1.035.048

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mobilitás, biztonság, egészséges életfeltételek

A közlekedés hosszú távú prognózisa

Szerkesztő

Kiadó: Miniszterelnöki Hivatal Kormányzati Stratégiai Elemző Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 128 oldal
Sorozatcím: Stratégiai füzetek
Kötetszám: 10
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-9284-81-5
Megjegyzés: Színes térképekkel illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Sorozatunkban a tanulmányok túlnyomó többsége a gazdaság humán tényezőivel, és igen jelentős mértékben a humán infrastruktúrával foglalkozott. A közlekedés is sok tekintetben hasonlatos a humán... Tovább

Előszó

Sorozatunkban a tanulmányok túlnyomó többsége a gazdaság humán tényezőivel, és igen jelentős mértékben a humán infrastruktúrával foglalkozott. A közlekedés is sok tekintetben hasonlatos a humán infrastruktúrához, mivel igen erős hatással van az életmód alakulására. Humán infrastruktúra jellege különösen kidomborodik a személyszállításban. Az áruszállításban ez már kevésbé magától értetődő, de egyrészt a közlekedés két ágazata nem különül el teljesen, hiszen például ugyanazokon az utakon és sínpárokon személy- és teherforgalom is lebonyolódik; másrészt a közlekedés káros hatásainak minimálisra csökkentése is hozzátartozik a közlekedési feladatokhoz. Példaként szolgálhatnak erre a városokat megkerülő utak, melyeket nem annyira a szállítás, mint inkább a káros hatások, így a levegőszennyezés és a zajártalom kiküszöbölése érdekében létesítenek.
Voltaképpen a szállításhoz sorolhatnánk az információszállítást is, amelynek egy része (pl. a levelek szállítása) amúgy is a közlekedést terheli - mégsem tesszük. Egyrészt, mivel e témakörrel korábbi kiadványaink már foglalkoztak, másrészt, mert az áruszállítás és az információszállítás igen eltérő sajátosságai miatt a két téma külön kezelést kíván. Mégis érdemes megjegyezni, hogy információszállítás és közlekedés igen sokszor helyettesíti egymást, például amikor a telefonbeszélgetés egy megtett utat, vagy éppen egy légi forgalomban elküldhető levelet helyettesít. Vissza

Tartalom

Szerkesztői bevezető5
Bevezető9
A közlekedés szerepe a modern piacgazdaságokban12
A magyar közlekedés fejlesztésének jellemzői17
A közlekedés fejlettsége nemzetközi összehasonlításban23
A hazai közlekedési igények és azok várható változása36
Magyarország geopolitikai előnyei a tranzit-, a logisztika központok és a kombinált forgalom szempontjából46
A közlekedési hálózatok fejlesztése (közút, vasút, kikötők, repülőterek, logisztikai központok, terminálok)60
A közlekedés szabályozási rendszerének EU-harmonizációja (az egységes piac várható hatásai a hazai közlekedésre)76
A városi, elővárosi közlekedés, mint az egyik legnagyobb kihívás87
A közlekedés szerepe az életminőség javításában, a biztonságban és a környezetvédelemben96
A fenntartható fejlődés és a közlekedés (Jancsó Gábor)102
Az V. Korridor úthálózatának fejlesztése114
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Mobilitás, biztonság, egészséges életfeltételek Mobilitás, biztonság, egészséges életfeltételek

A borító kissé foltos.

Állapot:
1.640 Ft
820 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
konyv