A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
Az érettségi vizsga a közoktatási rendszer egyik legfontosabb eleme: összefügg a vizsgát megelőző képzéssel, emellett belépőt is jelent a továbbtanulás, a munkavállalás világába. Az Országos Közoktatási Intézet 2005 októberében megrendezett, Új vizsga - Új tudás? című konferenciája közvetlenül a kétszintű érettségi bevezetése után vizsgálta annak hatásait. Nemcsak az új matúra jellemzőit értékelte, hanem magát a vizsgafejlesztés folyamatát is, érintve többek között a műveltség, az iskolai eredményesség, a standardizáció kérdéseit. Az OKI-konferenciák hagyományaihoz híven kötetben adjuk közre az elhangzott előadások szerkesztett változatát, a szakmai vitafórumok és műhelyek tanulságait összegző raportőri jelentéseket, továbbá az új érettségi vizsgáról szóló pódiumbeszélgetést.
Tartalom
Megnyitó (Horváth Zsuzsanna) 7
A plenáris üléseken elhangzott előadások
Brassói Sándor: Az oktatásirányítás értékelési politikája 11
Halász Gábor: Érettségi reform - a változás menedzselése a közoktatásban 17
Einhorn Ágnes: A vizsgafeladat fejlesztésének folyamata és kritériumai 31
Klein Sándor: A munka világa és a középiskolai képzés 39
Pódiumbeszélgetés
Új vizsga, új tudás? (Budai Ágnes) 47
Vitafórumok és szakmai műhelyek
1. vitafórum: Műveltség és vizsga
Nagy Péter Tibor: Tananyagcsökkentés és társadalompolitika 57
Bánkuti Zsuzsa: Műveltség és vizsga a természettudományok szempontjából 61
1. szakmai műhely: A PISA-program tudásfelfogása
Molnár Gyöngyvér: A tudáskoncepció változása és annak megjelenése
a PISA 2003 vizsgálat komplex problémamegoldás-moduljában 66
Csíkos Csaba: A matematikai tudáskoncepció a 2003-as PISA-vizsgálatban 79
Kőpatakiné Mészáros Mária raportőri jelentése a vitafórumról és a szakmai műhelyről 84
2. vitafórum: Az iskolavezetés és az iskola eredményessége
Horn Dániel: Az eredményességet befolyásoló iskolai tényezők 89
Imre Anna: Eredményességhez vezető utak a középiskolákban 97
Sinka Edit: Kompetenciamérés és iskolavezetés 102
2. szakmai műhely: A tanulást támogató eljárások és feladatok különböző
tanulócsoportokban
Juhász Józsefné: A mentori munka a gyakorlatban 108
Jankó Krisztina raportőri jelentése a vitafórumról és a szakmai műhelyről 112
3. vitafórum: A programfejlesztés és a fejlesztő értékelés
Bognár Mária: A fejlesztő értékelés 115
Kőrössy Judit: A tanulói énkép formálódása és a tanári értékelés kapcsolata 121
Singer Péter raportőri jelentése a vitafórumról és a szakmai műhelyről 126
4. vitafórum: A középiskolai tanóra: kereszttantervi kompetenciák
Kerber Zoltán: A középiskolai tanóra: kereszttantervi kompetenciák 131
Somfai Zsuzsa: A problémamegoldó és a kommunikációs kompetencia fejlesztése
a matematikaórán 141
Varga Attila: Környezeti kompetencia 145
4. szakmai műhely: Az IKT szerepe a tanulási környezetben
Sebőkné Orosz Katalin: Az IKT szerepe a mai közoktatásban - digitális eszközök
a tanórai és a tanórán kívüli tevékenységben 149
Csekeiné Vagács Zsuzsa: Tapasztalataim a think.com használatáról 152
Havas Péter raportőri jelentése a vitafórumról és a szakmai műhelyről 155
5. vitafórum: Az érettségi hatása a tanulási környezetre
Szebedy Tas: Az új érettségi hatása a tanulási környezetre 163
5. szakmai műhely: A fenntartható fejlődés pedagógiája: civilszervezetek
a középiskolás korosztályért
Varga Attila: A fenntartható fejlődés pedagógiája: civilszervezetek a középiskolás
korosztályért 181
Csorba F. László raportőri jelentése a vitafórumról és a szakmai műhelyről 190
6. vitafórum: A standardizáció hatása
Fazekas Márta: Standardok a nyelvi érettségin: régi-új érettségik és nyelvvizsgák 193
Környei László: A standardizáció hatása 196
Hodossy Attila raportőri jelentése a vitafórumról és a szakmai műhelyről 199
Záró gondolatok 203
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.