1.034.869

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vállalkozástan II.

A vállalkozások indítása

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Szókratész Oktatási és Tanácsadó Kft.-Vas Megyei Tudományos Ismeretterjesztő Egyesület
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 115 oldal
Sorozatcím: A Vas megyei Tudományos Ismeretterjesztő Társulat kiadványa
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Aki manapság vállalkozik, az vagy azért teszi, mert vérbeli üzletember, tehát tehetsége van hozzá, vagy - s ez a másik típus - kényszerből próbál szerencsét.
A mozgatórugóktól függetlenül a... Tovább

Előszó

Aki manapság vállalkozik, az vagy azért teszi, mert vérbeli üzletember, tehát tehetsége van hozzá, vagy - s ez a másik típus - kényszerből próbál szerencsét.
A mozgatórugóktól függetlenül a vállalkozásba kezdők sikert szeretnének aratni, és természetesen igyekeznek elkerülni a kudarcot. Mi a titok nyitja? A válasz előtt egy ma már jó eredményeket elért külkereskedelmi tanfolyamot végzett hallgató szavait érdemes idézni:
"Nagyon bánom, hogy nem az első vállalkozásom előtt tanultam meg ezt a szakmát, mert kellemetlenségtől megmenekülhettem volna, és bizony hamarabb boldogulhattam volna ezen a szép, de nagyon rázós pályán."
Íme a válasz: szorgalommal, akarattal, tenni akarással, tanulással van esélyünk a sikerhez. A kiváló tehetségű embernek is szüksége van a mesterfogások elsajátítására és a tapasztalatok megszerzésére. Persze az is igaz, hogy a vállalkozások ott fejlődnek, ahol anyagilag segítik (adókedvezmények, stb.), erkölcsileg pedig elismerik. Erre többek között azért van szükség, mert bizony korunk embere a vállalkozó. Szerencsére mindenkinek garantált joga, hogy saját vállalkozásba kezdjen. Ha ez a lehetőség előrelátással, megfontoltsággal, korrektséggel, némi szerencsével és nem utolsósorban szakmai ismeretekkel párosul, akkor az egyén megvalósíthatja a terveit. Vissza

Tartalom

1. MIÉRT VÁLLALKOZUNK? 3
1.1. A sikeres vállalkozóra jellemző tulajdonságok 5
1.1.1. Személyiségtípusok 10
1.1.2. Siker vagy kudarc? 11
1.2. Társas kapcsolatok a vállalkozásban 12
1.2.1. Hogyan vívhatjuk ki a bizalmat üzletfeleinkben 12
1.2.2. Konfliktusok és megoldási lehetőségek 13
1.2.3. Kerüljük el a káros stresszhatást! 13
1.2.4. A hatékony kommunikáció a partnerekkel való
kapcsolattartásban 15
1.2.5. Kommunikáció szavak nélkül 18
1.2.6. A kapcsolattartás két sajátos formája: az írás és
a telefonálás 22
A telefonálás főbb szabályai 26
2. MIELŐTT ÜZLETI TERVET KÉSZÍTENÉNK 28
2.1. Értékpapírok, értékpapírpiacok 30
A Munkavállalói Résztulajdonosi Program (MRP) 33
2.2. A kockázati tőkebefektetés - a vállalkozás 35
2.2.1. Gazdasági társaságok, mini vállalkozási formák 35
2.2.2. Az egyéni vállalkozás 37
2.2.3. Gyakorlati tennivalók vállalkozás alapításakor 44
2.2.4. A kockázati tőkebefektetés különleges formái 45
Vállalatfelvásárlás (akvizíció) 45
Felvásárlás idegen források bevonásával 46
Bekebelező felvásárlás 47
Cégérátadás-átvétel (franchising) 47
Közvetlen értékesítés 48
2.3. A vállalkozási stratégia kialakítása 49
2.3.1. Célok kitűzése, vállalkozási filozófia 54
2.3.2. Stratégiakészítés 55
2.3.3. Stratégiai változatok 57
2.3.4. A stratégia realizálása 59
2.3.5. A stratégia felülvizsgálata 61
2.3.6. összefoglalás 61
3. AZ ÜZLETI TERV KIALAKÍTÁSA 64
3.1. Az adózás 64
A társasági adó 65
Adómegtakarítási lehetőségek és módszerek 67
Egyéb adók 68
3.2. Az átfogó üzleti terv elkészítésének 14 lépése 68
1. lépés. Mekkora hasznot akar elérni? 69
2. lépés. Végezzen piackutatási! 78
3. lépés. Készítse el a felhasználandó eszközök
jegyzékét! 80
4. lépés. Készítsen nyitómérleget! 83
5. lépés. A telephely megválasztása 89
6. lépés. Belső elrendezés 90
7. lépés. A vállalkozási forma meghatározása 91
8. lépés. Hirdetés és propaganda 91
9. és 10. lépés. Az állandó és változó költségek elemzése:
a fedezeti diagram 92
11. lépés. A hitelezési politika kialakítása 100
12. lépés. A kockázati tényezők átgondolása 100
13. lépés. A személyzet kiválasztásának elvi szempontjai 102
14. lépés. Hozzon létre megfelelő elszámolási (számviteli)
rendszert 102
4. AZ ÜZLETI TERV 103
4.1. Az üzleti terv bemutatkozó része 103
4.2. A vállalkozás tőkeszükségletének leírása 104
4.3. Záró megjegyzések 105
5. A VÁLLALKOZÁS ARCULATA 107
5.1. Tárgyalások, értekezletek és rendezvények megszervezése 108
5.2. Tíz tanács, amit érdemes megtartani! 110
ÁBRÁK JEGYZÉKE 112
FELHASZNÁLT IRODALOM 113

Tóth Tihamér

Tóth Tihamér műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Tóth Tihamér könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vállalkozástan II. Vállalkozástan II. Vállalkozástan II. Vállalkozástan II. Vállalkozástan II.

Néhány oldalon jelölés, a címlapon tulajdonosi bejegyzés található. A lapélek kissé foltosak. A borító enyhén foltos, kopottas.

Állapot:
1.980 Ft
990 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba
konyv