A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani Közlemények 1974. január-december

Az általános iskolai tanítók és tanárok számára - 14. évfolyam 1-5. szám

Tartalom

1. szám
Kelendi Gyuláné: Szakmai munkaközösségek az iskolában1
Dr. Kerékgyártó Imre: Tudatosság és spontaneitás a nevelésben5
Dr. Chikán Zoltánné: A szaktárgyú gondolkodás fejlesztése az általános iskolai leíró nyelvtani ismeretek tanításában13
Dr. Zukovits Imre: A sokoldalú és változatos tanulói tevékenység megvalósítása a tanítási órákon18
Balogh Tibor: Adalék a Lüscher-teszt validitásának kérdéséhez26
Dr. Mihály Endre: Hogyan szolgálja az ellenőrzés és értékelés a nevelés és a tanítás eredményességét a gyakorlati foglalkozáson29
Új matematikai nevelés36
Dr. Szendrei János: Az általános iskolai matematika új tanerv-tervezete36
Pedagógusok a közéletben40
Dr. Nagy Andor: Npművelőképzés a tanárképző főiskolákon40
Műhely42
Dr. Földy Ferenc: Feladatrendszer oktatás az általános iskola részben összevont alsótagozatos osztályaiban42
Dr. Pásztor Emil: "Ha élet zengi be az iskolát"53
Szabó Tibor: A szóbeli kezdő szakasz és az applikációs képek57
Boroska Miklós: Egy vitatott módszer védelmében61
Szalay István: A tizedes tört bevezetése az 5. osztályban68
Dr. Hegyi József: A feladatlapok alkalmazása a zenei megismerésben70
Dr. Pásztor Emil: A füzetek és a tankönyvek "egyéni" feliratairól78
Francsics Istvánné: Gondolatok az iskolai gyermekkönyvtár szerepéről és jelentőségéről a napközi otthon kulturális foglalkozásaiban79
2. szám
Dr. Szűcs László: Alsófokú oktatás Ausztriában81
Dr. Kerékgyártó Imre: A pedagógus-pálya presztizse84
Kelendi Gyuláné: A gyermekek szabad ideje és az iskola91
Oláh Emőd: Az óvoda iskolaelőkészítő szerepének korszerű értelmezése az óvodában folyó ének-zenei nevelés - oktatás vizsgálata alapján95
Rudas Katalin: Feladatlapok az ének-zene önálló órákon102
Dr. Hegyi József: A programlapok alkalmazása a zenei készségek fejlesztésében109
Dr. Zukovits Imre: A tanulókísérletek hatása a tanulók intellektuális, gondolati tevékenységére a tanítási-tanulási folyamatban117
Szabó Tibor: Kötött és szabad beszéd az orosz nyelvi gyakorló órákon131
Dr. Vuics Tibor: A nevelési feladat értelmezési és tervezési hibái az általános iskolai földrajztanításban134
Új matematikai nevelés138
Dr. Szendrei János: A tantervi tervezet az 1. osztályban138
Pedagógusok a közéletben144
Vastagh József: Ez is közélet144
Műhely
Bozsó Józsefné: Hogyan nevelem tanítványaimat a párt szeretetére?145
Vidéki Mátyás: A programozott oktatás tágabb értelmezésének néhány kérdése munkafüzet alkalmazásakor149
Dr. Gunyhó Imréné: Felelősök az osztályban149
Bugár Ferencné: Nyelvtan-helyesírás gyakorló óra a 2. osztályban152
Hornyák Andrásné: A kosárlabda tanítása a testnevelési órán156
Szemle161
Vörös Károlyné: A jutalomkönyvekről161
3. szám
Dr. Kerékgyártó Imre: Az iskola, a pedagógus tevékenységei165
Dr. Zukovits Imre: A cselekedtetés, a széles körű tanulói tevékenység alkalmazása az iskolai életben174
Pedagógusok a közéletben184
Dr. Juhász Antal. Pedagógusok a honismereti munkában184
Fiatal nevelők fóruma188
Bartha László - Drózdik Mária - Dr. Károssy Csaba: Egy programozott audiovizuális ismeretközlő óra az általános iskola 7. osztályának földrajz tanításában188
Műhely194
Dr. Sásdi Imréné: Az önállóságra nevelés első lépései: "a megbízás" a kisdobosmozgalom kereteiben194
Isky László: Az úttörőcsapatok nyári táborozásának megszervezése197
Abaházi Richárdné: Korszerűsítési törekvéseink a magyartanításban204
Horváth Anikó: A Betűbúvárok klubjában205
Dr. Mihály Endre: A tanárképző főiskolák mezőgazdasági ismeretek és gyakorlatok szak nappali és levelező tagozatán használandó jegyzetek jegyzéke207
Új matematikai nevelés209
Szemle214
4. szám
Dr. Kerékgyártó Imre: A nevelés és a nevelők attitűdjei221
Kelendi Gyuláné: Általános iskolai tanítványaink felelősségtudata228
Szeléndi Gábor: A testi nevelés időszerű problémái az alsótagozatban231
Dr. Mezősi Józsefné: Az olvasónevelés eszközei, eljárásai az általános iskola 1-2. osztályában239
Dr. Zukovits Imre: A technikai és természettudományos szellemi vetélkedők, mint az iskolai oktatás korszerű ismeretszerzési és szemléletformáló kiegészítői243
Kovács Iván: A specializálódás vizsgálata kézilabdásoknál a lövőkészség kialakulása alapján255
Dr. Pleskó András: Az osztályfőnök mint rajvezető az 5. osztályban262
Vörös Károly: Tapasztalataim a tanulók önművelődési igényének fejlesztése terén268
Pedagógusok a közéletben276
Vecsenyés János: Pedagógusok a szakszervezeti munkában276
Fiatal nevelők fóruma278
Deák László - Gyülvészi Piroska: Elágazásos programok a kémiatanításban278
Műhely281
Pósa Lajos: Megjegyzések a földrajztanítás nevelési feladatainak értelmezéséhez281
Szabó Tibor: Komplex gyakorlás az orosz nyelvi órán282
Szemle
Dr. Waldmann József: A nevelés gyakorlata289
5. szám
Dr. Füle Sándor: A pedagógia és a pszichológia oktatás soronlevő feladatai a pedagógusképzésben293
Dr. Kerékgyártó Imre: A nevelői magatartás295
Keresztesi Miklós: Tantervi témakörök strukturális elemzése302
Dr. Zukovits Imre: Egy műszaki-technikai vetélkedő tartalmi leírása, didaktikai és metodikai elemzése306
Hoffmann Ottó: Gondolatok az anyanyelvi nevelés új tantervének körvonalazásához320
Dr. Pleskó András: Az osztályfőnök mint rajvezető az 5. osztályban328
Pedagógusok a közéletben335
Dr. Waldmann József: Néhány gondolat "A közművelődés helyzete és fejlesztésének feladatai" című határozat kapcsán335
Fiatal nevelők fóruma337
Blank Péter - Hausmann János: Az irodalomtudomány legújabb eredményeinek hasznosítása az általános iskolai irodalomtanításban337
Műhely339
Rehm Anna - Tóth Éva: A hazaszeretetre nevelés 4. osztályos olvasmányairól339
Tóth Andrásné: Készségfejlesztés Arany János Toldi 1-2. éneke alapján350
Salga Attila: Lehetne életszerűbben352
Szemle354
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Módszertani Közlemények 1974. január-december Módszertani Közlemények 1974. január-december Módszertani Közlemények 1974. január-december

Könyvtári könyv volt.

Állapot:
2.480 Ft
930,-Ft 50 25
6 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv