1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Üzleti haszon az adatok mélyén

Az adatbányászat mindennapjai

Szerző
Grafikus

Kiadó: Alinea Kiadó-IQSYS Informatikai és Tanácsadó Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 414 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9659-46-9
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Számítógépen dolgozom, szerverekhez, hálózatokhoz kapcsolódva. A zsebemben két mobiltelefon; séta közben szinte érzem, ahogy a rádiós cellák kézről kézre adnak. Naponta sok tucat elektronikus levelet fogadok és küldök. A bankügyeimet az interneten intézem. Bankkártyával vásárolok, webes boltoktól rendelek, bolti vásárlásaim történetét vonalkód-leolvasók rögzítik. Honlapokon kutatok, regisztrálok, le- és feltöltök, portálokon keresgélek hírek és információk után, publikálok, munka közben alaposan megdolgoztatom a keresőket. Ismerősök jelentkeznek, bejelölnek, rájuk kattintok, kommunikálunk. A televízióm egyre jobban hasonlít egy számítógéphez...
Digitális nyomok mindenfelé. Adatok óriási tömegben, elképesztő mennyiségben, rólam, másokról, vállalatokról, piacokról, gyárakról, könyvtárakról, betegségekről, az utcák forgalmáról, az időjárásról, a föld mélyéről, a világűrről. Adatbázisok, adattárak, adathegyek. Sokszor hallom és olvasom: a jövő azoké, akik ezzel a soha nem látott... Tovább

Fülszöveg

Számítógépen dolgozom, szerverekhez, hálózatokhoz kapcsolódva. A zsebemben két mobiltelefon; séta közben szinte érzem, ahogy a rádiós cellák kézről kézre adnak. Naponta sok tucat elektronikus levelet fogadok és küldök. A bankügyeimet az interneten intézem. Bankkártyával vásárolok, webes boltoktól rendelek, bolti vásárlásaim történetét vonalkód-leolvasók rögzítik. Honlapokon kutatok, regisztrálok, le- és feltöltök, portálokon keresgélek hírek és információk után, publikálok, munka közben alaposan megdolgoztatom a keresőket. Ismerősök jelentkeznek, bejelölnek, rájuk kattintok, kommunikálunk. A televízióm egyre jobban hasonlít egy számítógéphez...
Digitális nyomok mindenfelé. Adatok óriási tömegben, elképesztő mennyiségben, rólam, másokról, vállalatokról, piacokról, gyárakról, könyvtárakról, betegségekről, az utcák forgalmáról, az időjárásról, a föld mélyéről, a világűrről. Adatbázisok, adattárak, adathegyek. Sokszor hallom és olvasom: a jövő azoké, akik ezzel a soha nem látott adattömeggel kezdeni tudnak valamit. Az adathegyekben kincs van, amit meg kell találni, ki kell bányászni, fel kell használni. Kinek jó ez? Elsősorban azoknak, akik pénzt akarnak csinálni az adatvagyonukból: üzletembereknek, vállalatoknak, vállalkozóknak, kereskedőknek. De jó nekem is, vagyis mindazoknak, akik ügyfelekként személyes, célzott ajánlatokra és kiszolgálásra vágynak.
E könyv szerzőivel régóta ismerjük egymást, sokat beszélgettünk, vitatkoztunk. Örülök, hogy most, öt évvel első könyvük megjelenése után, újra megosztják tapasztalataikat és gondolataikat a nagyközönséggel is.
Bőgel György
CEU Business School Vissza

Tartalom

Előszó
Az adatbányászatról általában19
Miért adatbányászat?21
Technológia a rejtett információk megszerzéséhez22
Nehézségek és buktatók22
Adatbányászat az üzleti világban25
Adatbányászat és statisztika29
Adatbányászat és hagyományos adatelemzés29
Adatbányászat és manuális elemzés31
Üzleti haszon az adatok mélyén32
A könyv felépítése32
A szerzőkről35
Az üzleti intelligencia és az adattárházak37
Üzleti intelligencia - Business Intelligence (BI)39
Adattárházak. Az alaprendszerektől az adatbányászatig - adattárházak, adatpiacok44
Metaadatok52
Kiaknázás56
OLAP60
Egyéb kiaknázó technológiák63
Az adattárházprojektek tapasztalatai65
Vállalati adattárház kialakítása67
A sikeres bevezetés alapfeltételei82
Adatbányászati projektek módszertana91
Az adatbányászati projekt93
Üzletorientált megközelítés94
Módszertanok94
Adatbányászati sikertényezők98
Adatbányászok mintafeladata: prediktív modellezési probléma101
Jövőbe látni103
A prediktív modellezés folyamata105
A prediktív modellezés célja106
Scorecard107
A múlt alapján következtetni108
Elemzési környezet kialakítása, adatok, definíciók összegyűjtése109
Adatok megismerése, megértése110
Adatok módosítása, modellezéshez előkészítése, modellezés118
Az előrejelző modell kialakítása, alkalmazása130
A végleges előrejelző modell és alkalmazása133
Szegmentáció135
A szegmentáció célja137
Ügyfél-szegmentáció137
Szegmentáló ügyféljellemzők139
Adat-előkészítés142
A szegmentációs alaptábla144
Szegmentálás és profilozás145
Szegmensalkotási módszerek149
A szegmentáció működtetése155
A viselkedés előrejelzése (early warning)159
A prediktív adatbányászat egy másik feladata161
A viselkedés felderítése166
Idősorok: a viselkedésmodellezés alapja168
Viselkedésmodellezés: a gyakorlat175
Kampányoptimalizáció179
Miért kell optimalizálni a marketingkampányokat?181
Kampányok üzleti célja181
A kampányoptimalizáció alapproblémája182
Kampányok tervezése182
Kampányok egymásra hatása184
A hasznossági pontszám185
Túlzott kommunikáció és kizárások188
Korlátok190
Az ajánlatok kiosztása190
Az optimális kiosztás191
Összegzés201
Gyakorlati alkalmazás: ügyfélérték-számítás egy telekommunikációs cégnél203
Érték az ügyfél205
Általános irányváltás a marketingben205
Az ügyfélérték fogalma206
Az ügyfélérték-számítás gyakorlata egy telekommunikációs vállalatnál208
Mit jelent az adatminőség?215
Az adatminőség üzleti jelentősége217
Az adatminőség problémái218
Adatminőség-megoldások220
Megoldási módszerek és algoritmusok229
Visszamérések241
Webanalitika és látogatottságelemzés243
Adat a (világ)hálón245
A webes szolgáltatási környezet246
A látogatottságelemzés története249
Alapvető mérőszámok és jellemzők249
Adatgyűjtés252
Látogatók azonosítása253
Előfeldolgozás254
Adattárolás és adatok elérhetővé tétele255
Jelentések, mutatószámok és KPI-k258
Megjelenítés259
A látogatottsági adatok minősége261
Trendek, jövőkép262
Webanalitika a gyakorlatban264
Szövegbányászat267
A szövegbányászat célja269
Információkinyerés271
Dokumentumok osztályozása275
Dokumentumok csoportosítása279
Kivonatolás282
Keresés287
A nagy adattömeg problémája289
Keresési kérdések289
Klasszikus keresők290
Szemantikus keresők301
Internetes keresés304
Vállalati keresés - miért más belül, mint kívül?307
Kitekintés309
Adatbányászat az agráriumban311
A gazdaság néhány további szegmense318
Néhány aktuális alkalmazás330
Adatbányászat a múlt felderítésére333
Adatbányászversenyek336
Az adatbányászat "szerszámos ládájából" - néhány statisztikai eszköz339
Adatbányászat és statisztika341
A statisztikai sokaság342
A leíró statisztika346
A változók megismerése357
Az objektumok megismerése367
A statisztikai modellezés és a modellek összehasonlítása375
Gondolatok az adatbányászat jövőjéről (2010-20)379
Az adatbányászat szükségessége381
Az adatbányászat jövőbeli platformja382
Újfajta adattartalmak használata386
Várható itthoni fejlemények388
Fogalomtár393
Irodalomjegyzék407
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv