| Első kötet. | |
| Előszó a harmadik kiadáshoz | 1 |
| Alapvető kérdések. | |
| Az intelligencia lelkigondozásáról. | |
| A kérdés fontossága | 9 |
| Az intelligencia külön pasztorálásának szükségessége | 18 |
| Az intelligencia lelkigondozásának nehézségei | 20 |
| A valláserkölcsi nevelés értéke. | |
| Bevezető gondolatok | 27 |
| Az elmélet | 29 |
| A gyakorlat | 37 |
| A laikus nevelés értéktelensége. | |
| Lehetséges lenne-e laikus erkölcstannal pótolni az iskolai hitoktatást? | 45 |
| Isten fönsége nélkül nincs kötelező erkölcsi törvény | 46 |
| A vallás segítsége nélkül magát az iskolai tanítás célját is veszélynek tennők ki | 52 |
| Különben a laikus erkölcstan elégtelen nevelői értékéről több évtizedes példa áll már rendelkezésünkre a francia állami iskolákban | 55 |
| A kisgyermekek lelki gondozása. | |
| A nevelés szükségessége és célja. | |
| Szükséges-e a nevelés? | 68 |
| Ki szükséges a nevelést adni? | 71 |
| A keresztény nevelés célja | 73 |
| Nevelés az iskoláskor előtt. | |
| A szülők nevelése | 80 |
| A legfőbb erények, melyre az otthon neveljen | 84 |
| A kisiskolások lelki gondozása. | |
| Az otthoni nevelés feladatai | 93 |
| Az iskolai hitoktatás feladatai | 95 |
| Gyónás, áldozás, gyermekegyesületek | 98 |
| A középiskolák lelki gondozása. | |
| Az ifjúsági lelkipásztor egyénisége. | |
| Szeresse tanítványait | 107 |
| Legyen példaképe tanítványainak | 122 |
| Az eszményi hittanár képe | 130 |
| A lelkiéletre nevelés természetes alapjai. | |
| A diákpasztoráció célja | 137 |
| Az ifjú lélek ismeretének szükségessége | 139 |
| Az ifjú lélek fejlődése. | |
| Az érzékelés fejlődése | 159 |
| Az emlékezőképesség fejlődése | 160 |
| A képzelőtehetség fejlődése | 160 |
| A figyelem fejlődése | 162 |
| A gondolkodóképesség fejlődése | 164 |
| Az érzelmi élet fejlődése | 166 |
| Az akarati élet fejlődése | 168 |
| Az akarat nevelése | 172 |
| Az erkölcsi élet fejlődése | 175 |
| Nevelés a természetfölötti életre. | |
| A természetes nevelés viszonya a természetfölöttihez | 179 |
| A diákpasztoráció célja | 183 |
| Életre nevelni | 187 |
| Krisztus szeretetére nevelni! | 189 |
| A jó imádkozás művészete | 193 |
| Olvasmányok, lelki olvasmány | 200 |
| Lelkivezetés a serdülő korban. | |
| Kell-e «vallási kíméleti idő?» | 208 |
| A serdülőkor sajátosságai. | 212 |
| Serdülőkori betegségek | 217 |
| Mire vigyázzon a lelkivezető? | 219 |
| Visszaeső bűnösök | 225 |
| Az ifjúság nevelése a tiszta életre. | |
| A kérdés fontossága | 231 |
| A nemi felvilágosításról. | 234 |
| A felvilágosítás módja. | 248 |
| A sexuális pedagógia természetes eszközei | 259 |
| A sexuális pedagógia természetfölötti eszköze | 270 |
| A kérdés kezelése az ifjak gyóntatásában | 273 |
| Összefoglalás | 276 |