A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Új kutatások a neveléstudományokban 2010

Törekvések és lehetőségek a 21. század elején

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Sorozatunk (Új kutatások a neveléstudományokban) harmadik kötetének anyagát - az előző kettőhöz hasonlóan - az Országos neveléstudományi Konferencia előadásai alapján válogattuk ki és szerkesztettük meg (OPiK 2010). Ez a kötet azonban már elmozdul a konferenciától, amennyiben anyagát szélesebb választékból gyűjtöttük. Megkerestünk olyan kutatókat és kutatásokat is, akik (amelyek) nem kerültek be az OMK-ba, kötetünk szempontjából azonban fontosnak és közlendőnek látszottak. így ez a kötet - bár továbbra is a konferencia egészét és szellemét tükrözi - nem mondható szorosabb értelemben konferencia- kötetnek. Míg az ÓNK szervezői nem kötöttek ki kötelezően követendő paradigmát - tehát tükröztették a tematikai és módszertani divatokat is -, addig a jelen kötet szerkesztői azt kívánták bemutatni, milyen lehetséges irányai vannak az (új) kutatásoknak - tekintet nélkül arra, hogy melyik irányban hányan is tájékozódunk. Idén nem egy kötetet szerkesztettünk, hanem mindjárt kettőt: a... Tovább

Fülszöveg

Sorozatunk (Új kutatások a neveléstudományokban) harmadik kötetének anyagát - az előző kettőhöz hasonlóan - az Országos neveléstudományi Konferencia előadásai alapján válogattuk ki és szerkesztettük meg (OPiK 2010). Ez a kötet azonban már elmozdul a konferenciától, amennyiben anyagát szélesebb választékból gyűjtöttük. Megkerestünk olyan kutatókat és kutatásokat is, akik (amelyek) nem kerültek be az OMK-ba, kötetünk szempontjából azonban fontosnak és közlendőnek látszottak. így ez a kötet - bár továbbra is a konferencia egészét és szellemét tükrözi - nem mondható szorosabb értelemben konferencia- kötetnek. Míg az ÓNK szervezői nem kötöttek ki kötelezően követendő paradigmát - tehát tükröztették a tematikai és módszertani divatokat is -, addig a jelen kötet szerkesztői azt kívánták bemutatni, milyen lehetséges irányai vannak az (új) kutatásoknak - tekintet nélkül arra, hogy melyik irányban hányan is tájékozódunk. Idén nem egy kötetet szerkesztettünk, hanem mindjárt kettőt: a papíralapú mellett elektronikus alapút is. Az új kutatások a neveléstudományokban is így teljesebbek - és így stílszerűbbek is. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Kutatások a tanítás és tanulás körében 9
Arató Ferenc
A kooperatív tanulásszervezés paradigmatikus jellege 11
Tímár Sára, Kokovay Ágnes, Kárpáti Andrea
Oktatás a YouTube-bal. Testnevelés oktatásához használható magyar és angol nyelvű videók értékelése 22
Benedek András, Szabóné Berki Eva
Hálózatfejlesztés és innováció a szakmai pedagógusképzésben 37
Varga Attila
Fenntarthatóságra nevelés a természettudományos tankönyvekben 44
Orsós Anna
Cigány nyelvek a magyarországi közoktatásban 54
Kutatások a nevelés és iskola körében 63
Kárpáti Andrea, Gaul Emil
A vizuális képességrendszer szerkezete és értékelésének lehetőségei 65
Kiss Virág
Művészetpedagógia vagy művészetterápia? 81
Bálint Ágnes
A Mary Sue-jelenség serdülők regényeiben 96
Beck Zoltán
A „nincs" szétosztása 105
Figula Erika, Margitics Ferenc, Pauwlik Zsuzsa
Az iskolai erőszak során előforduló magatartásminták elemzése 109
Felsőoktatási és felnőttképzési kutatások 131
Fónai Mihály, Márton Sándor
Azonosságok és különbségek az egyetemi hallgatók életmódjában 133
Jancsák Csaba
Tanárjelöltek értékvilága 145
Marton Melinda
Alapdiploma - a Bologna-folyamat sikere? 159
Ábrahám Katalin, Tőzsér Zoltán
Egyetemisták a felnőttképzésben 175
Benkei Kovács Balázs
Előzetes tudásszintmérés a felnőttképzésben 185
Nevelésszociológiai és oktatáspolitikai kutatások 203
Polónyi István
Közgazdasági ideológiák és az oktatáspolitika gyakorlata 205
Imre Anna
Irányítási folyamatok helyi és intézményi szinten 221
Belényi Emese Hajnalka
Fogyatékosság és esélyegyenlőség oktatáspolitikai perspektívában 236
Forray R. Katalin, Kozma Tamás
A tankötelezettségi korhatár és a cigány/roma fiatalok 248
Jason Morris, Heidi Morris, Dezső Renáta Anna
High Achieving Romani Students. A Qualitative Examination from
an American Perspective 261
Történeti és összehasonlító kutatások 275
Pukánszky Béla
Néhány markáns „gyermekideológia" a nevelés eszmetörténetéből 277
Kereszty Orsolya
A „Nő és a Társadalom" indulása (1907-10) 290
Darvai Tibor
Rítusok az Uttörővezetőben (1953-83) 305
Erős Petra, Gordon Győri János
Az iskolaelhagyás jelensége Japánban 317
Gál Attila
A finnországi oktatás a magyar szaksajtóban 326
Zárszó helyett 343
Andi Helga, Bordás Andrea, Ceglédi Tímea, Dominek Dalma Lilla, Molnár-Kovács
Zsófia, Tőzsér Zoltán
Az Országos Neveléstudományi Konferencia mint szakmai tanulóközösség 345
Abstracts 365
Authors 377
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Új kutatások a neveléstudományokban 2010 Új kutatások a neveléstudományokban 2010 Új kutatások a neveléstudományokban 2010

A borító enyhén kopottas.

Állapot:
2.440 Ft
1.220 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba
konyv