1.031.397

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vállalkozói műhelytitkok Erdélyben

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 400 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 978-615-5344-46-6
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a kiadvány egy kortörténet a székelyföldi vállalkozások szervezeti és menedzsment állapotáról a 2010-2013 közötti időszakban. Betekintést enged a szervezeti kultúra alakulásába, a szervezetek életciklusukban megélt helyzeteire, a minőséggel kapcsolatos tevékenységeikre, az alkalmazott vezetői gyakorlatra és a kialakult belső szervezeti konfliktusok területére.
A fejezetek elméleti, szakmai bevezetéssel, valamint az alkalmazott modellek ismertetésével kezdődnek. Ajánlható vállalatvezetőknek, HR szakembereknek, egyetemi és főiskolai hallgatóknak, akiket a menedzsment mint tudomány érdekel.
Az erdélyi/székelyföldi vállalkozásokkal kapcsolatos elemzések eredményeit hasznosíthatják a helyi vállalatok, vállalkozások vezetői és HR szakemberei, de a beír és külföldi befektetők is, akik mélyebben szeretnék megismerni a régióra jellemző szervezeti és humán gyakorlatot.
Az interjúk formájában leírt esettanulmányok azok számára adnak hasznos megközelítést, akik eddig még nem hittek a... Tovább

Fülszöveg

Ez a kiadvány egy kortörténet a székelyföldi vállalkozások szervezeti és menedzsment állapotáról a 2010-2013 közötti időszakban. Betekintést enged a szervezeti kultúra alakulásába, a szervezetek életciklusukban megélt helyzeteire, a minőséggel kapcsolatos tevékenységeikre, az alkalmazott vezetői gyakorlatra és a kialakult belső szervezeti konfliktusok területére.
A fejezetek elméleti, szakmai bevezetéssel, valamint az alkalmazott modellek ismertetésével kezdődnek. Ajánlható vállalatvezetőknek, HR szakembereknek, egyetemi és főiskolai hallgatóknak, akiket a menedzsment mint tudomány érdekel.
Az erdélyi/székelyföldi vállalkozásokkal kapcsolatos elemzések eredményeit hasznosíthatják a helyi vállalatok, vállalkozások vezetői és HR szakemberei, de a beír és külföldi befektetők is, akik mélyebben szeretnék megismerni a régióra jellemző szervezeti és humán gyakorlatot.
Az interjúk formájában leírt esettanulmányok azok számára adnak hasznos megközelítést, akik eddig még nem hittek a menedzsment módszerek gyakorlati alkalmazásának hasznosságában, a szervezetek prosperitására gyakorolt hatásában.
Összességében hasznos szakirodalomként forgathatja mindenki, akit a menedzsment elmélete és gyakorlata érdekel, és akinek fontos Erdély/Székelyföld vállalkozásainak fejlődése és fejlesztése. Vissza

