1.035.074

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyarország csatlakozása az Európai Unió bel- és igazságügyi együttműködéséhez és a Schengeni Egyezményhez

Az Integrációs Stratégiai Munkacsoport kiadványa/17. munkacsoport

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

1996 elején kérte fel a miniszterelnök azt a 20 nemzetközileg ismert és elismert integrációs szakembert, akik Inotai András vezetésével Integrációs Stratégiai Munkacsoportként (ISM) segítik a kormány felkészülését. Az ISM független szakértői testület. Célja a magyar integrációs stratégia kialakítása, amely kapcsolódik a kormány Modernizációs Programjához. A Munkacsoport egységes szempontok alapján készíti el 1997-re a magyar tárgyalási pozíciót megalapozó ajánlásait, és részt vett az Európai Bizottság Magyarország integrációérettségét vizsgáló kérdőívének megválaszolásában is. Az ISM 20 fős testülete havonta ülésezik. A munkamegbeszélések során a csoport tagjai megvitatják az elkészült anyagokat, és találkoznak az európai integrációs felkészülésben részt vevő más intézmények és szervezetek vezető tisztségviselőivel. Az Európai Integrációs Kabinet és az ISM közös titkársága a Miniszterelnöki Hivatalon belül működik. Az egyes témacsoportok kapcsolatban állnak az illetékes... Tovább

Fülszöveg

1996 elején kérte fel a miniszterelnök azt a 20 nemzetközileg ismert és elismert integrációs szakembert, akik Inotai András vezetésével Integrációs Stratégiai Munkacsoportként (ISM) segítik a kormány felkészülését. Az ISM független szakértői testület. Célja a magyar integrációs stratégia kialakítása, amely kapcsolódik a kormány Modernizációs Programjához. A Munkacsoport egységes szempontok alapján készíti el 1997-re a magyar tárgyalási pozíciót megalapozó ajánlásait, és részt vett az Európai Bizottság Magyarország integrációérettségét vizsgáló kérdőívének megválaszolásában is. Az ISM 20 fős testülete havonta ülésezik. A munkamegbeszélések során a csoport tagjai megvitatják az elkészült anyagokat, és találkoznak az európai integrációs felkészülésben részt vevő más intézmények és szervezetek vezető tisztségviselőivel. Az Európai Integrációs Kabinet és az ISM közös titkársága a Miniszterelnöki Hivatalon belül működik. Az egyes témacsoportok kapcsolatban állnak az illetékes minisztériumokkal, főhatóságokkal, valamint minden olyan hazai és nemzetközi szervezettel, amely szerepet játszhat az integrációs döntések meghozatalában és végrehajtásában. Vissza

Tartalom

Bevezetés
Sieber Edit: 5
I. fejezet
1. Az EU 3. pilléres együttműködéséhez és a Schengeni Egyezményhez való magyar csatlakozás stratégiáját meghatározó kérdések
Sieber Edit: 9
1.1. Az EU-hoz való csatlakozási menetrend jelentősége és hatása a magyar csatlakozási stratégiára a 3. pillér területén
Bors István - Kovács Gyula - Szamosvölgyi Csaba - Sieber Edit: 9
1.2. A Schengeni Egyezményhez való csatlakozás menetrendje
Sieber Edit: 12
1.3. Az Európai Unió bel- és igazságügyi együttműködését szabályozó "acquis communautaire" és a Schengeni Egyezmény joganyaga
Sieber Edit: 13
1.4. A 3. pillér reformja a Kormányközi Konferencia (IGC) napirendjén
Sieber Edit: 14
1.5. A Schengeni Egyezmény életbelépése óta eltelt egy évnek a magyar csatlakozás számára levonható tanulságai. A Schengeni Egyezményt érintő reformelképzelések az IGC folyamatában
Sieber Edit: 21
1.6. Az EU-nak a harmadik pillérhez való magyar csatlakozást érintő pénzügyi szerepvállalásáról
Sieber Edit: 25
1.7. Kilátásaink és teendőink az Unió harmadik pilléres együttműködéséhez és a Schengeni Egyezményhez való magyar csatlakozással összefüggésben
Sieber Edit: 26
1.8. A Schengeni Egyezményhez való csatlakozás várható hatásai Magyarországra
Sieber Edit: 33
II. fejezet
2. Az Unió harmadik pilléréhez való csatlakozás alapvető és minimális feltételei 35
2.1. Magyarország mint társult ország bekapcsolódása az Unió bel- és igazságügyi együttműködésébe a strukturált dialógus keretében
Sieber Edit: 35
2.2. Az Unió bel- és igazságügyi együttműködéséhez való magyar csatlakozás alapvető feltételei
Szabó Győző - Nagy Gábor: 2.2.1.,
Szikinger István: 2.2.2 37
2.3. Az Unióba való belépés minimális feltételei
Sieber Edit 49
III. fejezet
3. Jogi és intézményi harmonizáció a bel- és igazságügyi együttműködés konkrét területein 51
3.1. Gondolatok egy EU-konform magyar migrációs politikáról, egy megváltozott Európában
Tóth Judit - Sieber Edit: 3.1.1.1./3.1.2.
Sieber Edit: 3.1.1/ 3.1.1.2.
Tóth Judit: 3.1.2.2 51
3.2. A migrációval összefüggő kérdések Magyarországon
Sieber Edit - Végh Zsuzsa: 3.2.1.
Tóth Judit: 3.2.2 60
3.3. A külső határok ellenőrzése az Európai Unióban és a Schengeni Térségben
Tóth Judit - Sieber Edit: 3.3.1 68
3.4. A kábítószer fogyasztásának megelőzése és leküzdése
Szomor Katalin: 70
3.5. Igazságügyi együttműködés büntetőjogi és polgári jogi kérdésekben
Kollár Ildikó: 3.5.1 - 3.5.5.-3.5.1.6/3.5.1.7./3.5.1.8.
Hlavathy Attila: 3.5.1.8 72
3.6. Együttműködés vámügyekben
Sieber Edit: 83
3.7. Nemzetközi csalások
Sieber Edit: 84
3.8. Nemzetközi rendőrségi együttműködés a terrorizmus, a kábítószer illegális forgalmazása és a nemzetközi szervezett bűnözés egyéb súlyos fajtáinak leküzdésére. Europol-együttműködés
Sieber Edit 86
3.9. Az adatvédelem kérdései a bel- és igazságügyi együttműködés terén
Oros Paulina: 89
Mellékletek 91
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv