| I. (Kelemen Vendel) A szentpáli szótériológia | |
| Az üdvösség művének szerzője az Atyaisten | 3 |
| Az Atyaistenhez intézett imádság | 6 |
| Az Isten hívása | 6 |
| Isten haragja | 7 |
| Isten bölcsessége | 7 |
| Isten igazságossága | 8 |
| Krisztus megváltói műve | 9 |
| Az Atyától való küldetése. A Megváltó (szótér) | 9 |
| A megváltás | 10 |
| Kiengesztelés. Az engesztelés vére | 11 |
| A kereszthalál | 14 |
| A feltámadás | 16 |
| Test, fő és pléróma | 17 |
| "Krisztus testének" valósága | 17 |
| A teljesség (pléróma) | 19 |
| Szent János teológiája | |
| A megtestesülés és megváltás a szentjánosi iratokban | 20 |
| A Fiú eljött a világba. Szt. János ószövetségi forrásai | 20 |
| A Szentlélek ajándéka | 21 |
| A jánosi teológia forrásai | 21 |
| A testté lett Ige | 22 |
| Egyéb témák Szent Jánosnál | 24 |
| A "világ" fogalma | 24 |
| A "bűn" fogalma | 26 |
| Imádás "lélekben és igazságban" | 27 |
| II. (Kerekes Károly) Szent Pál első levele a tesszalonikaiknak | |
| Tesszalonika a levél megírásának korában | 33 |
| A sokoldalú találkozások városa | 33 |
| Az újszövetség első ránk maradt irata | 34 |
| Szent Pál első levelének (primicia-levelének) tanítása | 34 |
| Az első újszövetségi irat beköszöntője | 34 |
| Címzés és üdvözlések | 35 |
| Szent Pál első levelének (primicia-levelének) tanítása | 34 |
| Az újszövetségi irat beköszöntője | 34 |
| Keresztény életünk hármas isteni gyökere: a hit, a szeretet, a remény | 36 |
| A választottak Krisztust követő élete | 37 |
| A Krisztushoz megtérők egy ősi hitvallási formulája | 38 |
| A múlt és jelen keresztény összekapcsolása: a konverzió | 39 |
| A jelen és jövő keresztény összekapcsolása: a paruzia | 39 |
| Az idő belekapcsolása az örökkévalóságba: a keresztségi konfesszió | 40 |
| Az ószövetségi szentség-törvény újszövetségi tartalma | 41 |
| A levitikus szentség-törvény és a kriszutsi tökéletesség | 41 |
| Alapvetés: Hogyan kell Istennek tetszően járni az élet újtán? | 42 |
| Szentté levés a tiszta házaséletben | 43 |
| Testben is szentté kell lennünk | 43 |
| Különleges "edény" az ember; szent házassága: jel | 43 |
| A keresztény ember tiszta élete az egész közösség ügye | 44 |
| Szentté levés a tiszta felebaráti szeretben | 45 |
| A kereszténynek Isten a tanítómestere | 45 |
| A "tevékeny" felebaráti szeretet | 46 |
| A "csendes" felebaráti szeretet | 46 |
| Jó példa a kívülállóknak | 47 |
| Szentté levés a megtisztult halálban és feltámadásban | 48 |
| Eszkatológikus légkör | 48 |
| A keresztény nem maradhat szomorú a halál színe előtt sem | 49 |
| Szentté levésünk betetőzése az Úrral való találkozásban | 50 |
| Jézus szavára hivatkozunk | 50 |
| Ószövetségi prófétai képek, újszövetségi valóság | 51 |
| Teljetek el Szentlélekkel! - Ez az Isten igéje | 52 |
| A jános-evangélium | |
| A Logosznak mint az örök kezdet Istenének magasztolása | 53 |
| A Logosz az örök teremtő Istennel egylényegű | 53 |
| A Logosz lényege: élet és világosság | 54 |
| Az Előfutár az új életet hozó Logosz tanúja | 55 |
| Első kitérés: Az Előfutár bemutatása | 55 |
| A Logosz működése és sorsa a világban | 56 |
| A Logosz testté lett - belőle élünk! | 57 |
| A megtestesülés misztériuma | 58 |
| Második kitérés: Az Előfutár mint tanú | 59 |
| Jézus kinyilatkoztatja magát a világnak | 59 |
| A Logosz a történelem nyílt színére lép | 59 |
| A Logosz önkinyilatkoztatásának mozzanatai | 60 |
| A Jézusban megismert Logosz itt szereplő felségnevei | 60 |
| Az önkinyilatkoztatás továbbhaladásának iránya | 61 |
| János kettős tanúságtevése | 61 |
| Az első tanúságtevés: Ki és mi az Isten embere? | 61 |
| A második tanúságtevés: Ki és mi a Bibliában az ember Istene | 63 |
| A közvetlen és közvetett isteni hívó szó | 64 |
| Hogyan épülnek bele a meghívások a negyedik evangélium teológiai vonalába? | 64 |
| Az első két tanítvány meghívása (A közvetlen isteni szó hatása | 65 |
| Péter külön meghívása (A közvetett isteni szó hatása) | 66 |
| Az emberi válasz szó az Isten hívó szavára | 67 |
| Fülöp és Natánael meghívása | 67 |
| Rövid összefoglalás és átvezetés a csodák elbeszéléséhez | 69 |
| A bibliai "jelek" (csodák) szerepe a !. evangéliumban | 69 |
| Általános megfontolások a 4. evangélium jeleiről | 70 |
| A bibliai "jel" - fogalom általános művelődéstörténeti és ószövetségi alapjai | 70 |
| Összefoglaló megjegyzések a jelekről | 72 |
| Jézus első nagy "jele": a kánai bor-csoda | 72 |
| Bevezető: A dráma színtere | 72 |
| Első kép: Mária és Jézus | 73 |
| Második kép: Mária és a szolgák | 74 |
| Harmadik kép: Jézus és a szolgák | 75 |
| Negyedik kép: A násznagy és a vőlegény | 75 |
| Az első "jel" hatásának összefoglalása | 76 |
| Irodalom | 77 |
| Függelék | 78 |