A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A PTK 1072-1-es zsebszámológép használata a középiskolákban

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Országos Oktatástechnikai Központ
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 291 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-501-064-8
Megjegyzés: 1500 példányban készült.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Oktatási rendszerünknek egyre fokozottabb igényeknek kell megfelelnie. Ez csak úgy lehetséges, ha mind módszereiben, mind eszközeiben jelentősen fejlődik. A bevezetendő új módszerek új korszerű... Tovább

Előszó

Oktatási rendszerünknek egyre fokozottabb igényeknek kell megfelelnie. Ez csak úgy lehetséges, ha mind módszereiben, mind eszközeiben jelentősen fejlődik. A bevezetendő új módszerek új korszerű eszközöket kívánnak meg, és a korszerű technikai eszközök új módszerek kialakítását teszik szükségessé. Az 1970-es évek elején hazánkban is új oktatási segédeszköz jelent meg: a zsebszámológép /kalkulátor/. Ezekben az években a zsebszámológépek árai magasak voltak, beszerzési lehetőségeik korlátozottak. Azóta a zsebszámológépek ára jelentősen csökkent, típusainak köre bővült. A zsebszámológépek olyan lehetőséget nyújtanak,a melyre eddig még nem volt példa: a számolás személyre szól, bármely pillanatban gyorsan, pontosan elvégezhető. A pedagógusok körében két véglet tapasztalható: egyesek szerint néhány éven belül már az iskolapadokba is beépítik; mások szerint a zsebszámológépeket használó tanulók nem fognak tudni számolni, annyira leszoknak az önálló gondolkodásról. E két véglet kialakulásához az is hozzájárul, hogy kezdeti időszakban nem fordítottunk kellő gondot a pedagógusok ilyen irányú képzésére. Felméréseink szerint az iskolákban a tanulók 50-60%-a rendelkezik zsebszámológéppel. Ezeket elsősorban matematika és fizika órákon alkalmazzák, annál az anyagrésznél, ahol sok a számolás. Az Országos Oktatástechnikai Központ és a Fővárosi Pedagógiai Intézet próbálkozik először avval, hogy a kiadvány keretében segítséget nyújtson a zsebszámológépek felhasználásához. Tanácsokat ad a géptípus kiválasztásához, vizsgálatához. Vissza

Tartalom

A zsebszámológépek kategóriái4
A gépek pontozásos értékelése6
A billentyűzet8
A tárolók11
Az X-tároló
A kijelző
Egytárolós műveletek16
Beépített számértékek
Átszámítások
Egészrész, törtrész
Standard függvények I.
Kéttárolós műveletek19
Az Y-tároló
Alapműveletek
Standard függvények II.
Egyéb számítások
Láncműveletek
A K-tároló
Ismétlődő alapműveletek
Összetett műveletek
Sorozatok elemeinek az előállítása
Három- és többtárolós zárójeles műveletek27
A memóriák32
Összetett számítások35
Síkbeli koordináta-függvények
Térbeli koordináta-függvények
Kombinatorikai számítások
Statisztikai számítások
Lineáris regresszió
Nemlineáris regresszió
A programtár46
Programozás48
A program megírása
Szervezési utasítások
Irányítószámok
A programlap kitöltése
A program folyamatábrájának elkészítése
A program beírása a gép programtárjába
A ptorram felhasználása programfuttatása64
A program kiszolgálása injektálás
A program ellenőrzése
A program javítása
A program futtatása
A program szervezése73
Feltétlen utasítás abszolút címzéssel
Feltételes utasítás abszolut címzéssel
Matematikai feladatok megoldása zsebszámológépen99
Fizikai feladatok megoldása zsebszámológépen168
A billentyűk gyűjteménye278
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv