| Bevezetés | 9 |
| A közúti közlekedés és jelentősége | 9 |
| A hazai közúthálózat | 10 |
| Gépjárművek | 13 |
| Gép-ember-pálya rendszerkapcsolat a közúti közlekedésben | 14 |
| Közlekedésdinamikai alapok | 15 |
| Változó sebességű járműmozgások változó emelkedőjű útpályákon | 15 |
| Az útburkolat csúszásellenállása és szerepe az úttervezésben | 24 |
| A fékezés és a megállási látótávolság | 34 |
| Mozgás köríves útpályán | 38 |
| Az ívbe forduló gépjármű pályája: az átmeneti ív | 44 |
| Jellemző út-sebesség diagramok készítése adott vonalvezetési úton | 48 |
| Forgali alapismeretek | 55 |
| A forgalmi tervezés és a közúti forgalomtechnika szerepe | 55 |
| A járműfolyamatok sebessége | 56 |
| Előzések, előzési látótávolságok | 59 |
| Megszakítás nélküli útszakaszok teljesítőképessége és megengedett forgalomnagysága | 60 |
| A jelenlegi forgalom megállapítása | 71 |
| A forgalom előrebecslése forgalomfejlődési szorzószámokkal | 75 |
| A forgalombiztonság és a közúti balesetek | 80 |
| Keresztmetszeti tervezés | 89 |
| Az útkeresztmetszet forgalmi és geometriai tervezése | 89 |
| Az útkeresztmetszet szerkezeti felépítése és a pálya teherbíró képessége | 110 |
| A fagy és olvadás hatása a szerkezeti tervezésre | 117 |
| Az útpályaszerkezet-méretezés szemiempirikus módszereinek elvi alapjai | 121 |
| A hajlékony útpályaszerkezetek méretezésének hazai gyakorlata | 129 |
| Néhány fontosabb külföldi szemiempirikus pályaszerkezetméretezési utasítás és módszer | 156 |
| Betonburkolatok tervezése | 171 |
| Utak, autópályák vonalvezetése | 185 |
| A vonalvezetés és a tervezési sebesség | 185 |
| A víszszintes vonalvezetés | 187 |
| A magassági vonalvezetés, a pályaszint | 199 |
| Burkolatszélek vonalavezetése | 209 |
| A látótávolságok biztosítása és ellenőrzése a vonalvezetés tervezésekor | 217 |
| Térbeli vonalvezetés a helyszínrajz és hossz-szelvény összehangolása | 221 |
| A környezetvédelem és az útmenti fásítás, növénytelepítés szerepe az út térbeli vonalvezetésében | 236 |
| Úttengelyek számítása | 241 |
| A körív és az átmeneti ív kitűzési koordinátái és adatai | 241 |
| Vízszintes tengelyszámítás a főérintők és sarokpontok alapján | 246 |
| Vízszintes tengelyszámítás koordináta-rendszerben, kitűzés alapsokszögről | 253 |
| Az elektronikus gépi számítás alkalmazása | 253 |
| Vízszintes tengelyszámítás, kis sugarú összetett ívsorozatnál, burkolósokszög kitűzésével | 253 |
| Tengelyszámítás a hossz-szelvényben, a pályaszintvonal | 254 |
| Külső közúti csomópontok és üzemi létesítmények tervezése | 257 |
| A csomópontok fajtái | 257 |
| Az egyszintű külső csomópontok kialakítása | 257 |
| A szintbeli csomóponttervezés részletproblémáinak áttekintése külső szakaszon | 273 |
| Autópályák felhajtó-lehajtó csomópontjai | 290 |
| Autópályák találkozó csomópontjai | 310 |
| Jellegzetes megépült autópályán-csomópont sorozatok | 328 |
| Külön szintű csomópontok autópályán kívül | 334 |
| Utak és autópályák fontosabb forgalmi és üzemi létesítményei | 337 |
| Úttervezési munkák előkészítése | 355 |
| Közúti gazdaságossági-hatékonysági vizsgálatok | 355 |
| Úthálózat-fejlesztési tervek | 369 |
| Úttervezési munkák végrehajtása | 377 |
| Az úttervezés rendje | 377 |
| Nyomozási alapszempontok az utak, autópályák transzírozásánál | 380 |
| Hagyományos nyomjelzési módszerek úttervezésnél | 390 |
| Autópályák nyomjelzése koordináta-számítás és alapsokszög segítségével | 401 |
| Autópálya-tervezés elektronikus számítógéppel | 403 |
| Utak víztelenítésének külön szempontjai | 417 |
| Útkorszerűsítések és pálya-megerősítések tervezése | 425 |
| Az útkorszerűsítés, a pálya-megerősítés és a korszerű fenntartás feladatai | 425 |
| Az útkorszerűsítések tervezési módja | 428 |
| A pálya-megerősítések tervezési módja | 435 |