| Általános rész | |
| Az útépítés fejlődéstörténete a gépjárőmű-közlekedés kialakulásáig | 5 |
| Az egyiptomiak, asszírok, kínaiak, főniciaiak útépítési tevékenysége | 5 |
| A római birodalom útjai | 9 |
| Az inka birodalom útjai | 11 |
| Franciaország úthálózata | 11 |
| Az útépítés újabb fejlődése | 11 |
| Az útépítés népgazdasági jelentősége | 13 |
| Az utak osztályozása | 15 |
| Magyarország úthálózata | 18 |
| Közutaink beosztása | 18 |
| A magyar úthálózat modernizálása | 21 |
| A magyar főközlekedési úthálózat | 23 |
| Bekötő utak | 24 |
| A magyar úthálózat újjáépítése és fejlődése a felszabadulás után | 24 |
| Közúti hálózatunk igazgatása | 27 |
| Az utakon közlekedő járművek | 28 |
| A közúti járművek osztályozása | 28 |
| Gépi erővel vont közúti járművek | 39 |
| Az útpálya felületére jutó erőhatások | 69 |
| Az útpályára merőleges erők | 69 |
| Az útpálya síkjába eső erők | 72 |
| Az útpálya irányába eső hosszirányú erő gépjáróműveknél. Vontatás | 77 |
| Fékezés. A gépjárómű fékútja | 82 |
| A sebességváltoztatás hatása | 87 |
| Az útburkolat síkjába eső hosszirányú erők hatása | 90 |
| A pálya irányára merőleges erők | 91 |
| Az automobil kerekeinek mozgása | 91 |
| A pálya felületére ható szívóerők | 93 |
| Az útburkolatra jutó dinamikus erőhatások | 96 |
| A dinamikus erő hatása az út mentén lévő épületekre | 96 |
| Szeizmografius mérések | 97 |
| Gyorsulásmérő műszerek | 98 |
| A távolság hatása a rezgésekre | 99 |
| Az útburkolat befolyása a talajrezgések nagyságára és továbbterjedésére | 99 |
| A kerékabroncs és a sebesség hatása a talajrezgésekre | 100 |
| A rúgózott és rúgózatlan súly hatása | 101 |
| A rázkódások hatása az épületekre | 101 |
| A vertikális dinamikus erők hatása az útburkolaton | 102 |
| Útburkolataink minősítése a dinamikus túlterhelés szempontjából | 105 |
| Túlterhelések | 108 |
| A burkolat oldaleséséből származó túlterhelés | 108 |
| Az útpálya emelkedéséből származó túlterhelés | 108 |
| A centrifugális erőből származó túlterhelés | 109 |
| A motor forgató nyomatékából származó túlterhelés | 109 |
| Pótkocsi vontatásnál fellépő túlterhelés | 109 |
| Az utak tervezése | |
| Általános szempontok | |
| Az úttervezés üzemi és technikai elemei | 111 |
| Kiépítési sebesség | 111 |
| A közutak teljesítőképessége | 116 |
| Teljesítőképesség csak lóvontatás esetén | 118 |
| Teljesítőképesség csak gépjárómű-forgalom esetén | 119 |
| A teljesítőképesség és a sebesség | 122 |
| Az elméleti teljesítőképességet csökkentő tényezők | 123 |
| Többnyomú út teljesítőképessége | 132 |
| A teljesítőképesség különböző sebesség és több közlekedési sáv esetén | 135 |
| A Szovjetunió útjainak osztályozása tervezési szempontból | 141 |
| A tervezés szempontjai az út teljesítőképességével kapcsolatban | 143 |
| Az alépítmény | 144 |
| Kiegyenlítő pályaszint | 146 |
| Az alépítmény rézsüje | 147 |
| Árkok | 149 |
| Anyagnyerő, tároló (depónia) és parkoló helyek | 151 |
| Az útburkolat szélessége | 154 |
| A burkolat felületének kialakítása. Oldalesés | 158 |
| Padkák, padkaburkolatok | 164 |
| Elválasztó sávok | 166 |
| Párhuzamos és különleges (traktor) utak | 167 |
| Le- és feljárók, keresztezések | 168 |
| Kerékpárutak | 172 |
| Műtárgyak | 172 |
| Útmenti fásítás | 182 |
| Az út létesítéséhez szükséges terület | 183 |
| Úttesttartozékok (korlátok, kerékvetők) | 185 |
| Az utak vonalvezetése | |
| Vízszintes vonalvezetés | 188 |
| Vízszintes ívek kialakítása tekintettel az állati erővel vont járóművekre | 189 |
| Gépjáróműközlekedésre szolgáló utak vízszintes ívei | 196 |
| Átmeneti ív | 205 |
| Túlemelés | 222 |
| Pályaszélesítés | 228 |
| Körívek összekötése | 231 |
| A jó kilátás biztosítása | 233 |
| Az utak magassági vonalvezetése | 238 |
| Az utak megengedett emelkedője | 238 |
| Hossz-szelvény törések lekerekítése | 245 |
| Közutak traszirozása | 252 |
| Vegyesforgalmú utak traszirozási irányelvei | 253 |
| Térképek | 258 |
| Síkvidéki utak traszirozása | 260 |
| Hegyvidéki és dombvidéki utak tervezése | 271 |
