Előszó
Részlet a könyvből:
"Az Ön gépkocsijának hosszú idejű és üzemzavarmentes működése a gépkocsi rendszeres és helyes karbantartásától függ. A gépkocsi meglévő minden pozitív tulajdonságának kihasználása érdekében tartsa be a jelen utasításban leírt üzemeltetési és karbantartási előírásokat. Kérjük Önt, figyelmesen ismerkedjen meg ennek tartalmával.
A gépkocsi műszaki karbantartását az eladó cég által javasolt szervizállomások valamelyikével végeztetheti el. A szervizállomások rendelkeznek a szükséges tartalékalkatrészekkel és speciális szerszámkészletekkel. Az YA3 típusú gépkocsik mindennemű javítását és karbantartását tapasztalt szakemberek végzik.
1. Az új gépkocsit elő kell készíteni az üzemeltetésre. Amennyiben a gépkocsi le volt konzerválva a konzerválást az alábbiak szerint távolítsuk el:
- távolítsuk el a konzerváló bevonatot az alkatrészekről;
- a motor beindítása előtt etilmentes benzinben gondosan mossuk meg a gyertyákat, öntsünk 30-50 g motorolajat mindegyik hengerbe és a kézi indítókar segítségével 10-15-ször forgassuk körbe a forgattyústengelyt;
- ellenőrizzük az olaj szintet a motor karterjában, az alváz és berendezéseinek olajteknőben, a fékfolyadék szintjét a főfékhengerben;
- ellenőrizzük le a gumiabroncsokban lévő levegő 'nyomását és a kerékfelfogó csavarok meghúzását.
2. A hideg motor beindítása után ne növeljük azonnal a motor fordulatszámát. Ne induljunk el addig, amíg a motor hőfoka nem érte el a 60°C-t. Menet közben a hűtőfolyadék hőfokát 80-90°C között tartsuk.
3. A hűtőfolyadék leeresztését a hűtőrendszerből minden esetben két csapon át végezzük. Az egyik csap a hűtőradiátor bal alsó részén, a másik a hidegindító tartályán vagy ha ilyen nincs, akkor a motorblokk jobb oldalán található.
A hűtőfolyadék leeresztésekor vegyük le a hűtőradiátor sapkáját és nyissuk ki a fűtés csapját..."
Vissza