A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Pedagógia és iskolaügy

A Nagykőrösi Reformpedagógiai Konferencia anyaga/A pedagógia és iskolaügy a harmadik évezred küszöbén

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Nagykőrösön már több évtizedes hagyománya van a Pedagógiai Napok megrendezésének, amelynek keretében a pedagógusokat foglalkoztató aktuális kérdések megvitatására adunk... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Nagykőrösön már több évtizedes hagyománya van a Pedagógiai Napok megrendezésének, amelynek keretében a pedagógusokat foglalkoztató aktuális kérdések megvitatására adunk lehetőséget. Ebben az évben A pedagógia és iskolaügy a harmadik évezred küszöbén témájú konferencián a reformpedagógia századvégi helyzete került a középpontba.
A kétnapos konferencia szervezői és rendezői már egy évvel ezelőtt megtalálták azokat a közös gyökereket, amelyek egy nemzetközi méretű együttgondolkodásra serkenthették a résztvevőket, illetve serkenthetik a jelenlegi kötet olvasóit. Az Academia Ludi Et Artis Művészetpedagógiai Egyesület Munkacsoportja és a Magyar Reformpedagógiai Egyesület Jenaplan Munkacsoportja vállalta fel, hogy felkéri azokat az európai, határon belüli országos, és határon kívüli magyar pedagógusokat, neveléstudománnyal foglalkozó szaktekintélyeket, akik reprezentálni tudják a pedagógiai elméletben és gyakorlatban érvényesülő reformpedagógiai törekvéseket. Vissza

Tartalom

Bevezető 3
Rádli Katalin: A Konferencia köszöntése 8
Szövényi Zsolt: A Konferencia megnyitója 11
Prof. Ehrenhard Skiera: A reformpedagógia és az iskola belső
életének reformja Európában - történeti megközelítés,
aktuális kérdések, példák 22
Prof. Evert Blaauwendraat: Reformpedagógia és
pedagógusképzés Hollandiában 30
Prof. Rinus Houtman: A hivatásos nevelés egy keresztyén
egyetemének identitása 38
Németh András: Hazai reformpedagógiai törekvések és az iskola
belső reformja 47
Debreczeni Tibor: Művészetpedagógia Magyarországon 60
Nagy István: A hazai alternatív törekvések recepciója a
szomszéd országokban 69
Laczkóné Erdélyi Margit: Reformpedagógiai törekvések a
szlovákiai magyartanításban 73
Pálfi József: Református iskolák a Partiumban 78
Peres Imre: Körkép a felvidéki református iskolákról 83
Barabás László: Néprajzi ismeretek, néprajzi tábor a
tanítóképzésben 92
Hauser Zsuzsa: A résztvevők alkotó, aktív tevékenységének és a
reformpedagógiai műhelyek bemutatkozásának értékelése 104
Szenczi Árpád: A tanulók lelki szükségleteiből kiinduló, a
személyiség magatartását szabályozó erkölcsi
normarendszerre épülő képességfejlesztő program
pedagógiai megalapozása 106
Trencsényi László: A Kútbanéző - tanterv, mint a
reformpedagógia kései szintézise 108
Debreczeni Tibor: Drámapedagógia a tanulási tevékenységben 109
Fodorné Nagy Sarolta: A Biblia felfedezése reformpedagógiai
eszközökkel 110
Miklya Zsolt: Integráció - komplexitás - kreativitás -
hatékonyság 111
Tóth Tibor: Az osztályfőnöki munka tervezése 113
Debreczeni Tibor: Isten bárkájában 114
Ősz Szabó Gézáné: Lenhossék utcai Jenaplan iskola beszámolója 114
Scheibert Ferenc: „Erdei iskolai utunk a NAT felé" 116
Glauber Anna: Lépésről-lépésre program bemutatása 117
Siposné Pálfi Tünde: Az óvoda az élet és az iskola kapcsolata 118
Eperjesy Barnabásné: Freinet pedagógiája egy mai magyar
óvodában 119
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógia és iskolaügy
Állapot:
1.980 ,-Ft
16 pont kapható
Kosárba
konyv