1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fenntartói felelősség - fenntartói értékelés

OKAIM - Módszertani Füzetek IV.

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 122 oldal
Sorozatcím: OKKER minőségbiztosítás
Kötetszám: 4
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 963-9228-47-8
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kötet fordulópont az OKKER minőségügyi módszertani sorozatának történetében: először szolgál tankönyv gyanánt főiskolai képzést is egyben a zsámbéki Apor Vilmos Tanítóképző Főiskolával alakuló együttműködés jegyében. A gyakorlati iskolafejlesztésben, iskolamenedzsmentben tapasztalt szerzők, Makai Katalin és Tóth Géza az intézményvezető és beosztottjainak értékeléséhez rendszerezték a szakirodalomban hozzáférhető eszközöket, miközben maguk is több új eszközzel gyarapítják e kincsestárat. Rendszerezésükben áttekintést kapunk egy olyan vezetői és dolgozói értékelési algoritmusról, melynek középpontban az intézmény egészének valóságos teljesítménye áll.

Tartalom

Ajánlás 5
Dr. Makai Katalin - Tóth Géza: A közoktatási intézmény vezetőinek és beosztott
pedagógusainak teljesítményértékelési rendszere 6
Előszó 6
I. Vezetői munka értékelése 11
1. Indokok és előzmények 11
2. A teljesítményértékelési rendszer bevezetése 11
3. Várható eredmények 13
1. sz. melléklet: Az iskolakultúra színvonalának felmérése 22
2. sz. melléklet: Kérdőív az intézményi kultúra vizsgálatára intézményi dolgozóknak 24
3. sz. melléklet: Iskolai szervezeti klíma teszt 26
4. sz. melléklet: Szülői elégedettség felmérése 29
5. sz. melléklet: Kérdőív szülői értekezletre, fogadóórára 32
6. sz. melléklet: A tantestületre, az iskolavezetésre és a diákéletre vonatkozó kérdések tanulóknak 35
7. sz. melléklet: Intézményvezetői beszámoló szempontjai (iskola) 41
8. sz. melléklet: Intézményvezetői beszámoló szempontjai (óvoda) 43
9. sz. melléklet: Vezetői önértékelés 45
10. sz. melléklet: Vezetésértékelő jegyzék 47
II. Pedagógusok teljesítményértékelése 60
1. Ellenőrzési-értékelési rendszer 60
2. Szempontok a pedagógusok munkájának értékeléséhez 62
3. Az ellenőrzés területei és módszerei pedagógusoknál 64
11. melléklet: Az iskolai tanítási gyakorlatfeladat- és szerepkörei, valamint ezek tartalmi leírása 65
12. sz. melléklet: Az iskolai tanítási gyakorlatfeladat- és szerepkörei,
valamint ezek tartalmi leírása 66
13. sz. melléklet-. Az iskolai tanítási gyakorlatfeladat- és szerepkörei,
valamint ezek tartalmi leírása 67
14. sz. melléklet: Értékelő skála 68
15. sz. melléklet: Általános szempontok az óraelemzésekhez 70
16. sz. melléklet. Megfigyelési és értékelési adatlap 72
17. sz. melléklet: Tanórán kívüli foglalkozás struktúráit megfigyelése 74
18. sz. melléklet. A pedagógus önértékelése 76
19. sz. melléklet. Dolgozói intézményértékelő kérdőív 79
20. sz. melléklet: Tantárgyi értékelő tanulóknak 83
21. sz. melléklet'. Tanári értékelés tanulóknak 84
22. sz. melléklet: Szempontok a tanítási órák elemzéséhez 86
Fábry Béla: Az OKKER-Adaptív Intézményfenntartói Minőségbiztosítás
rendszersajátosságai, rendszerelemei 91
Ferenciné Ivicz Ilona: Intézményfenntartói minőségbiztosítás 97
Bíró Ferenc: A pedagógiai minőségbiztosítás válogatott irodalmának
ajánló bibliográfiája 101
Az OKKER minőségfejlesztési, minőségbiztosítási kiadványai 123
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Fenntartói felelősség - fenntartói értékelés
Állapot:
1.980 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba
konyv