A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Iskolakultúra 2005. január

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XV. évfolyam 1. szám

Szerző

Kiadó: Pécsi Tudományegyetem
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 152 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Angol nyelvű összefoglalót tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ujlaky István: A 20. század a gimnáziumi történelem tankönyvekben
E dolgozatban arra teszek kísérletet, hogy három olyan tankönyvről adjak összehasonlító elemzést (egyfajta "recenziót), amelyek az 1914-től napjainkig terjedő történelmet foglalják össze, s amelyeket napjainkban a középiskolai oktatásban használnak.

Gönczy Ágnes: A jelenvaló csoda
A transzcendens világ felé törekvő film sem nélkülözheti a hétköznapiságot, a valóságot, nem mondhat le a képről, de nem is egyszerűen filmre vitt spiritualitás. A művészi kép mindig metaforikus, vagyis valami valamivel helyettesítődik benne. A végtelen nem tehető anyagivá, de utalhatunk rá azáltal, hogy képpé formáljuk.

Stribik Ferenc: Az öngyilkosság az irodalomban
Taníthatjuk-e az öngyilkosság sokkját bemutató műveket? Kamaszkorban levő tanítványaink a legérzékenyebb, legfogékonyabb életkorban vannak: ha az iskolát elhallgatásokkal, elfojtásokkal körbebástyázott látszatvilággá tesszük, a tisztázó beszélgetés lehetőségét... Tovább

Fülszöveg

Ujlaky István: A 20. század a gimnáziumi történelem tankönyvekben
E dolgozatban arra teszek kísérletet, hogy három olyan tankönyvről adjak összehasonlító elemzést (egyfajta "recenziót), amelyek az 1914-től napjainkig terjedő történelmet foglalják össze, s amelyeket napjainkban a középiskolai oktatásban használnak.

Gönczy Ágnes: A jelenvaló csoda
A transzcendens világ felé törekvő film sem nélkülözheti a hétköznapiságot, a valóságot, nem mondhat le a képről, de nem is egyszerűen filmre vitt spiritualitás. A művészi kép mindig metaforikus, vagyis valami valamivel helyettesítődik benne. A végtelen nem tehető anyagivá, de utalhatunk rá azáltal, hogy képpé formáljuk.

Stribik Ferenc: Az öngyilkosság az irodalomban
Taníthatjuk-e az öngyilkosság sokkját bemutató műveket? Kamaszkorban levő tanítványaink a legérzékenyebb, legfogékonyabb életkorban vannak: ha az iskolát elhallgatásokkal, elfojtásokkal körbebástyázott látszatvilággá tesszük, a tisztázó beszélgetés lehetőségét megtagadva tőlük, akkor fokozzuk sérülékenységüket, kiszolgáltatottságukat.

Ritoók Judit: A gyász ábrázolása és kifejezése az irodalomban
A gyásznak épp azért alakul ki rendje, rítusa, szertartása, hogy az alkalmi jelenséget fölemelje az általános emberi, a hétköznapit az ünnepi szintjére, s talán azért is, hogy az első, kilátástalannak érzett időkben bizonyos viselkedésmintákkal segítséget adjon a továbbéléshez.

Pintér Borbála: A széttöredezettség mint regényszervezőelem
Kemény Zsigmond három regényének ('A szív örvényei'; 'Férj és nő'; 'Ködképek a kedély láthatárán') tartalmi és formai széttöredezettségét állítom fókuszba, és ennek alapján rendelem őket egymás mellé. Azt igyekszem majd kimutatni, hogy e regények a paradigmaváltás korának szülöttei.

Balla Mária: Pedagógiai és pszichológiai információkeresés az interneten
A tudás és a tanulás fogalmának átalakulása miatt átalakul a tudásközvetítő intézmények, köztük a könyvtárak társadalmi szerepe is. A világhálón megtalálható tudományos információk megszerzésében a könyvtárak jelenlegi szerepét, az információkeresés eszköztárát a potenciális felhasználók kevéssé ismerik. Vissza

Tartalom

Tanulmány
Ujlaky István: A 20. század a gimnáziumi történelem tankönyvekben 3
Gönczy Ágnes: A jelenvaló csoda 21
Vajda Zsuzsanna: Gyerekek a képernyőn 35
Bodrogi Csongor: „Kijavított" jelentések 53
Berecz Zsuzsa: Az apa megtalálása(?) 62
Szekrényes Miklós: A gyilkos tekintete 70
Stribik Ferenc: Az öngyilkosság az irodalomban 80
Ritoók Judit: A gyász ábrázolása és kifejezése az irodalomban 95
Pintér Borbála: A széttöredezettség mint regényszervezőelem 110
Szemle
Balla Mária: Pedagógiai és pszichológiai információkeresés az interneten 123
Homor Tivadar: Az etikatanítás helyzete a tankönyvek tükrében 135
Kritika
Seress Ákos: Thália árnyéka (Kékesi Kun Árpád [2001]: Thália árnyék[á]ban) 147
Gelencsér Gábor: Egy modem klasszikus (Marx József [2004]: Fábri Zoltán. Fák és folyondárok, egy komoly filmrendező pályaképe) 148
Contents 151
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2005. január Iskolakultúra 2005. január
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv