1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A hajó története

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Művelt Nép Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 218 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
Az emberiség történetének legrégibb korszakában - abban az időszakban, amelyet Engels »az emberiség gyermekkorának«, illetve »a vadság alsó fokának« nevez - az emberek még... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
Az emberiség történetének legrégibb korszakában - abban az időszakban, amelyet Engels »az emberiség gyermekkorának«, illetve »a vadság alsó fokának« nevez - az emberek még közeli vidékekre sem mertek elvándorolni.
A hegygerincek, sivatagok, mocsarak és folyók leküzdhetetlen akadályként zárták el útjukat; az egyes törzsek csak azt a kicsiny trópikus vagy szubtrópikus erdőrészt ismerték, ahol a szükséges élelmet megtalálták.
Ebben a korban az ember már bizonyára tudott úszni, de úszva csak keskeny folyócskákon, kis tavakon tudott átkelni.
Fejlődésének következő fokán az ember elindul a víz meghódítására. A halászat általánosan elterjed és a folyók, tavak, valamint a tengerek partjain megjelennek az első emberi települések. Ebben a korban az emberek már nem úszva, hanem vízbehullott fák törzsein, fatönkökön és letört faágakon kelnek át a kisebb vízi akadályokon.
Nem tudjuk, milyen vidéken élt és melyik volt az az embertörzs, amelyik először használta fel ezeket a »szükség-átkelőeszközöket«. Valószínű, hogy erre az átkelési módra a föld különböző vidékein eltérő időpontokban jöttek rá.
Az ember azonban nem elégedett meg azzal, hogy fatörzs vagy faág segítségével átkelt valamilyen folyón. Arra törekedett, hogy a fatörzs mozgását akaratának megfelelően irányítsa. Megpróbálta a kívánt irányba taszítani járművét kezével és közben megtanult evezni. Vissza

Tartalom

Az ősember csónakjai, az első evezők és vitorlák3
Hogyan született a hajóépítő mesterség?6
Az első hadihajók8
Lőpornélküli tűzérség15
Az orosz tengerjárók18
Vitorlák és ágyúk28
A hódítók és kalózok hajói38
A hajóépítéstudomány első lépései42
A nagy orosz birodalom "másik keze"47
A vitorlás flotta "aranykora"55
A 18. század végének hajótípusa56
A gőzhajó77
A páncél az ágyúk ellen83
A tenger óriásai és törpéi92
Az orosz hajóépítészet újítói106
Az első világháború flottái120
A forradalom flottája126
A szocialista haza őrhelyén137
A korszerű hadihajó142
A sorhajók148
A cirkálók161
A repülőgépanyahajók166
A torpedórombolók172
A torpedóvető gyorsnaszádok178
A tengeralattjárók184
Az aknák és aknarakó hajók194
Harc az aknák és torpedók ellen201
Partraszállási hajók 210
Befejezés216

V. Plonszkij

V. Plonszkij műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: V. Plonszkij könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A hajó története A hajó története A hajó története A hajó története A hajó története

A borító enyhén kopott.

Állapot:
4.900 ,-Ft
39 pont kapható
Kosárba
konyv