1.043.048

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Film- és tévéalkotók kézikönyve

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Magyar Operatőrök Társasága (HSC)
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 328 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-04-4930-7
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Az operatőri munka gyakorlatáról (Vagyóczky Tibor)13
A fény13
A fényképezés alapelve14
A fotográfiai expozíció14
Filmexpozíció14
Exponálási idő14
Forgózárak15
Lencsenyílások17
Filmérzékenység20
Az új KODAK Eastman filmnyersanyag, az EXR21
A tárgy fényvisszaverő képessége23
A megvilágítás kontrasztjának aránya25
A jelenet világosságterjedelme28
Fénymérés30
Ráeső fénnyel működő fénymérők31
Visszavert fényt mérő fénymérők32
Filmkidolgozási fogalmak32
Előhívási fátyol32
Gamma-érték33
HD-görbe33
A szín34
Színkeverés35
Színegyensúly36
Színhőmérséklet37
Színhőmérséklet-mérés39
Mired-értékek40
A színes film világítása41
Kevert megvilágítás42
Külső jelenetek természetes fényben43
"Külső-belső" természetes fényben43
"Külső-belső" műfényben43
Fluoreszcens megvilágítás44
Fluoreszcens fényfluktuációk46
Fémhalogén lámpák okozta flicker-jelenség47
A flicker-jelenség megelőzése47
Az expozíció hatása a színminőségre48
Színes szűrők és fóliák alkalmazása a színes filmben49
Színszűrők50
Fényszabályozó rétegek (fóliák) mesterséges és természetes megvilágításhoz52
A felvevőgép objektívjén vagy ablakon alkalmazható szürke szűrők52
KODAK színhőmérséklet-átalakítő szűrők52
KODAK színkiegyenlítő szűrők52
KODAK fénykiegyenlítő szűrők53
Nappal felvett éjszakai jelenetek53
Mik jellemzik az éjszakát a vetítővásznon vagy a képernyőn?54
Milyen színszűrőket és expozíciót használjunk nappal felvett éjszakai jeleneteknél?55
Laboratóriumi színkorrekció56
A másolási fényértékek és az expozíció összefüggése58
Színes negatív film másolása58
Színes fordítós film másolása59
Feketedés- és színkorrekció a másolásnál60
Egyfényes színes munkakópiák62
Túlhívás63
Latenzifikálás64
Színes filmek korrekciós bevilágítása64
Képkivágás - képformátumok66
Televíziós képkivágás68
Közelfényképezés69
Pozitív dioptriás lencsék70
Osztott mezejű pozitív előtétlencsék72
Ábrák74
Filmfelvevő gépek (Rák József)105
35 MM-ES FELVEVŐGÉPEK105
Aaton 8-35105
Aaton 35-II105
Arriflex 35 BL II107
Arriflex 35-IIC109
Arriflex 35-IIC/B110
Arriflex 35-IICGS/B110
Arriflex 35-IICV/B110
Arriflex 35-IICHS/B110
Arriflex 35-IICT/B110
Arriflex III110
Arriflex 535112
Panaflex Golden113
Panastar114
Panaflex-X114
Super 200114
16 MM-ES FELVEVŐGÉPEK115
Aaton XTR prod115
Aaton LTR117
aaton LTR 54117
aaton CNM - Cineminima117
Aaton C4S117
Arriflex 16 BL117
Arriflex 16St (Standard)119
Arriflex 16S/B121
Arriflex 16S/B-GS121
Arriflex 16M/B121
Arriflex 16 SR (I-II-HS)121
Arriflex 16 SR3123
Panaflex 16124
Ábrák126
A videokép (Borbás Tamás)136
Elméleti alapok dióhéjban136
A CCD képérzékelő és a videokamera136
A vidokép jellemzői137
Felbontás137
Kontraszt137
Expozíció137
A gamma-érték138
Színegyensúly (Color Balance)138
A feketeszint beállítása138
Fehéregyensúly138
A színegyensúly módosítása139
A vidokép ellenőrzésének eszközei139
A videokép ellenőrzésének eszközei139
A kamera keresője140
Color Bars140
Monitor140
Oszcilloszkóp140
Verktorszkóp141
Írisz141
Világítás videóra142
A film- és videóvilágítás összehasonlítása142
Világítás több kamerára143
Televíziós rendszerek143
NTSC143
PAL143
SECAM144
Videórögzítési formátumok144
Egycollos képrögzítő145
U-matic145
Beta145
Beta SP145
VHS146
S-VHS146
Video 8 és Hi8146
Digitális képrögzítés147
D-1-től a D-5-ig147
DVC147
Time Code147
LTC1047
VITC148
Videokamerák148
Stúdiók és közvetítőkocsik kamerái148
Betacam SP kamerák148
Sony BVW-400P kamkorder149
Pro beta150
Hi8 kamkorder150
Videokamerák optikái150
Variótípusok151
Vidotrükk151
Chromakey, Blue Box151
Luminancia Key152
Digitális videotrükkök152
Videotrükk a filmben152
Filmtrükk a videóben152
Videoátírások152
Filmátírás videóra153
Videoátírás filmre153
Ábrák154
A film hangja (Dr. Erdélyi Gábor)173
A filmhangról173
A jó hang a filmen és a tévében173
Alapfogalmak a hallásról, a hangmagasságról és a hangosságról176
A hangerősség177
A hangdinamika177
Az elfedési jelenségek178
A hangperspektíva179
A hangvisszaverődés179
Közeli hang, távoli hang180
A hangperspektívák váltása181
Az utózengés182
Hangfelvétel183
A mikrofon183
Riportfelvétel készítése187
Hangfelvétel készítése két mikrofonnal189
Hangfelvétel-készítés rúdról mikrofonozva190
Atmoszféra-teremtés csak hanggal192
Hangfelvétel mozgó szereplőkkel és mozgó kamerával193
Hangfelvétel-készítés autóban194
Az eredeti hang195
A vezérhang197
Eredeti hangfelvételek elkészítésének kritériumai197
A hangrögzítő berendezésekről, magnókról199
Hogyan rögzítjük a kamera szinkronjeleit a keskenyszalagon?200
Az equalizáció200
A kopír-effekt201
A "brumm"201
A kép- és hangszalag szinkronizálása. Pilot201
Filmforgatás play-back hanggal203
A hangátírások205
A muszter205
A hang vágása és a hangkidolgozás főbb fázisai a stúdióban (post-produktion)205
A számozás206
Az eredeti hang vágása207
Stúdióban végzett munkák208
Szövetfelvétel - utószinkron208
A zörejek210
A zörejszinkron (Foley-effekt)211
A zene211
A keverés előkészítése és a keverés211
A fényhang213
A sztereóhang215
A sztereó fényhang216
Zajcsökkentő használata a filmnél és a Dolby stereo a fényhangcsíkos 35 mm-es filmen217
A Dolby zajcsökkentő218
A mozihang jellemzői218
A hangfelvevő-készülékek csatlakozása219
Ábrák220
Tudnivalók a 35 mm-es és 16 mm-es felvételi negatívok és azok további kidolgozásáról (Paizs Jenő)243
Próba exponálása243
Próbatekercsek összeállítása a megvágott negatív mellé243
35 mm-es vagy 16 mm-es fekete-fehér negatív vagy kikopírozott dubnegatív bevágása a színes eredeti negatívok közé244
Blende-, áttűnéskészítés lehetősége eredeti negatívról244
Irányelvek a pozitív munkakópiák egységes jelölésére247
Televíziós közvetítésre, videoátírásra alkalmas filmek készítése254
Ábrák259
Függelék (Vagyóczky Tibor)262
A színek érzelmi, asszociációs, gondolati és szándékra való hatása262
A színek pszichikai hatásáról (tér nélkül)267
A színek pszichikai hatásáról térben való megjelenésük alapján268
35 mm-es felvevőgép-objektívek függőleges nyílásszögei normál képkivágásnál269
35 mm-es felvevőgép-objektívek vízszintes nyílásszögei normál képkivágásnál270
Filmhosszúság átszámítása nagyításhoz vagy kicsinyítéshez271
A képek másodpercenkénti számának átszámítása percenkénti képszámra271
A film futási hossza percben272
A film futási hossza méterben274
Mértékegységek átszámítása276
Filmtechnikai kifejezések hat nyelven277
Videós szakmai zsargon289
Film- és tévégyártásban résztvevők listája312
Forrásművek jegyzéke330
Színes ábrák333

Vagyóczky Tibor

Vagyóczky Tibor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Vagyóczky Tibor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem