MENTORHALLGATÓK 10
I. DESZEGREGÁCIÓ
Fejes József Balázs: Miért van szükség deszegregációra? 15
Szűcs Norbert - Kelemen Valéria: A szegedi deszegregációs intézkedés:
egy gettóiskola megszüntetése 36
Szűcs Norbert: A hódmezővásárhelyi deszegregációs intézkedés:
az oktatási rendszer esélyegyenlőség-fókuszú komplex átszervezése 58
Tóth Edit - Molnár Gyöngyvér: Az osztályok és az iskolák közötti
különbségek változása egy évtized távlatában Hódmezővásárhelyen 71
II. MENTORÁLÁS
Fejes József Balázs - Kasik László - Kinyó László: Bevezetés a
mentorálás kutatásába 89
Kelemen Valéria - Szűcs Norbert - Fejes József Balázs -
Németh Katalin - Csempesz Péter: A Hallgatói Mentorprogram 107
III. PEDAGÓGUSOK ÉS PEDAGÓGUSJELÖLTEK
Bereczky Krisztina - Fejes József Balázs: Pedagógusok nézeteinek és
tapasztalatainak vizsgálata egy deszegregációs intézkedéssel
összefüggésben 131
Szűcs Norbert: Szegedi lakosok és pedagógusok integrált oktatással
kapcsolatos véleménye 156
Fejes József Balázs - Szűcs Norbert: Pedagógusképzés és
hátránykompenzálás 171
IV. TANULÓK
Csempesz Péter-Fejes József Balázs: A szegedi deszegregáció első éve
az új intézményekbe áthelyezett tanulók nézőpontjából 191
Fejes József Balázs: A mentorálás hatása a tanulási motivációra és
a szövegértésre hátrányos helyzetű tanulók körében 204
A KÖTET SZERZŐI 222
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv