1.115.881

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Útmutató "A Hangok Világa" III. szolfézstankönyv tanításához

Szerző
Budapest
Kiadó: Zeneműkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 127 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A III. osztályban ezek a hallási, technikai, elméleti ismeretek még konkrétabb és összefüggőbb képbe rendeződnek. Ott majd nagyobb szerepet kap a külföldi népzene és műzene is; a különféle... Tovább

Előszó

A III. osztályban ezek a hallási, technikai, elméleti ismeretek még konkrétabb és összefüggőbb képbe rendeződnek. Ott majd nagyobb szerepet kap a külföldi népzene és műzene is; a különféle többszólamúsági előgyakorlatok, hangközgyakorlatok eredményeképpen pedig megkezdhetjük a harmonikus gondolkodás és polifonikus előadásmód módszeres fejlesztését. A pentaton, a dur-moll és az egyéb hétfokú tonális világ egyformán közelébe kerül a növendéknek, a ritmikai variációk lehetősége majd kitágul, s a tanulók növekvő intellektuális teherbírásával arányban a zene tudatos követése is inkább lehetővé válik. A III. osztály kulcsosztály a szolfézstanításban; nemcsak megnyitja az utat a IV. osztállyal kezdődő magasabb műzenei formák felé, hanem meg is mutatja majd, hogy mire jutottunk az I-II. osztályban, s mit várhatunk az egyes diákoktól és az egész osztálytól az azután következő években" - írtuk a II. Útmutató kötet végén.
Tapasztalatunk szerint az egész szolfézskurzus legkritikusabb évfolyama a 3.osztály. Jelentős átalakulás időpontja ez: a növendék gyermekből kezd ifjúvá válni, növekszik igénye, hogy őt komolyan vegyék, de növekszik képessége is, hogy nagyobb összefüggéseket megértsen. Mindinkább elválik a zeneileg tehetségesebb és kevésbé tehetséges növendékek teljesítőképessége; az általános növendék lassanként eléri a tehetsége által megszabott felső határt - legalábbis ami a minőséget illeti. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
Vázlat a tananyag elosztásáról 6
Felkészülés a tankönyv tanítására 8
I. rész: MAGYAR NÉPDALOK 10
Általános jellemzés 10
Részletes Útmutató Szeptember 12
Október 13
November 19
December 23
Január 26
Kiegészítő anyag 28
II. rész: EURÓPAI NÉP- ÉS MŰZENE 28
Általános jellemzés 29
Gyakorlati megjegyzések 33
A II. RÉSZ ZENEI ANYAGÁRÓL 36
16. századbeli táncdallamok 36
Lengyel népdalok 37
Orosz népdalok 38
Európai műzene a 11-16. századból 41
Angol dalok 42
Terckíséretes, kürtmenetes népdalok 52
Európai műzene a 17-18. századból 36
A II. RÉSZ GYAKORLATAI 37
Együtthangzás, hangközök 38
Szeptember 59
Október 60
November 61
December 62
Január 64
Február 64
Március 66
Április 67
Kiegészítő példák 68
Kiegészítő gyakorlatminták 72
A ritmusérzék fejlesztése 74
A belső hallás fejlesztése 80
"Emlékezzünk vissza a kezdőhangra" 81
A gyorshallás iskolája 84
Hangpár kiválasztása 88
Hanthoz melodikus intonálása 88
Olvasóiskola 90
Polifonikus etűdök 90
Az abszolút rendszer ismerete, elmélet 95
FÜGGELÉK 98
1. Tájékoztató a zenei forrásokról 98
2. A dalszövegek forrásai 103
3. Zongorakíséretek 106
4. A diktálási és rögtönzési példák jegyzéke 121
5. Mutató a példák magyarázatához 122
6. Értelmi fordítás az idegen nyelvű dalszövegekhez 124

Dobszay László

Dobszay László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dobszay László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem