| Előszó | 7 |
| Brihadáranyaka-Upanisad | 11 |
| A lóáldozat a mindenség | 13 |
| Az éhség-halál megteremtette a vizet, a földet és a tüzet | 14 |
| Az éhség-halál tűzzé, Nappá és széllé változott | 15 |
| Ész (manasz) alakjában szerelmeskedett a szóval (vács) és megteremtette az esztendőt | 15 |
| A szóval megteremtette a Védákat | 15 |
| Paripaként feláldozta magát | 16 |
| A lélegzet (prána) a legkülönb életerő | 18 |
| A lélegzet átvitte a halálon a többi életerőket | 20 |
| A lélegzet azonos az istenekkel és az áldozati énekkel | 23 |
| Az áldozati énekről | 24 |
| A Lélek (átman) azonos az Emberrel (purusa) | 25 |
| A Lélek félt | 25 |
| A Lélek megteremtette magából a férfit és a nőt | 26 |
| A Lélek megteremtette a világot, magánál hatalmasabbat teremtett | 26 |
| A Lélek névben és alakban a világba hatolt | 27 |
| A Lélek mindennél kedvesebb | 28 |
| A Brahman megteremtette magából a világot | 28 |
| A Brahman megteremtette a kasztot | 29 |
| A Lélek minden lény világa | 32 |
| A Lélek megteremtette az észt, a szót és a lélegzetet | 32 |
| Legfinomabbak: az ész, a szó és a lélegzet | 33 |
| A tizenhat részes Teremtőúr a Hold | 38 |
| Az Emberek, az Atyák és az Istenek Világa | 38 |
| Örökítési szertartás | 39 |
| A lélegzet a legkülönb életerő, a szél a legkülönb isten | 40 |
| A világ névből (náma), formából (rúpa) és tettből (karma) áll | 42 |
| Adzsátasatru és Báláki párbeszéde. Az Ember (purusa) megnyilvánulásai | 43 |
| A Lélek az álomban és a szív üregében | 47 |
| Az istenek az emberi szemhez kapcsolódnak, az ősi bölcsek az érzékszervekkel azonosak | 49 |
| A Brahman azonos a Nappal, a széllel és a levegőéggel | 50 |
| A Lélek a szemben lévő kicsiny Emberrel azonos | 51 |
| Jádnyavalkja és Maitrájaní párbeszéde Minden a Lélekből születik, és abba tér vissza | 52 |
| Nincs tudat a halál után. A megismerő Lelket nem lehet megismerni | 52 |
| Méz-tan. A Lélek és a Brahman, mint a mindenséget összetartó erő | 56 |
| Tanítólista | 60 |
| Hitvita Dzsanka Udvarában. Jádnyavalkja tanításai | 62 |
| A szó, a szem, a lélegzet és az ész áldozópapok | 63 |
| Az áldozatról | 64 |
| A lélegzések az áldozati énekkel azonosak | 65 |
| A nyolc megragadó innen és onnan | 66 |
| A halál után csak a tettek (karma) maradnak fenn | 67 |
| A lóáldozók misztikus útja | 68 |
| A Lélek azonos az öt lélegzettel, az az, ami mindenben benne van | 69 |
| A Lélek az igazi pap célja | 70 |
| A világsíkok | 71 |
| A Lélek mint belső vezető (antarjámin) | 72 |
| Minden az űrbe van beleszőve, ennek lényege pedig a mulandótlan (aksara) | 77 |
| Az istenek értélmezése | 80 |
| Az Ember (purusa) megnyilvánulási formái a lételemekben | 82 |
| Mindenek alapja a szív | 84 |
| Az öt lélegzés | 87 |
| Költemény az ember-fáról | 88 |
| Jádnyavalkja tanítása Dzsanaka udvarában | 89 |
