kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 265 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-163-043-9 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi száma: 10306/2. |
| Előszó | 10 |
| Előszó a magyar kiadáshoz | 12 |
| Bevezetés | 13 |
| Köszönetnyilvánítás | 14 |
| Történelmi visszatekintés | 15 |
| Miért éppen a minőség? | 15 |
| A kereskedelmi deficit | 15 |
| Mi történt? | 16 |
| A kereskedelmi deficit hatásai | 17 |
| A hagyományos piacok elvesztése | 20 |
| A gazdasági vezető szerep elvesztése | 23 |
| Összegzés | 24 |
| Irodalom | 24 |
| A minőségügy története | 25 |
| Háború előtti tapasztalatok | 25 |
| A minőségügy vezetői | 26 |
| A japán gazdaság megjelenése | 34 |
| A vevő - végre ismét - a király! | 34 |
| Összegzés | 35 |
| Irodalom | 37 |
| A minőség újradefiniálása | 38 |
| A marketingkoncepciók fejlődése | 38 |
| A minőségkoncepciók fejlődése | 39 |
| A teljes körű minőségmenedzsment koncepciója | 40 |
| Mit jelent a teljes körű minősgéemenedzsment? | 41 |
| Összegzés | 44 |
| Irodalom | 44 |
| A minőségkoncepciók alkalmazása | 45 |
| A termék és a folyamat összehasonlítása | 46 |
| A termelő- és a nemtermelő folyamatok összehasonlítása | 48 |
| A nemtermelő folyamatok javítása | 49 |
| Mérés három szinten | 52 |
| Összegzés | 55 |
| Irodalom | 55 |
| A vevő a középpontban | 56 |
| A vevő azonosítása | 56 |
| Kicsoda a vevő? | 57 |
| Mit akarnak a vevők? | 60 |
| A vevő elégedettsége | 62 |
| Vigyázat! | 63 |
| Összegzés | 63 |
| Irodalom | 63 |
| A vevők elvárásainak megértése | 64 |
| Melyek a minőségi szolgáltatás jellemzői? | 65 |
| Milyen teljesítményszint szükséges az elvárások kielégítéséhez? | 70 |
| Példa a vevők elvárásainak meghatározására: az informatikai rendszerek minőségi jellemzői | 77 |
| Összegzés | 81 |
| Irodalom | 82 |
| A vevők megértését szolgáló mechanizmusok | 83 |
| Belső szolgáltatók - a legkevésbé megértett piac | 84 |
| A keret kifejlesztése | 84 |
| Összemérés az elvárások megértése céljából | 87 |
| Alkalmazási példa: informatikai rendszereket kezelő csoport | 88 |
| Eredmények | 91 |
| Összegzés | 93 |
| Irodalom | 93 |
| Folyamatjavítás | 94 |
| A kulcsfontosságú folyamatok menedzselése | 94 |
| Mi a munkafolyamat? | 94 |
| A folyamqatmenedzselés hat összetevője | 96 |
| A kulcsfontosságú folyamatok definiálása | 97 |
| A kulcsfontosságú folyamatok menedzselése a Reimer Expressnél | 99 |
| A vevők információs folyamatainak menedzselése | 100 |
| Példa a többirányú információs célokat kiegléítő funkciókra | 101 |
| A folyamat gazdája | 102 |
| Összegzés | 103 |
| Irodalom | 103 |
| Hat lépés a folyamatjavítás felé | 104 |
| Miért hangzik mindez ennyire bonyolultnak? | 104 |
| 1. lépés. A probléma definiálása a folyamat összefüggésében | 106 |
| 2. lépés. A folyamat azonosítása és dokumentálása | 107 |
| 3. lépés. A teljesítmény mérése | 108 |
| 4. lépés. A "miértek" megértése | 111 |
| 5. lépés. A javítás tervének kifejlesztése és kipróbálása | 114 |
| 6. lépés. A megoldások gyakorlatba ültetése és értékelése | 115 |
| Összegzés | 118 |
| Irodalom | 119 |
| A teljesítmény mérése | 120 |
| Mérés három szinten | 121 |
| Mérés négy dimenzióban | 123 |
| Tippek a mérésre | 127 |
| Egy gondolat az adatgyűjtésről | 129 |
| A teljesítmény mérése saját vállalatunknál | 129 |
| Összegzés | 132 |
| Irodalom | 132 |
| Az alkalmazás példái | 133 |
| 1. példa. Napközi otthon az alkalmazottak gyermekeinek | 134 |
| 2. példa. Az információs pultok teljesítményének javítása | 135 |
| 3. példa. A teljesítményértékelési rendszer javítása | 134 |
| 4. példa. A rendszer terven kívüli állásidejének kiküszöbölése | 138 |
| 5. példa. Az egészségbiztosítási kifizetések gyorsítása | 139 |
| Az alkalmazások összegzése | 141 |
| Függelék. A biztosítási kifizetések folyamatképességi indexe | 142 |
| Teljes elkötelezettség | 147 |
| A vezető szerepe | 147 |
| Mit jelent a vezetői szerepkör a TQM terén? | 147 |
| Miért létezünk? | 150 |
| Milyen típusú szervezetté akarunk válni? | 150 |
| Mi a fontos számunkra? | 152 |
| Milyen munkát kívánunk alkalmazottainktól? | 154 |
| Mit kell tennünk? | 154 |
| Hogyan érhetjük el a célokat? | 155 |
| Hogyan fogalmazzuk meg a nyilatkozatokat? | 157 |
| A vezető szerepkörének egyéb elemei | 158 |
| Összegzés | 161 |
| Irodalom | 162 |
| Nagyobb hatáskörrel felruházott alkalmazottak | 163 |
| Ma másmilyenek vagyunk? | 163 |
| Akkor tehát most mit teszünk? | 164 |
| Mit jelent a nagyobb hatáskörrel való felruházás (felhatalmazás)? | 164 |
| Mi a csapatmunka? | 168 |
| Vezérfonal a csapatmunka megszervezéséhez | 170 |
| A csapat teljesítményének jellemzői | 171 |
| A csapat fejlődésének szakaszai | 173 |
| Az alkalmazás szakaszai | 174 |
| A menedzserek felelőssége | 176 |
| Milyen problémáknál fogják bevetni a csapatokat? | 177 |
| Összegzés | 179 |
| Irodalom | 180 |
| A szállítói minőség | 181 |
| Bizalom: a partneri viszony kiépítésének előfeltétele | 182 |
| A minőségi vezetők és a szállítók | 183 |
| Miért kell csökkenteni a szállítók számát? | 183 |
| A Ford példája a szállítók hitelesítéséről | 184 |
| A szállítói értékelési rendszer csapdái | 186 |
| Összegzés | 187 |
| Irodalom | 187 |
| A minőségi stratégia fejlesztése | 188 |
| Szervezeti háttér | 188 |
| Mit kell tennünk? | 188 |
| Támogató struktúrák | 189 |
| Egyéb támogató elemek | 192 |
| Összegzés | 194 |
| Irodalom | 195 |
| Képzés és oktatás | 195 |
| Miért nem gyógyír a képzés minden problémára? | 195 |
| Hogyan kezdjünk hozzá? | 201 |
| Alaptanterv | 201 |
| Szükség szerinti további képzés | 204 |
| A menedzserek szerepe a képzésben | 205 |
| A képzés lebonyolítása | 206 |
| A folyamatjavítás alkalmazása a felsőbb szintű menedzserek körében | 207 |
| Tippek a képzéshez | 208 |
| Összegzés | 209 |
| Irodalom | 210 |
| Minőségmenedzsment-rendszerek | 211 |
| A Malcolm Baldrige Nemzeti Minőségi Díj | 212 |
| A Deming-díj | 214 |
| ISO 9004-2 a szolgáltatószervezetek részére | 217 |
| Összegzés | 219 |
| Irodalom | 220 |
| Mintastratégiák | 221 |
| Az érettséghez vezető út | 221 |
| A korlátok letörése | 223 |
| Irodalom | 236 |
| Esettanulmányok | 237 |
| "Rendszer és szenvedély" - minőségbiztosítás a felsőoktatásban | 237 |
| A Total Quality Management vezetési filozófia alkalmazása a KARSAI Műanyagfeldolgoz és Szerszámgyártó cégcsoportnál | 247 |
| A folyamat teljesítményének mérése a Dunapack Rt-nél | 259 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.