| Előszó | 5 |
| A közlekedési, ezen belül az autóközlekedés és az autójavító-ipar feladata, szervezete és jellemzői | 7 |
| A közlekedés alágazati tagozódása | 7 |
| A közlekedés társadalmi-gazdasági szerepe | 7 |
| A közlekedés anyagi termelési ágazat | 8 |
| A közlekedés ágazati kapcsolatai | 9 |
| A közlekedés társadalmi hatásának néhány sajátossága | 10 |
| A közlekedési ágazatok arányos fejlődése | 10 |
| A közlekedési eszközök hatékonysága | 11 |
| A közlekedési ágazatok jövőbeni fejlődése | 12 |
| A közúti közlekedés szervezete, összetétele | 14 |
| Az autóközlekedési vállalatok | 15 |
| Autójavító vállalatok | 15 |
| Összefoglaló | 16 |
| A szállítási folyamat szervezése | 17 |
| A szokványos áruszállítási folyamat | 17 |
| A fuvarfeladat előkészítése | 17 |
| Fuvarvállalás | 17 |
| A fuvarszervezés | 18 |
| Vezénylés | 19 |
| Ügyviteli előkészítés | 20 |
| A gépkocsivezető előkészítő teendői | 20 |
| A szállítási (termelési) ciklus | 21 |
| A gépkocsikiállás | 21 |
| A megrakás (felrakás, berakás) | 22 |
| A továbbítás | 23 |
| A kirakás | 23 |
| A beállás | 23 |
| A speciális áruszállítási folyamat | 24 |
| A gépkocsivonatok | 24 |
| A szállítótartályos folyamat | 24 |
| A távolsági gépkocsivonalak | 25 |
| Az utasszállítási (autóbuszközlekedési) folyamatok | 25 |
| Menetrendszerkesztés | 25 |
| Forgalomirányítás | 26 |
| Vezénylés | 26 |
| Továbbítás | 26 |
| Befejező műveletek | 27 |
| Összefoglaló kérdések | 27 |
| A gépjármű-javítás és karbantartás folyamatának szervezése | 28 |
| A gépjármű-karbantartás célja és feladata | 28 |
| A javítási és karbantartási igények oka | 28 |
| A karbantartás gyakorisága | 28 |
| A gépjárművek igénybevétele | 29 |
| A karbantartás gyakoriságának meghatározására alkalmas mutatók | 29 |
| A karbantartási rendszer a VOLÁN Tröszt vállalatainál | 29 |
| A karbantartás megszervezése | 30 |
| Karbantartási terv | 31 |
| A műszaki kezelések száma, munkaigényessége és időtartama | 33 |
| A karbantartási terv összeállítása | 33 |
| Munkaerőszükséglet és a munkaállások meghatározása | 34 |
| A karbantartási folyamat szervezési módja | 35 |
| Összefoglaló kérdések | 36 |
| Gépjármű-fenntartó és javító telepek, üzemek | 37 |
| Az autóközlekedés kapacitása | 38 |
| A kapacitás meghatározása | 38 |
| A kapacitás-kihasználás | 40 |
| A kapacitás-kihasználás növelése | 40 |
| A közúti közlekedéssel kapcsolatos beruházások | 41 |
| A beruházás fogalma | 41 |
| A közlekedési beruházások | 41 |
| Jármű-karbantartó és javító telepek | 42 |
| Összefoglaló kérdések | 42 |
| A gépjármű-közlekedés folyamatainak statisztikai rögzítése | 43 |
| Statisztikai alapfogalmak | 43 |
| Általános statisztikai összefüggések | 43 |
| Fontosabb gépjármű-közlekedési statisztikai összefüggések | 48 |
| A tehergépjármű-közlekedés fontosabb mutatói | 48 |
| Az autóbuszközlekedés mutatói | 48 |
| A taxiközlekedés | 55 |
| Egyéni közlekedés | 59 |
| A rakodás | 59 |
| Összefoglaló kérdések | 60 |
| Vállalati tervezés | 62 |
| A vállalati tervezés jellege | 62 |
| Gépjármű-közlekedési vállalatok terve | 63 |
| A tervszámítások köre, tervfejlesztések | 63 |
| Az anyaggazdálkodás tervezése | 65 |
| Összefoglaló kérdések | 66 |
| Az autóközlekedési és autójavító-ipari vállalatok fontosabb üzemgazdaságtani feladatai | 68 |
| A vállalati gazdálkodás | 68 |
| A közlekedés költségei | 69 |
| A kalkuláció feladata | 69 |
| A vállalati anyag- és energiagazdálkodás | 70 |
| A munkaerő- és a bérgazdálkodás, a munka termelékenysége | 71 |
| Az anyagi érdekeltség rendszere és a dolgozókat megillető juttatások | 72 |
| A műszaki fejlesztés feladatai | 73 |
| Összefoglaló kérdések | 78 |