| A Brahman azonos a szóval, a lélegzettel, a szemmel, a füllel, az ésszel, a szívvel, és mindezek alapja az űr | 89 |
| Az Ember azonos Indhával és Virádzsal, akik a szív üregében laknak | 94 |
| A Lélek az ember világa | 96 |
| A Föld és a Menny a Lélek két világa, ezeket köti össze az álom | 97 |
| A Lélek vándorlása az ébrenlét, az álom és a mélyálom állapotaiban | 99 |
| Hita-erek a szívben | 100 |
| A Lélek a mélyálomban vágytalan, nem tapasztal | 101 |
| A tudás és a vágytalanság a legfőbb üdv | 103 |
| A Lélek távozása a halálba | 103 |
| A Lélek vándorlása egy másik testbe | 104 |
| Versek a Lélek tudásáról | 106 |
| A Lélek az igazi pap célja | 109 |
| A Brahman az égbolt | 117 |
| Pradzsápati tanítása az isteneknek, embereknek és az ördögöknek | 117 |
| A Brahman azonos a szívvel és a mindenséggel | 118 |
| A Brahman a valóság | 119 |
| A Brahman a valóság és a Nap | 119 |
| A testetöltött Lélek a szívben | 120 |
| A Brahman a villám | 120 |
| Hódolat a szónak | 121 |
| Agni Vaisvánara a testi hő ropogása | 121 |
| A halál utáni út | 121 |
| Az igazi lemondás | 122 |
| A Brahman az étel és az életerő | 122 |
| A lélegzet himnusz, dal, varázsige és kormányzás | 123 |
| Minden benne foglaltatik a gájatrí metrumban | 124 |
| Ísa-upanisad 15-18 | 126 |
| A lélegzet: a legszentebb, a legnagyobb jótevő, az alap, az elérés, az otthon, a szaporodás | 128 |
| A lélegzet a legkülönb életerő | 129 |
| Az életerők hódolnak a lélegzetnek | 131 |
| Praváhana tanítja Svétakétut és Árunit | 131 |
| A Lélek a halottégető máglyáról az Istenek vagy az Atyák Útjára lép | 134 |
| Italáldozat-szertartás leírása | 136 |
| Mindenek lényege a férfimag | 141 |
| Pradzsápati megteremti a nőt | 141 |
| Szerelmi varázslás asszonyok elnyerésére | 141 |
| Rítus éjjeli magömlés elhárítására | 142 |
| Szerelmi varázslás asszonyok elnyerésére | 142 |
| Rítus a fogantatás elkerülésére | 143 |
| Rítus a fogantatásra | 143 |
| Rontás a hűtlen asszony ellen | 143 |
| Tennivalók havivérzés idején | 144 |
| Rítusok kiváló gyermekek nemzésére | 144 |
| Rítusok a gyermek születésekor és utána | 147 |
| Tanítólista | 149 |
| Cshándógja-Upanisad | 153 |
| Mindenek lényege a felcsendesítés (udgítha) | 155 |
| A szó és a lélegzés az OM-ban egyesülnek | 155 |
| A lélegzet a legkülönb életerő | 156 |
| A lélegzés és a Nap egy | 158 |
| A szétlélegzés (vjána) azonos a felcsendítéssel | 159 |
| A felcsendítés minden | 159 |
| A varázsének őrző istenségei | 160 |
| Az istenek az OM-ban rejtőznek el | 161 |
| A felcsendítés, az OM és a Nap azonosak | 162 |
| A lételemek a himnuszon és a dalon alapulnak | 162 |
| A Napban lévő Ember mítosza | 162 |
| A képességek a himnuszon és a dalon alapulnak | 164 |
| A jobb szemben lévő Ember | 164 |
| Silaka, Csaikitájana és Praváhana párbeszéde. A felcsendítés az űr, minden ebből származik | 166 |
| Usaszti tanítása az áldozópapoknak. Az előének a felcsendesítés és az utóének isteni a lélegzet, a Nap és az étel | 167 |
| A kutyák felcsendítése | 171 |
| Áldozati varázsigék magyarázata | 172 |
| A dal (száman) jó (szádhu) | 173 |
| Az ötrészes dal a világokban, az esőben, a vizekben, az évszakokban, nyájakban, az életerőkben | 173 |
| A hétrészes dal a beszédben, a Napban, a dalban | 176 |
| A dal elvezet a Napba | 178 |
| A különféle dallamok az életerőkben, a tűzben, a szerelemben, a Napban, az esőben, az évszakokban, a világokban, a nyájakban, a testben, az istenekben, a mindenségben | 179 |
| Az istenek felcsendítése, hangzók és istenségek | 184 |
| A Teremtőúr a Bhúh, Bhuvah és a Szvah varázsigékkel teremtette a világot. Ezekből kélt ki az OM | 185 |
| Áldozás a Vaszuknak, a Marutoknak, és az Áditjáknak | 186 |
| A Nap az istenek méze. Ennek lépei a világtájak és a Védák | 189 |
| Az istenek ezt a mézet fogyasztják | 191 |
| A Brahman túl van az időn | 195 |
| A gájatrí dallam a mindenség | 196 |
| A Brahman a külső és a szíven belüli űr | 196 |
| A szív öt nyílása és az öt lélegzet | 197 |
| A mennyei fény azonos a testi hővel | 198 |
| Az ember tettekből áll | 198 |
| A Lélek mindennél kisebb és hatalmasabb | 198 |
| A mindenség kincsesláda | 19 |
| Az emberi élet szóma-áldozat | 200 |
| A beavatás, démonűzés, dicshimnusz, szabályozás, áldozati adomány és merítkezés magyarázata | 202 |
| A Brahman külső negyedei a tűz, a szél, a Nap és a tér, belső negyedei a szó, a lélegzet, a szem és a fül | 203 |
| A Brahman a Nap. A világtojás mítosza | 204 |
| Dzsánasruti Pautrájana és Raikva története. Minden a szélbe és a lélegzetbe száll | 206 |
| Saunaka és Abhipratárin története. Minden a virádzs dallam és az étel evője | 209 |
| Szatjakáma és Háridrumata története. A Brahman tizenhat részből áll: Kelet, Nyugat, Dél, Észak, Föld, Levegőég, Ég, Óceán, tűz, Nap, Hold, villám, lélekzet, szem, fül, ész | 210 |
| Upakószala és Szatjakáma története. A Föld, a tűz, az étel és a Nap az otthoni tűzzel, a víz, a tér, A Hold és a csillagok az ételfőző tűzzel, az űr, az ég és a villám pedig az áldozótűzzel azonos | 215 |
| A szemben látható Ember és az Istenek Útja | 218 |
| A szél, az életerők és a hajnali áldozás | 219 |
| A Teremtőúr kiköltötte a világokat és a Védákat | 220 |
| A Bhúh, Bhuvah és a Szvah varázsigék | 221 |
| A lélegzet a legkülönb életerő, minden az ő étke | 223 |
| Italáldozat leírása | 227 |
| Lásd: Brihadáranyka-upanisad | 228 |
| Asvapati tanítása a mindenember Lelkéről (átman vaisvánara) | 233 |
| A lételemek a Lélek testrészei | 234 |
| Az öt lélegzés és az érzékszervek | 238 |
| Uddálaka tanítja Svétakétut | 242 |
| A Létből (szat) lett hő (tédzsasz), a víz (ápasz) és az étel (anna) | 243 |
| A Lét az élő Lélekkel szétáradt a világban | 244 |
| A három minőség a lételemekben | 245 |
| A három minőség az emberben | 246 |
| Legfontosabb a víz és a lélegzet | 247 |
| Uddálaka tanítása az álomról | 248 |
| Az éhség és a szomjúság magyarázata | 249 |
| A lét mindenben benne van. A nektár-hasonlat | 250 |
| A fa-hasonlat | 252 |
| A mag-hasonlat | 252 |
| A só-hasonlat | 253 |
| A bekötött szemű ember hasonlata | 254 |
| A haldokló Lelke az egyetemes Lélekbe száll | 254 |
| A tüzes fejsze hasonlat | 255 |
| Szanutkumára tanítása Náradának | 256 |
| A név | 257 |
| A beszéd, az ész, az akarat, az eszme, az elmélyedés, a megismerés, az erő, az étel, a víz, a hő, az űr, az emlékezés, a remény, a lélegzet | 267 |
| A Brahman városa és a szív ürege | 273 |
| Az igazság vágyával minden elérhető | 274 |
| Az igazság a szívben lakozik | 276 |
| A Lélek a gát, ami szétválasztja a világokat | 277 |
| A tanítványság (brahmacsarja) | 277 |
| Az életerők a szívből a Napba szállnak | 278 |
| Pradzsápati tanítja Indrát és Virócsanát | 279 |
| A víztükörben lakozó Lélek | 281 |
| Az álomban lakozó Lélek | 282 |
| A mélyálomban lakozó Lélek | 284 |
| A Lélek a halál után | 285 |
| Varázsmondás | 286 |
| A világ név és alak, ami az űrből származik | 287 |
| Tanítólista | 287 |
| Aitaréja-Upanisad | 289 |
| A Lélek megteremti a világokat | 291 |
| A vizekből egy Embert emel ki, abból érzékszervek és lételemek születnek | 291 |
| Az éhség és szomjúság tápláléka az Ember | 292 |
| A lételemek az érzékszervekbe költöznek | 293 |
| A kilélegzés (apána) a legkülönb | 293 |
| A Lélek első születése a férfimagban | 297 |
| A Lélek második születése a gyermekben | 297 |
| A Lélek harmadik születése az újraszületésben | 297 |
| A Lélek - megismerés (pradnyána) | 299 |
| Kausítaki-Upanisad | 301 |
| Csitra tanítja Svétakétut és Uddálakát | 303 |
| A Lélek a halál után a Holdba száll | 303 |
| A Lélek az Istenek Útján | 305 |
| A Lélek a Brahman előtt | 305 |
| A Lélek és a Brahman párbeszéde | 307 |
| Kausítaki tanítása. A Brahman a lélegzet | 310 |
| Az érzékszervek a begyűjtés istenei | 310 |
| Szerelmi varázslás leírása | 311 |
| Pratardana belső tűzáldozata | 312 |
| Kausítaki nap-hódolata | 312 |
| A Teremtőúr a Hold, minden az ő tápláléka | 313 |
| A hazatérő apa köszöntő rítusa | 313 |
| Minden isten a szélben oldódik fel | 314 |
| A lélegzet a legkülönb életerő | 315 |
| A haldokló apa örökítései rítusa | 315 |
| Indra a lélegzet és a megismerő Lélek | 321 |
| Álomban minden a lélegzetbe húzodik vissza | 322 |
| A lélegzet a halál pillanatában magával vonzza a többi életerőt | 323 |
| Minden életerő a lélegzet része | 324 |
| A megismerésével szárnyalt életerők | 324 |
| Megismerés nélkül az érzékszervek tehetetlenek | 325 |
| A megismerőt kell megismerni | 326 |
| Brihadáranyaka-upanisad | 328 |
| Taittiríja-Upanisad | 335 |
| A Brahman a szél | 337 |
| A hangtan magyarázata | 337 |
| Az összekötés (szandhi) a világot összetartó erő | 338 |
| Fohász Indrához | 339 |
| Mahácsamaszja tanítása. A Brahman a bhúh, bhuvah és szvah mantra | 340 |
| A Lélek az előbbi mantrákkal lesz egyetemessé | 340 |
| Az ötrétű mindenség | 341 |
| A Brahma az OM | 342 |
| A lemondás, az igazság és a tanulás | 342 |
| Trisanku fohásza | 342 |
| Fohász a tanítóhoz | 343 |
| Fohász a Brahmanhoz | 344 |
| A Lélekből lett az űr, abból az étel, s ez az ember támasztéka. Az ételből (annamaja) Lélek | 345 |
| A lélegzetből álló (pránamaja) Lélek | 345 |
| Az észből álló (manómaja) Lélek | 346 |
| A megismerésből álló (vidnyánamaja) Lélek | 346 |
| Az üdvből álló (ánandamaja) Lélek | 347 |
| A Lélek a valóság | 347 |
| A Lélek az űrben üdvöt teremt | 348 |
| Brihadáranyka-upanisad | 349 |
| Varuna tanítása Bhrigunak: A Brahman az éltel, a lélegzet, az ész és a megismerés | 351 |
| A lélegzet és a test, a fény és a víz, a föld és az űr azonossága | 353 |
| Talavakára-Upanisad | 357 |
| A Brahman az igazi önvaló | 359 |
| A Brahman tudása | 360 |
| A Brahman hatalmasabb az isteneknél | 361 |
| Indra, mint a Brahmanhoz legközelebb álló isten | 363 |
| Prasna-Upanisad | 365 |
| A lélegzet és a birtok (raji) | 367 |
| A legfőbb isten a lélegzet | 370 |
| Az öt lélegzet az emberben | 372 |
| A Lélek és a lélegzet az álomban | 374 |
| Mit lehet az OM-mantrával elérni | 376 |
| A tizenhat részes Ember | 377 |
| Mándúkja-Upanisad | 381 |
| A Lélek négy állapata | 383 |
| Az Om-mantra mértékei és a Lélek állapotai | 384 |
| Ísa-Upanisad | 387 |
| Az Istenről | 389 |
| Az Isten megismerése | 390 |
| A Naphimnusz | 391 |
| Katha-Upanisad | 393 |
| Nacsikétasz a halál házában | 395 |
| Első kérés: az apa megengesztelése | 396 |
| Második kérés: az égbe vivő tűz | 397 |
| Harmadik kérés: a halál utáni lét | 398 |
| Nacsikétasz megkísértése | 398 |
| A Jobb és az előnyös | 400 |
| Az OM-szótag | 402 |
| A Lélek halhatatlan | 403 |
| A Lélek tulajdonságai | 403 |
| Az egyéni és az egyetemes Lélek | 404 |
| A Lélek, az elme és az érzékszervek | 404 |
| A belső Lélek | 407 |
| Az egyetemes Lélek | 408 |
| Az egyéni Lélek a szívben | 409 |
| A balga és a bölcs | 409 |
| Az egyéni Lélek a szívben | 409 |
| A Lélek újraszületése | 410 |
| A Lélek tulajdonságai | 411 |
| Az egyetemes Lélek tulajdonságai | 412 |
| A Lélek megtapasztalása a jóga útján | 413 |
| Az egyéni Lélek a szívben | 414 |
| Mundaka-Upanisad | 417 |
| Tanítólista, a lenti és fenti tudás | 419 |
| Az igazak és a hamisak áldozata | 420 |
| Minden az egyetemes Lélekből származik | 424 |
| Az egyéni Lélek a szívben | 426 |
| Az egyéni és az egyetemes Lélek | 429 |
| Vágytalanság vezet a Lélek megismeréséhez | 431 |
| Svétásvatara-Upanisad | 435 |
| A Brahman: a világ, az egyéni és az egyetemes Lélek | 437 |
| Fohász a Naphoz, a jóga útja | 441 |
| Az egyetemes Isten: Rudra-Siva | 443 |
| Versek az egyetemes Istenhez | 449 |
| Versek az egyetemes Lélekhez | 453 |
| Szánkhja tanítások | 456 |