kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 223 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-19-1955-2 |
| Megjegyzés: | 2. kiadás. Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. Tankönyvi száma: 58 331. |
| Előszó | 9 |
| A kommunikáció alapjai (Dr. Raátz Judit) | 11 |
| Bevezetés | 11 |
| Az emberi kommunikáció | 12 |
| A kommunikáció fogalma | 12 |
| Egy kis történelem | 12 |
| A kommunikáció nyelvi modellje | 13 |
| A kommunikáció alaptételei | 16 |
| A kommunikáció típusai | 17 |
| A kommunikáció csatornái | 17 |
| A kommunikáció kódjai | 19 |
| A nem verbális jelek | 19 |
| A nem verbális jelek típusai | 20 |
| A szimbolikus kommunikáció | 32 |
| A verbális jelek | 36 |
| A beszéd és az írás | 36 |
| A szóbeli kommunikáció | 37 |
| A helyes beszéd, a beszédtechnika | 37 |
| A mondat- és szovegfonetikai eszközök | 39 |
| A szóbeli kommunikációs kapcsolatok | 42 |
| A kapcsolatfelvétel | 42 |
| A kapcsolat tartása | 45 |
| A beszélgetés | 45 |
| A vita | 48 |
| Az előadás | 49 |
| A kapcsolat lezárása | 51 |
| Kapcsolat telefonon | 51 |
| Az írásbeli kommunikáció | 53 |
| A kapcsolatfelvételt segítő névjegy | 54 |
| Az önéletrajz | 56 |
| A levél | 61 |
| A hivatalos levél | 61 |
| Általánosan használt kisebb ügyiratok | 73 |
| Feladatok | 76 |
| Felhasznált és ajánlott szakirodalom | 87 |
| Az üzleti tárgyalás (Langer Katalin) | 89 |
| Bevezetés | 89 |
| Az üzleti kommunikáció mint alkalmazott kommunikáció | 90 |
| A tárgyalás | 94 |
| A tárgyalás jelentősége | 95 |
| A tárgyalási helyzet | 95 |
| Összefoglalás | 97 |
| A sikeres tárgyalófél | 98 |
| Az együttműködés és kommunikáció elve | 98 |
| A szerep mint interakciós forma, a szerepteljesítés | 99 |
| Tárgyalási készségek, tulajdonságok | 100 |
| Tárgyalási stílus, stratégia, taktika | 107 |
| Kultúrák és tárgyalási stílusok | 109 |
| Összefoglalás | 111 |
| A nyolcfázisú tárgyalási modell | 113 |
| Az előkészület | 115 |
| A tervezés, átgondolás fázisa | 115 |
| A ráhangolás fázisa | 122 |
| Az interakció | 125 |
| A légkörteremtés fázisa | 125 |
| A bizalomkeltés, szükségletfelmérés fázisa | 128 |
| Az aktív ráhatás, motiválás fázisa | 133 |
| Az elfogadtatás (döntés, megegyezés) fázisa | 141 |
| A lezárás, befejezés fázisa | 141 |
| Az utógondozás | 143 |
| Az értékelés, státuselemzés fázisa | 143 |
| Összefoglalás | 145 |
| Feladatok | 147 |
| Felhasznált és ajánlott szakirodalom | 150 |
| Az önismeret, mások ismerete (Langer Katalin) | 151 |
| Bevezetés | 151 |
| A tréning | 152 |
| A tréning fogalma | 152 |
| A tréning célja és funkciója | 154 |
| A tréning története | 154 |
| Az első szakasz | 155 |
| A második szakasz | 156 |
| A harmadik szakasz | 158 |
| A negyedik szakasz | 158 |
| A tréningmódszer magyarországi története | 159 |
| A tréningmódszer elméleti háttere | 160 |
| Csoportdinamikai ismeretek | 160 |
| A csoport fogalma | 161 |
| Csoporttípusok | 161 |
| Csoportfejlődés | 162 |
| Szerepek a csoportban | 163 |
| A konfliktus | 164 |
| Konfliktusmegoldási stílusok | 165 |
| Összefoglalás | 170 |
| Feladatok | 171 |
| A személyiség | 173 |
| Az önismeret jelentősége az üzleti kommunikációban | 173 |
| A személyiség a különböző nézőpontok és elméletek tükrében | 174 |
| A diszpozicionális nézőpont | 174 |
| Típus- és vonáselméletek | 174 |
| Az interakcionizmus | 176 |
| A motivációszemléletű megközelítés | 177 |
| Összefoglalás | 181 |
| A biológiai nézőpont | 181 |
| Bluss és Plomin elmélete | 182 |
| Zuckerman elmélete | 182 |
| A hormonok a viselkedés szervezésében | 183 |
| Összefoglalás | 183 |
| A pszichoanalitikus nézőpont | 184 |
| Az analitikus elmélet vagy freudizmus | 184 |
| A személyiség fejlődése | 191 |
| A kötődéselmélet | 197 |
| Erikson elmélete | 198 |
| Összefoglalás | 201 |
| A tanulásellméleti nézőpont | 201 |
| A formálás | 205 |
| Az önmegerősítés | 206 |
| Kontrollhelyelvárások | 207 |
| A hatékonysági elvárások | 208 |
| A megfigyeléses tanulás | 208 |
| Összefoglalás | 210 |
| A fenomenológiai nézőpont | 210 |
| Az önmegvalósítás | 210 |
| Az önmeghatározás | 211 |
| Összefoglalás | 212 |
| A kognitív önszabályozás nézőpontja | 212 |
| A kogníció fogalma | 212 |
| Az énséma | 212 |
| Az önszabályozás | 213 |
| A célválasztás | 213 |
| A visszacsatoláson alapuló kontroll | 214 |
| Összefoglalás | 216 |
| A személyiség fogalma | 216 |
| Feladatok | 218 |
| Felhasznált és ajánlott szakirodalom | 219 |
| Kulcsfogalmak | 220 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.