1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Minőségmenedzsment I.

Szerző
Lektor

Kiadó: Szókratész Külgazdasági Akadémia
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 180 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-7163-79-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A vállalkozások tartós sikeréhez ma már nem elegendő a jó munka. Kitűnően kell a feladatokat ellátni. Az elmúlt évtizedek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy a vevők megelégedettségét elsősorban a... Tovább

Előszó

A vállalkozások tartós sikeréhez ma már nem elegendő a jó munka. Kitűnően kell a feladatokat ellátni. Az elmúlt évtizedek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy a vevők megelégedettségét elsősorban a "mindent a vevőért" elvű teljeskörű minőséggel lehet elérni. A minőség - mint filozófia - lényege a globális versengés és hatékonyság. A külső körülmények a korábbi, közismert történelmi, földrajzi, gazdasági stb. tényezőkön túl kiegészültek a minőség követelményeivel. A múlt század nyolcvanas éveitől a piaci verseny, a vevők megszerzéséért folytatott harc kiéleződése eredményeképpen a minőségközpontú irányítási rendszerek létrejöttét és nemzetközivé válását figyelhettük meg. Az EU-konform minőségbiztosítási-rendszerek - elsősorban az ISO 9000 szerint - robbanásszerű elterjedése mellett a múlt század kilencvenes éveiben a környezetvédelem, valamint a munkahelyi egészség- és biztonság szempontjaira épülő irányítási rendszerek (ISO 14000, BS 8800) egészítették ki a vállalatvezetés eszköztárát. A minőség - környezetvédelem - egészség, biztonság összegzett, átfogó szemléletű alkalmazását lehetővé tevő, szabványosított integrált vezetési rendszerek alkalmasak arra, hogy a vállalkozások stratégiájukba beépítsék ezeket a szempontokat.
Az ISO 9000 - A. Coggeshal szerint - több mint egy minőségügyi rendszer, teljes irányítási rendszer. Mint ilyen alapjául szolgál környezetközpontú (ISO 14000) és a munkahelyi egészség- és biztonságközpontú irányítási rendszereknek. Mindhárom szemlélet irányelvei azonosak.
Könyvünk célja, hogy hozzájáruljon a szabványos minőségirányítási, környezetközpontú irányítási valamint a munkahelyi egészség- és biztonságközpontú vezetési rendszer kiépítéséhez, alkalmazásuk szakmai színvonalának emeléséhez. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
A minőség mint vezetési filozófia9
Mi a vállalkozások sikerének alapja?11
Mit értünk minőségen?12
Ki a vevő?16
Mi a különbség a vevő igényei, elvárásai és követelményei között?18
Mi tehát az üzleti siker alapja?23
MIlyen tényezők alakítják a minőséget?24
A minőséget alkotó területek27
Az életminőség fogalma28
Melyek a minőségi szemlélet megvalósításának a feltételei?30
Összefoglalás31
A szabvány a minőség törvénye33
A szabvény szerepe a minőség meghatározásában35
A szabványosítás célja, funkciói. Szabványtípusok37
A nemzeti szabványosítás rendszere39
Nemzetközi együttműködés a szabványosításban41
Összefoglalás43
A minőségrendszer45
A művezetői ellenőrzéstől a teljeskörű minőségig47
A teljeskörű minőségirányítás (Total Quality Management)51
A teljeskörű minőségirányítás (TQM) bemutatása53
A TQM alapvető jellemzői56
A TQM eredményességének feltételei61
A TQM sikeres bevezetésének feltételei63
A TQM alkalmazásának előnyei68
A TQM megvalósításának eszközei68
Összefoglalás69
Minőségirányítási, környezetvédelmi, munkahelyi egészség- és biztonságközpontú vezetési rendszerek szabványai71
Minőségirányítási rendszerszabványok73
Az ISO 9000-es szabványsorozat76
ISO 9000:2000 által megfogalmazott alapfogalmak83
Együttesen alkalmazható szabványok85
Az ISO 9000 szabvány továbbfejlesztési lehetőségei és irányai87
A környezetközpontú irányítási rendszer szabványa89
Munkaegészségügyi- és biztonságtechnikai irányítási rendszer (ME&B) szabványa96
ISO 9001:2000 minőségirányítási rendszer101
Általános áttekintés103
A minőségirányítás alapelvei103
A minőségirányítási rendszer tartalma104
Folyamatszemléletű megközelítés107
A felső vezetés szerepe108
A minőségirányítási rendszer dokumentálása108
A minőségirányítási rendszer kiértékelése109
Folyamatos tökéletesítés110
A minőségirányítási rendszer követelményei (ISO 9001:2000 alapján)111
Általános követelmények111
A vezetőség felelőssége111
Gazdálkodás az erőforrásokkal116
A termék előállítása117
Mérés, elemzés és tökéletesítés128
Összefoglalás134
A minőségügy oktatása135
Az oktatás-képzés fő területei137
Az oktatási-képzési folyamat elemei138
A vezetők oktatása138
A munkatársak képzése140
Alapelv a programok kidolgozásához140
A magatartásformák fejlesztése oktatással140
MInőségi körök141
A munkahelyi élet minősége141
Egyéb módszerek142
Szervezett minőségszabályozási képzés142
Összefoglalva144
A minőség tanúsítása145
Külföldi terméktanúsítási megoldások147
A hazai terméktanúsítási rendszer148
A fogyasztó védelme151
A fogyasztóvédelem célja153
Fogyasztóvédelem területei153
A fogyasztók életének, egészségének és biztonságának védelme153
A fogyasztók vagyoni érdekeinek védelme154
A fogyasztók tájékoztatása155
A fogyasztói jogok érvényesítése157
A fogyasztók joga az önszerveződéshez159
Összefoglalva159
A minőség menedzselése161
Milyen vezetői tulajdonságok szükségesek a jó emberi kapcsolatok kialakításához?163
Hogyan érhető el a minőség iránti teljes elkötelezettség?164
Milyen legyen a változtatás stratégiája?166
A minőség motiválása167
Anyagi ösztönzés - teljesítményértékelés167
A minőség inspirálása169
A hatásos előadás irányelvei170
Az ösztönzés tíz parancsolata171
A minőségrendszer irányítása172
A csoportmunka irányítása173
Összefoglalva175
Tisztelt Olvasó!177
Felhasznált irodalom179
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Minőségmenedzsment I. Minőségmenedzsment I.

Szép, tiszta példány.

Állapot:
1.980 ,-Ft
16 pont kapható
Kosárba
konyv