| Műszaki művelet | 276 |
| Az út hosszúságának megnövelése. Útfordulók | 286 |
| Útburkolatok | 292 |
| Útburkolatok osztályozása | 293 |
| Földutak | |
| Keveréssel létesített földutak | 295 |
| Agyagos homokutak | 295 |
| Kavics-agyag utak | 297 |
| Nemesített földutak | 298 |
| Zúzottkő (makadám) útburkolatok | 301 |
| Makadámburkolatok készítésénél felhasznált anyagok | 303 |
| A kőanyagok előállítása, alakja és méretei | 304 |
| Kőtörő és osztályozó berendezések | 304 |
| A kőanyagok kiszállítása | 311 |
| Zúzottkő (makadám) burkolatok építése | 312 |
| Útalap-készítés | 313 |
| Zúzottkő anyagok elterítése | 315 |
| Hengerek | 315 |
| Hengerlés | 319 |
| Zúzalékolás | 321 |
| Védőréteg | 321 |
| Utókezelés | 322 |
| Makadámburkolatok fenntartása | 322 |
| Makadámburkolatok szilárdsági alaptulajdonságai | 323 |
| Zúzottkőpályák méretezési eljárásai | 323 |
| Kőburkolatok | |
| Kőburkolatok készítéséhez felhasznált anyagok | 328 |
| A burkolókövek előállítása | 329 |
| Kőburkolatok alapozása | 330 |
| Kőburkolatok fektetése | 331 |
| Természetes kövekből készült burkolatok | 333 |
| Nagy idomkő burkolatok | 333 |
| Kiskőburkolatok | 337 |
| Szegélykősorok | 343 |
| Idomított terméskőburkolat | 347 |
| Közönséges terméskőburkolat | 347 |
| Patakkő- vagy görgetegkő burkolat | 348 |
| Mesterségesen előállított kövekből készített burkolatok | 349 |
| Téglaburkolatok | 349 |
| Keramitburkolatok | 350 |
| Fakockaburkolat | |
| A fakockák anyaga és minősége | 354 |
| A fakockaburkolat építése és fenntartása | 356 |
| Cement felhasználásával készült útburkolatok | |
| Betonburkolatok | 359 |
| A betonburkolat keresztmetszete | 359 |
| A betonburkolat méretezése | 362 |
| A betonburkolat altalaja és alapzata | 368 |
| A betonburkolat összetétele | 369 |
| A betonburkollat anyagának összeállítása | 374 |
| Vízadagolás | 379 |
| Papíralátét alkalmazása | 380 |
| A betonburkolat anyagának elkészítése | 981 |
| A beton bedolgozása | 386 |
| Utókezelés | 391 |
| A betonburkolat hézagainak kiképzése | 393 |
| Vasbetétek alkalmazása | 398 |
| Betonozás alacsony hőmérsékletnél | 399 |
| A betonburkolat minőségi vizsgálata | 399 |
| A betonburkolatok fenntartása | 401 |
| Cementmakadám burkolat | 406 |
| Fekete útburkolatok | |
| Útépítési ragasztóanyagok | 410 |
| A bitumenek | 411 |
| A kátrány mint útépítési ragasztóanyag | 427 |
| A bitumen és kátrány beépítése | 434 |
| Híg bitumenek | 435 |
| Emulziók | 436 |
| Hideg kátrányok | 438 |
| Bitumen- és kátrány-keverékek | 438 |
| Bitumenes útburkolatok adalékanyga | 439 |
| Fekete burkolatok felosztása | 441 |
| Felületi kezelés | 442 |
| Az átitató (penetrációs) eljárással készült burkolatok | 448 |
| Burkolatok, melyeknél a ragasztóanyag a kőanyaggal előre össze van keverve | 450 |
| Bitumenes burkolatok, melyeknél a zúzottkőréteg bekötéséhez bitumenes zúzalékot vagy habarcsot használunk | 478 |
| Bitumenes burkolatok fenntartása | 480 |
| Különleges anyagból készült burkolatok | |
| Gumiburkolatok | 487 |
| Öntöttvas és acél felhasználása útburkolatok készítésénél | 488 |
| Öntöttvas burkolatok | 489 |
| Öntöttvasrács és öntöttvaskeret burkolatok | 490 |
| Útburkolatok gazdaságossága | |
| Útburkolatok élettartama | 492 |
| Útburkolatok gazdaságosságának összehasonlítása | 493 |
| Új munkamódszerek az útburkolatok építésénél | |
| Előregyártás | 486 |
| Sztahanov- és újítómozgalom | 498 |
| Kerékpárközlekedés és kerékpárutak | |
| A kerékpár | 500 |
| A kerékpár-közlekedés jelentősége | 501 |
| A kerékpárutak kiépítésének szükségessége | 502 |
| Kerékpárutak | 505 |
| Közutakon alkalmazott jelzések | 515 |
| Veszélyre figyelmeztető jelzések | 515 |
| Veszélytjelző táblák | 516 |
| Veszélyre figyelmeztető egyéb jelzések | 519 |
| Rendelkezést tartalmazó jelzések | 521 |
| Tilalmi jelzők | 521 |
| Kötelező utasítások jelzői | 525 |
| Figyelmeztetést vagy tájékoztatást tartalmazó jelzések | 525 |
| Egyéb jelzések | 527 |
| Név- és tárgymutató | 530 |