| Szubjektív előszó | 11 |
| Meghatározó élmények - sarkkövek | 13 |
| Humanisztikus tanárrá válni | 13 |
| Hogyan készültünk mi egy Március 15-i ünnepre? | 19 |
| Gyermek- és ifjúsági programok | 25 |
| A pedagógia tanításának műhelyéből | 31 |
| Közoktatási vezetőképzés néhány tapasztalata | 43 |
| Hogyan lettem személyközpontú tanár? | 51 |
| Külföldi tanulmányutak élményei | 57 |
| Tanulási lehetőségek Izraelben | 57 |
| Egy hét tanulmányút Dániában | 65 |
| Ismerkedés Németországgal és Luxemburggal | 70 |
| Interkulturális tanulás | 77 |
| Interjúk: Ahogyan a fiatalok látják | 81 |
| Pedagógusképzés - továbbképzések tapasztalatai | 93 |
| A Neveléstudományi Tanszék megújulási törekvései | 93 |
| A tanítás tanulása saját élményen keresztül | 100 |
| Egy jobb és tartósabb eredmény ígérete | 106 |
| Az együttműködés tanulása | 112 |
| A foglalkozásokról hallgatói szemmel | 116 |
| Új értékek belsővé válása | 135 |
| Ismerkedés a Total Quality Managament filozófiájával | 141 |
| Útkeresés a minőségmenedzsment témakörében | 151 |
| Esély - szabadság - személyiség | 151 |
| A szervezeti minőségkultúra fejlesztése, a minőség emberi tényezői | 159 |
| Minőség és személyiség | 164 |
| Együttműködés és minőség | 172 |
| Mestervizsga felkészítő tanfolyam | 180 |
| Kisvállalkozások minőségügyi állapotának feltárása telefoninterjúk segítségével | 186 |
| A hétköznapiság formálódó minőségjavulás | 190 |
| A hétköznapi minőség - minőség a hétköznapokban | 198 |
| Idegennyelvű tanulmányok | 201 |
| Mellékletek | 231 |
| Pedagógiai dilemmák, pedagógiai esetek | 231 |
| Közoktatás vezető szakirányú képzésben részt vett kollegák és intézményeik | 233 |
| Műhelymunka: Az emberi jogok oktatása | 237 |
| Személyközpontú megküzelítési mód elemeinek alkalmazása tréningprogram-keretek között | 239 |
| Állampolgári ismeretek és polgári technikák tanulása | 241 |
| Az Együttműködés tanulása | 242 |
| Kooperáció | 243 |
| A TQM témakörben tanórai keretek között szervezett ismeretterjesztő előadások, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Neveléstudományi Tanszék | 245 |
| Minőségüggyel kapcsolatos tevékenységek | 249 |
| A Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Neveléstudományi Tanszéke által szervezett alap-, és másoddiplomás levelező képzésben részt vett szakképző intézmények a képzés időrendi sorrendjében | 252 |
| A Juhász Gyula Tanárképző Főiskola Neveléstudományi Tanszéke által ajánlott Minőségre hangoló, felkészítő feldolgozások | 255 |
| A szerző ismertebb művei | 257 |
| Felhasznált irodalom | 263 |
| Képek jegyzéke | 271 |