1.034.168

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Üzleti tudás az adatok mélyén

Adatbányászat alkalmazói szemmel

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 260 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-421-558-0
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ha egy üzletember manapság gyanakodva vesz kézbe informatikai tárgyú könyveket, joggal teszi. Nagy valószínűséggel két lehetőségre számíthat: vagy egy teljesen technikai beállítottságú írást kap, amiből nagyon keveset fog megérteni, és rájön, hogy azt nem neki szánták, vagy egy reklámízű ajánlatot tart a kezében, ami valaminek a megvásárlására, valamilyen rendszer, megoldás, eszköz bevezetésére próbálja rávenni. Amit most kezében tart nem ilyen. Ez a könyv egyaránt szól üzletemberekhez és informatikusokhoz. Bemutatja, hogy miképpen lehet üzleti célok érdekében kihasználni azt az adatvagyont, ami a modern informatikai eszközöknek köszönhetően hatalmas tömegben halmozódik fel szinte mindenütt. Ezzel a vagyonnal - az adatokban megtestesülő tőkével - gazdálkodni kell, ugyanúgy, ahogy azt a vállalati vagyon többi részével: az épületekkel, a gépekkel, a munkaerővel, a készletekkel, a pénzzel tesszük. A vállalati adatvagyon hasznosításának egyik legfontosabb módja az adatbányászat.... Tovább

Fülszöveg

Ha egy üzletember manapság gyanakodva vesz kézbe informatikai tárgyú könyveket, joggal teszi. Nagy valószínűséggel két lehetőségre számíthat: vagy egy teljesen technikai beállítottságú írást kap, amiből nagyon keveset fog megérteni, és rájön, hogy azt nem neki szánták, vagy egy reklámízű ajánlatot tart a kezében, ami valaminek a megvásárlására, valamilyen rendszer, megoldás, eszköz bevezetésére próbálja rávenni. Amit most kezében tart nem ilyen. Ez a könyv egyaránt szól üzletemberekhez és informatikusokhoz. Bemutatja, hogy miképpen lehet üzleti célok érdekében kihasználni azt az adatvagyont, ami a modern informatikai eszközöknek köszönhetően hatalmas tömegben halmozódik fel szinte mindenütt. Ezzel a vagyonnal - az adatokban megtestesülő tőkével - gazdálkodni kell, ugyanúgy, ahogy azt a vállalati vagyon többi részével: az épületekkel, a gépekkel, a munkaerővel, a készletekkel, a pénzzel tesszük. A vállalati adatvagyon hasznosításának egyik legfontosabb módja az adatbányászat. Technikái, matematikai és informatikai eszközei, megoldásai érdekesek, elegánsak, eredményei, kimenetei sokszor kifejezetten látványosak. A szerzők felfogása szerint azonban az adatbányászat nem önmagáért, hanem az üzletért van: akkor hoz hasznot - méghozzá nem is akármekkorát -, ha üzleti környezetbe helyezik. Vissza

Tartalom

Előszó 1
Köszönetnyilvánítás 1
1. Az adatbányászatról egyszerűen 1
1.1 Technológia a rejtett információk megszerzéséhez 2
1.2 Az adatbányászat különböző megközelítései 4
1.3 Adat, információ, tudás 5
1.4 Adatbányászat az üzleti világban 6
1.5 Az adatbányászati módszer 11
1.6 Adatbányászat és statisztika 16
1.7 Adatbányászat és hagyományos adatelemzés 17
1.8 Adatbányászat és manuális elemzés 18
1.9 Az adatbányászat jövője 19
1.10 Miről szól még a könyv? 20
2. Amit az üzleti intelligenciáról tudni kell 22
2.1 Az üzleti intelligencia definíciója 22
2.2 Operatív rendszerek (OLTP) 22
2.3 Az adattárház-koncepció 24
2.4 Lekérdezés 31
2.5 Adatelemző rendszerek (OLAP) 31
2.6 Elemző felületek és vizuális megjelenítés 34
2.7 Jelentéskészítés 35
2.8 Fokozatos építkezés 35
2.9 Adattárház és adatpiac 36
2.10 Az adatbányászat, mint lehetőség 37
2.11 A BI-piac és szereplői 38
3. Az üzleti intelligencia alkalmazásai 40
3.1 Az alkalmazás fő területei 40
3.2 Ügyfélkapcsolat-menedzsment 44
3.3 Az ügyfélkapcsolat-kezelés elemei 47
3.4 Az üzleti intelligencia és az adatbányászat kapcsolata 50
4. Az adatbányászat alkalmazásai 53
4.1 Marketingkampány
4.2 Adósminősítés 59
4.3 Ügyfélszegmentációról általában 67
4.4 Banki szegmentáció 72
4.5 Áramszolgáltatói szegmentáció 77
4.6 Ügyfélanalitikai alkalmazások 82
4.7 Ipari alkalmazás 93
5. Adatbányászati projektek szervezése 100
5.1 Adatbányászati módszertanok 101
5.2 A projektlépések időigénye 107
5.3 Adatbányászati sikertényezők 108
6. Az adatminőség kérdése 111
6.2 Az adatminőség-biztosítás folyamata 112
6.3 Törzsadat-tisztítás és értéknövelés 116
6.4 Törzsadattisztítási példa: hadifogolyazonosítás 119
6.5 Ügyféltörzs minőségének átfogó, folyamatos biztosítása 123
7. Az adatbányászat technológiai háttere 125
7.1 Tanulás 125
7.2 Vizuális adatfeltárás 129
7.3 Ábrázolási technikák 135
7.4 Vizuális linkanalízis 142
7.5 Faktoranalízis 148
7.6 Szegmentáció (egyszerű felosztás) 149
7.7 Klaszterezés 151
7.8 Regresszióelemzés 162
7.9 Diszkriminanciaanalízis 167
7.10 Döntési fák 167
7.11 Példány alapú tanulás 172
7.12 Mesterséges neurális hálók 174
8. Függelék 179
8.1 További alkalmazási területek 179
8.2 Neuronhálók matematikai alapjai 205
8.3 Fogalomjegyzék 228
8.4 Angol-magyar adatbányászati szótár 242
8.5 Rövidítések jegyzéke 250
8.6 Irodalomjegyzék 253
8.7 Tárgymutató 257
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv