A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A tudományon kívül és belül

Tanulmányok a társadalom és a tudomány kapcsolatáról/Kommunikáció és részvétel

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Magyar Tudományos Akadémia Kutatásszervezési Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 263 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 963-218-105-0
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Tudomány és társadalom... Megválaszolt és megválaszolatlan kérdések. Haladás és megalkuvás, jó szándék és tévedés, alkotás és ártás, fejlődés és megrettenés, tevékenység és tétlenség... megannyi tett és tenni vágyás. Mindez a mi huszonegyedik századunk. Egyre többet tudunk, de keveset értünk. Egyre többet értünk, de minél jobban behatolunk a rejtelmekbe, annál jobban tágul a tudnivaló.
Hogyan beszélünk egymással?
Beszélünk-e egymással?
Ha beszélünk, a tudásunkat, a gondolatainkat közöljük-e?
Ha közlünk, azt és úgy mondjuk-e, hogy megértsék?
Ha úgy mondjuk, megértik-e?
Ha azt gondolják, hogy megértik, értjük-e, hogy mit értettek?
Párbeszéd?
Együttélés?
Együttgondolkodás?
Tanítunk vagy tanulunk?
És ki kit oktat?...
Sok megfogalmazott és több tucat még kimondatlan kérdés. Egyesekre a válasz triviális vagy elemzésünkből kiolvasható, mások ma, általunk még megválaszolatlanok. Kutatásunk talán legfontosabb következtetése, hogy az igazi kommunikáció interaktív, párbeszéd,... Tovább

Fülszöveg

Tudomány és társadalom... Megválaszolt és megválaszolatlan kérdések. Haladás és megalkuvás, jó szándék és tévedés, alkotás és ártás, fejlődés és megrettenés, tevékenység és tétlenség... megannyi tett és tenni vágyás. Mindez a mi huszonegyedik századunk. Egyre többet tudunk, de keveset értünk. Egyre többet értünk, de minél jobban behatolunk a rejtelmekbe, annál jobban tágul a tudnivaló.
Hogyan beszélünk egymással?
Beszélünk-e egymással?
Ha beszélünk, a tudásunkat, a gondolatainkat közöljük-e?
Ha közlünk, azt és úgy mondjuk-e, hogy megértsék?
Ha úgy mondjuk, megértik-e?
Ha azt gondolják, hogy megértik, értjük-e, hogy mit értettek?
Párbeszéd?
Együttélés?
Együttgondolkodás?
Tanítunk vagy tanulunk?
És ki kit oktat?...
Sok megfogalmazott és több tucat még kimondatlan kérdés. Egyesekre a válasz triviális vagy elemzésünkből kiolvasható, mások ma, általunk még megválaszolatlanok. Kutatásunk talán legfontosabb következtetése, hogy az igazi kommunikáció interaktív, párbeszéd, melyben akkor közvetíti helyesen a tudást a tudomány, ha a "tudós-laikus" közvélemény viszontválaszol, kérdez, tanít, elvár, megoldást kezdeményez. Azt gondoljuk, hogy a kommunikációról az a helyes közlés, amely maga is újabb kérdésfelvetéseket és válaszokat inspirál. Reméljük, hogy kötetünk az ismeretadás mellett az olvasót kétkedésre, vitára, közlésre ösztönzi, kérdez, ötleteivel tovább gazdagít. Vissza

Tartalom

Tolnai Márton: Ajánló 5
Mosoniné Fried Judit - Tolnai Márton: Bevezető 11
Mosoniné Fried Judit: A felvilágosítástól a részvételig 21
Fábri György: Tudomány és közönség új találkozása: a Mindentudás Egyeteme 93
Vári Anna: Kockázat, elővigyázatosság és társadalmi részvétel a radioaktív hulladékkezelésben 109
Flachner Zsuzsanna: A tudományos és a civil szféra együttműködése a Bodrogközben 137
Pálinkó Éva: Science shopok Európában 155
Mosoniné Fried Judit - Pálinkó Éva - Stefán Eszter: Empirikus vizsgálat a párbeszédről 185
V. Gilbert Edit: A laikus dicsérete, avagy mindenki civil 233
1. függelék
Stefán Eszter: A magyarországi tudományos ismeretterjesztés történetének vázlatos áttekintése 245
2. függelék
Az MTA köztestületi tagjai körében végzett felmérés adatai 255
A kötet szerzői 261
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv