1.035.014

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelőmunka

Az általános iskola 1-4. osztályában

Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 426 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 91339.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tervszerű nevelőmunka a szocialista társadalom igénye, korszerű iskoláink jellemzője. A nevelési folyamat megtervezéséhez, átgondolt, célszerű irányításához jelentős segítséget nyújtott a... Tovább

Előszó

A tervszerű nevelőmunka a szocialista társadalom igénye, korszerű iskoláink jellemzője. A nevelési folyamat megtervezéséhez, átgondolt, célszerű irányításához jelentős segítséget nyújtott a Nevelési terv bevezetése az általános iskolákban. Megkönnyítette a pedagógiai tervezést a nevelési cél, az életkori szintekre bontott követelmények felvázolásával, és segítette a neveltségi szint megállapítását az átlagos nevelési eredmények ismertetésével. Támogatta továbbá a mindennapos pedagógiai gyakorlatot is, mivel megjelölte a nevelési feladatok megvalósítása érdekében mozgásba hozható tevékenységi formákat. A Nevelési tervvel való ismerkedés időszaka lezárult. A program nyomán a tervszerű nevelésben jelentős előrehaladás történt. E fejlődés meggyorsítására azonban csak akkor nyílik mód, ha emelkedik a gyakorlati munka módszertani kulturáltságának színvonala, ha az átgondolt, kellően differenciált feladatok mindenkor a legeredményesebb módszerek alkalmazásával valósulnak meg. A Nevelőmunka az általános iskola 1-4. osztályaiban című kötet arra vállalkozik, hogy a tervszerű nevelőmunka kibontakoztatása érdekében növelje a tanítók pedagógiai-pszichológiai kulturáltságát. Elmélyíti tehát a 6-10 évesekre vonatkozó tudásukat, megismerteti őket a korszerű gyermekpszichológia legfontosabb eredményeivel. Módszertani segítséget ad a közösségben folyó céltudatos nevelés irányításához, a tanulók életének, sokrétű tevékenységének átfogó megszervezéséhez, a gyermekközösség és az egyén fejlesztéséhez. A Nevelőmunka az általános iskola 1-4. osztályaiban című kiadvány módszertani kézikönyv. A nevelőmunka sajátosságai miatt azt természetesen nem ígérhetjük, hogy az egyedi, sajátosan jelentkező nevelési problémák megoldásához pontos útmutatást adunk. A megfogalmazott nevelési és szervezési elveknek, az ajánlott módszereknek és eszközöknek az a funkciója, hogy előmozdítsa a tervező gondolkodást, hogy hatékony megoldásokat kereső nevelőmunkára ösztönözzön. Vissza

