1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A hajó története

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Művelt Nép Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői vászonkötés
Oldalszám: 218 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal. Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
Az emberiség történetének legrégibb korszakában - abban az időszakban, amelyet Engels »az emberiség gyermekkorának«, illetve »a vadság alsó fokának« nevez - az emberek még... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
Az emberiség történetének legrégibb korszakában - abban az időszakban, amelyet Engels »az emberiség gyermekkorának«, illetve »a vadság alsó fokának« nevez - az emberek még közeli vidékekre sem mertek elvándorolni.
A hegygerincek, sivatagok, mocsarak és folyók leküzdhetetlen akadályként zárták el útjukat; az egyes törzsek csak azt a kicsiny trópikus vagy szubtrópikus erdőrészt ismerték, ahol a szükséges élelmet megtalálták.
Ebben a korban az ember már bizonyára tudott úszni, de úszva csak keskeny folyócskákon, kis tavakon tudott átkelni.
Fejlődésének következő fokán az ember elindul a víz meghódítására. A halászat általánosan elterjed és a folyók, tavak, valamint a tengerek partjain megjelennek az első emberi települések. Ebben a korban az emberek már nem úszva, hanem vízbehullott fák törzsein, fatönkökön és letört faágakon kelnek át a kisebb vízi akadályokon.
Nem tudjuk, milyen vidéken élt és melyik volt az az embertörzs, amelyik először használta fel ezeket a »szükség-átkelőeszközöket«. Valószínű, hogy erre az átkelési módra a föld különböző vidékein eltérő időpontokban jöttek rá.
Az ember azonban nem elégedett meg azzal, hogy fatörzs vagy faág segítségével átkelt valamilyen folyón. Arra törekedett, hogy a fatörzs mozgását akaratának megfelelően irányítsa. Megpróbálta a kívánt irányba taszítani járművét kezével és közben megtanult evezni. Vissza

Tartalom

Első fejezet
Az ősember csónakjai, az első evezők és vitorlák 3
Hogyan született a hajóépítő mesterség? 6
Az első hadihajók 8
Lőpornélküli tüzérség 15
Második fejezet
Az orosz tengerjárók 18
Vitorlák és ágyúk 28
A hódítók és kalózok hajói 38
A hajóépítéstudomány első lépései 42
Harmadik fejezet
A nagy orosz birodalom »másik keze« 47
A vitorlás flotta »aranykora« 55
A 18. század végének hajótípusa 56
Negyedik fejezet
A gőzhajó 77
A páncél az ágyúk ellen 83
A tenger óriásai és törpéi 92
Ötödik fejezet
Az orosz hajóépítészet újítói 106
Az első világháború flottái 120
Hatodik fejezet
A forradalom flottája 126
A szocialista haza őrhelyén 137
Hetedik fejezet
A korszerű hadihajó 142
A sorhajók 148
A cirkálók 161
A repülőgépanyahajók 166
Nyolcadik fejezet
A torpedórombolók 178
A torpedóvető gyorsnaszádok 178
A tengeralattjárók 184
Kilencedik fejezet
Az aknák és aknarakó hajók 194
Harc az aknák és torpedók ellen 201
Partraszállási hajók 210
Befejezés 216

V. Plonszkij

V. Plonszkij műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: V. Plonszkij könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A hajó története A hajó története A hajó története A hajó története A hajó története

A borító kissé foltos, élei és sarkai sérültek. A lapélek elszíneződtek. Az első kötéstábla eredeti.

Állapot:
4.900 Ft
2.450 ,-Ft 50
12 pont kapható
Kosárba
konyv