| Kiadó: | Európa Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 359 oldal |
| Sorozatcím: | Mérleg |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 10 cm |
| ISBN: | 963-07-7238-8 |
| Bevezetés | 5 |
| A középkorok esztétikai érzékenysége | 15 |
| A középkori ember esztétikai érdeklődése | 15 |
| A misztikusok | 19 |
| A gyűjtési szenvedély | 31 |
| Hasznosság és szépség | 38 |
| A szép mint transzcendentálé | 40 |
| A világegyetem esztétikai szemlélete | 40 |
| A transzcendentálék. Philippus Cancellarius | 45 |
| A Pszeudo-Dionüszioszkommentárok | 48 |
| Auvergne-i Vilmos és Robert Grossteste | 51 |
| A "Summa fratris Alexandri" és Szent Bonaventura | 53 |
| Albertus Magnus | 56 |
| Az arány esztétikái | 62 |
| A görög-római hagyomány | 62 |
| A zeneesztétika | 65 |
| A chartres-is iskola | 70 |
| A "homo quadratus" | 74 |
| Az arány mint művészeti szabály | 78 |
| A fény esztétikái | 88 |
| A színek és a fény kedvelése | 88 |
| Optika és perspektíva | 95 |
| A fény metafizikája: Grosseteste | 97 |
| Szent Bonaventura | 100 |
| Szimbólum és allegória | 104 |
| A szimbolikus világegyetem | 104 |
| Szimbolizmus és allegorizmus megkülönböztetésének hánya | 112 |
| A metafizikai pánszemiózis | 116 |
| A Szentírás allegorizmusa | 123 |
| Az enciklopédiák allegorizmusa | 131 |
| Az egyetemes allegorizmus | 138 |
| A művészi allegorizmus | 142 |
| Szent Tamás és az allegorikus világegyetem felszámolása | 148 |
| Az esztétikai szemlélet pszichológiája és gnoszeológiája | 158 |
| Szubjektum és objektum | 158 |
| Az esztétikai emóció | 160 |
| A látás pszichológiája | 164 |
| Az esztétikai szemlélet Szent Tamásnál | 167 |
| Szent Tamás és az organizmus esztétikája | 175 |
| Forma és szubsztancia | 175 |
| "Proportio" és "integritas" | 178 |
| "Claritas" | 188 |
| Az organizmus esztétikájának fejlődése és válsága | 192 |
| Strassburgi Ulrik, Szent Bonaventura és Lullus | 192 |
| Duns Scotus, Ockham és az individuum | 195 |
| A német misztikusok | 202 |
| Művészetelméletek | 205 |
| Az "ars" elmélete | 205 |
| A művészi forma ontológiája | 210 |
| Szabad művészetek és szolgai művészetek | 214 |
| A szépművészetek | 217 |
| A poétikák | 223 |
| A művészi invenció és a művész jelentősége | 228 |
| Az "infima doctrina" | 228 |
| A "theologus" koltő | 230 |
| A mintául szolgáló ide | 233 |
| Intuíció és érzelem | 239 |
| A művész újszerű jelentősége | 244 |
| Dante és a költőről vallott új felfogás | 247 |
| A skolasztika után | 259 |
| A középkor gyakorlati dualizmusa | 259 |
| A középkori gondolkodás struktúrái | 263 |
| Nicolaus Cusanus esztétikája | 271 |
| A neoplatonikus hermetizmus | 279 |
| Asztrológia és gondviselés | 288 |
| Szimptáia és "proportio" | 290 |
| Talizmán és imádság | 296 |
| Az esztétika mint életet irányító szabály | 300 |
| A művész; a szövegek és a világ új interpretációja | 303 |
| Következtetések | 306 |
| Bibliográfia | 313 |
| Rövidítések | 313 |
| Források | 314 |
| Tanulmányok | 325 |
| Umberto Eco | 353 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.