Tartalom

Előszó 9
ELSŐ RÉSZ
A 6-10 éves gyermek megismerésének és nevelésének pszichológiai alapjai. Dr. Putnoky Jenő
1. fejezet. A tanulás és életkori jellemzői 13
2. fejezet. A gondolkodás és a problémamegoldás fejlődése 31
3. fejezet. A motiváció és fejlődési sajátosságai 37
MÁSODIK RÉSZ
A nevelési folyamat megszervezésének módszertana
1. fejezet. A nevelési folyamat. Dr. Pataki Ferenc - Dr. Majzik Lászlóné 51
2. fejezet. A gyermekközösség fejlesztése. Dr. Majzik Lászlóné 59
A 6-10 évesek társas kapcsolatai a gyermekközösségben 64
A közösség távlatai 69
A munka közös megszervezése 73
Az elsődleges közösség kialakítása 75
Az elsődleges közösség kapcsolatainak kiépítése 88
3. fejezet. A pedagógiai ráhatás módszerei. Dr. Pataki Ferenc 93
A pedagógiai ráhatás és logikája 93
A nevelői személyiség pedagógiai hatása 101
A személyes (közvetlen) ráhatás módszerei 106
A pedagógiai hatás párhuzamossá (közvetetté) tétele 119
4. fejezet A nevelőmunka megszervezése a közösségben 123
Testi nevelés. Dr. Jáki László 123
Egészséges napirend, életrend 124
A tanulás és a szellemi munka higiéniája 128
Egészségügyi szabályok 133
Védekezés baleset ellen 138
Edzés 140
Testnevelés, sport, mozgásos játékok 141
Világnézeti nevelés. Dr. Majzik Lászlóné 143
A világnézeti nevelés a pedagógiai folyamatban 143
Egység a világnézeti nevelésben 148
A világ anyagisága, megismerhetősége 154
A jelenségek kölcsönhatása és összefüggése 159
A jelenségek mozgása és fejlődése 163
Szocialista hazafiságra nevelés. Dr. O. Nagy Gáborné - Dr. Sárdi Lajos 167
A szocialista hazafiság összetevői 167
A hazai táj és a dolgozó nép megszerettetése 170
Népünk kulturális alkotásainak megbecsülése 177
A szocialista társadalmunk iránti ragaszkodás felkeltése 182
Proletár internacionalizmusra és békeszeretetre nevelés 186
A munkára nevelés. Dr. Majzik Lászlóné 191
Tanulás 191
Önkiszolgálás, házi munka 201
Közhasznú munka 207
A szocialista tulajdon védelme 213
A szocialista humanizmusra nevelés. Szabadkai Simonné 215
Kapcsolatok a családi közösségben 216
Kapcsolatok az osztály- és iskolaközösségben 223
Kapcsolatok a felnőtt-társadalommal 232
Esztétikai nevelés. Dr. Mészáros István 234
Az esztétikai tevékenységek 235
A pedagógus általános feladatai 237
Nevelési módszerek az esztétikai nevelés ágazataiban 241
5. fejezet. Tipikus nevelési nehézségek. Tóth László - Dr. Gáti Ferenc - Mohácsi Viola 253
A nevelési nehézségek kialakulása 253
Problematikus személyiségtípusok és pedagógiai megközelítésük 262
A gyermekkor fejlődési ütemének zavarai 263
A fejlődés hibás iránya 272
6. fejezet A nevelési eredményvizsgálat. Dr. Pataki Ferenc - Dr. Majzik Lászlóné 317
A nevelési eredményvizsgálat szükségessége 317
A nevelési eredményvizsgálat lényege és forrásai 323
Az eredményvizsgálat módszerei 331
A pedagógiai megfigyelés 333
A beszélgetés 340
Az írásbeli felmérés 345
A gyermeki tevékenység produktumainak elemzése 349
Pedagógiai helyzetteremtés 353
A végzett növendékek helytállásának figyelemmel kísérése 357
Az eredményvizsgálat adatainak felhasználása 360
HARMADIK RÉSZ
Tervszerűség a nevelésben
1. fejezet. A nevelőmunka tervezése 365
A pedagógiai folyamat tervezésének logikája. Dr. Pataki Ferenc 365
A pedagógiai folyamat tervezhetőségéről 365
A tervezési ciklus 367
A nevelés céljának áttekintése 368
A neveltségi helyzet megállapítása 369
A nevelés fő feladatainak megjelölése 370
A nevelési tényezők és eszközök számbavétele és tervszerű elrendezése 371
Folyamatos elemzés és eredménymegállapítás 372
Az igazgató feladatai a nevelőmunka tervezésében, irányításában és ellenőrzésében. Tóth László 373
A nevelés fő feladatainak kijelölése 374
A nevelőmunka tárgyi, személyi feltételei 376
Együttműködés a különböző nevelési tényezőkkel 377
A nevelőmunka eredményeinek megállapítása 380
A nevelőtestület munkájának irányítása és ellenőrzése 380
Az osztályvezető szerepe és feladatai a tervszerű nevelőmunkában. Dr. Majzik Lászlóné 385
Az osztályban folyó pedagógiai munka tervének elkészítése 386
Az osztályban folyó pedagógia munka tervének tartalma 387
Együttműködés a különböző nevelési tényezőkkel 392
2. fejezet. Az iskola és az úttörőmozgalom. Szabó Ferenc 395
3. fejezet. Együttműködés az iskolán kívüli nevelési tényezőkkel. Kiss Gyula 403
Az iskola és közvetlen társadalmi környezete 403
A társadalmi kapcsolatok iskolai szintű szervezésének jelentősége 405
Az iskola és a család 408
A kapcsolat jelentősége 408
A szülői munkaközösség tevékenységéről 409
A szülők pedagógiai kultúrájának fejlesztése 414
A családok pedagógiai támogatása 421
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Nevelőmunka Nevelőmunka Nevelőmunka Nevelőmunka

A borító kopott, foltos. Néhány oldalon aláhúzások láthatók.

Állapot:
840 ,-Ft
4 pont kapható
Kosárba
konyv