Tartalom

Mottó 9
Könyvajánló 10
Előszó 11
Bevezető 13
Köszönetnyilvánítás 19
1. A Multivezető™ hatékonyságnövelő program 21
2. A székely vállalkozó és környezete 33
2.1 A székelység rövid története 33
2.2 A székelyek gazdasági története 38
2.2.1 Székelyföld és a modernizáció 38
2.2.2 Székelyföld gazdasága a román kommunizmus korában 43
2.2.3 Székelyföld a rendszerváltás utáni román gazdasági térben 44
2.2.4 Gazdaságtörténeti következtetések 47
2.3 A székelyföldi vállalkozói környezet STEEPLE elemzése 49
2.4 Székelyföld a statisztikák tükrében 56
3. A szervezeti kultúra mérése, elemzése 59
3.1 A szervezeti kultúráról 59
3.1.1 A szervezeti kultúra fogalma 59
3.1.2 A szervezeti kultúra típusai 61
3.2 A szervezeti kultúra mérésére alkalmazott módszertan 66
3.2.1 A kérdőív felépítése 66
3.2.2 A felmérés és elemzés a gyakorlatban 67
3.2.2.1 Egy székelyföldi szervezet kultúrájának elemzése 68
3.3 A szervezeti kultúra általános jellemzői a székelyföldi szervezeteknél 74
3.3.1 A Quinn-féle szervezeti kultúrák részletes értelmezése 74
3.3.2 A székelyföldi szervezetek kultúrájának értékelése 78
3.3.2.1 A Munkatársakkal készült felmérések értékelése 80
3.3.2.2 A Vezetők és a Munkatársak értékelésének összevetése 86
3.4 A szervezeti kultúra mérése - összefoglaló 90
4. Életciklus elemzés 93
4.1 A szervezetek életútja, életciklusa 93
4.1.1 A szervezetek életútja 93
4.1.2 A vállalatok életciklusa 96
4.1.2.1 Adizes életciklus modellje 97
4.2 Az életciklus mérés alkalmazott módszertana 106
4.2.1 A felmérési kérdőív felépítése 106
4.2.2 Felmérés és elemzés a gyakorlatban 110
4.2.2.1 A kérdőívek kitöltése 110
4.2.2.2 Az egyéni kérdőívek értékelése 112
4.2.3 Életciklus elemzés és értékelés egy székelyföldi szervezetnél 113
4.3 A szervezeti életciklus elemzés alkalmazása az erdélyi szervezeteknél 119
4.3.1 A Férfikor szakasz 123
4.3.2 A Gyerünk-gyerünk szakasz 125
4.3.3 A Csecsemőkor szakasz 128
4.3.4 A Serdülőkor szakasz 130
4.3.5 A Megállapodottság szakasz 133
4.3.6 Korai bürokrácia szakasz 134
4.3.7 Az Udvarlás szakasz 135
4.3.8 Az Arisztokrácia szakasz 136
4.3.9 A Bürokrácia szakasz 136
4.3.10 A Halál szakasz 137
4.4 Életciklus elemzés - összefoglaló 138
5. A szervezeti minőség elemzése 141
5.1 Az EFQM modell 142
5.1.1 Az EFQM modell elemeinek értelmezése és a pontozás 144
5.1.1.1 Az ADOTTSÁGOK kritérium csoportja 145
5.1.1.2 Az EREDMÉNYEK kritérium csoportja 147
5.1.1.3 Az önértékelésről 149
5.2 Az EFQM modellre épülő önértékelés alkalmazása a gyakorlatban 151
5.2.1 Az átalakított modell és értékelési tényezői 151
5.2.2 Az értékelésbe bevontak köre 156
5.2.3 Az értékeléshez használt adatlap felépítése 157
5.2.4 Minőségértékelés megvalósítása egy székelyföldi szervezetnél 157
5.3 Minőségelemzés alkalmazása az erdélyi szervezeteknél 163
5.3.1 A vezetés elemzése 168
5.3.2 Humán menedzsment (HR) elemzése 171
5.3.3 Stratégia és taktika elemzése 174
5.3.4 Erőforrások elemzése 177
5.3.5 A folyamatok elemzése 179
5.3.6 Alkalmazottak elégedettsége 182
5.3.7. A vevők elégedettségének elemzése 183
5.3.8. Társadalmi hatás elemzése 184
5.3.9 Eredmények elemzése 185
5.4 Szervezeti minőség elemzése - összefoglaló 187
6. A vezetés helyzete 189
6.1 A vezetésről 189
6.1.1 A vezetői kompetenciákról 197
6.2 A vezetés mérésére alkalmazott modell és módszertan 198
6.2.1 A mérési modell 198
6.2.2 A vezetés értékelése a gyakorlatban 209
6.2.2.1 A kérdőív felépítése 209
6.2.2.2 A vezetési tevékenység értékelése
egy székelyföldi szervezetnél 210
6.3 A vezetés értékelése az erdélyi szervezeteknél 217
6.3.1 Értékelés vezetői kulcsterületenként, kompetenciánként 224
6.3.1.1 A szervezet elvárásainak kielégítése 224
6.3.1.2 Időbeosztás és a teendők rangsorolása 226
6.3.1.3 Tervezés és a célok meghatározása 230
6.3.1.4 A feladatok kiosztása 232
6.3.1.5 Eligazítás 235
6.3.1.6 Visszajelzés a teljesítményről 236
6.3.1.7 Visszajelzés fogadása 237
6.3.1.8 Motiváció 239
6.3.1.9 A csapat fejlesztése 240
6.3.1.10 A csapatszellem és a hosszú távú cél kialakítása 242
6.4 A vezetés helyzetének mérése - összefoglaló 242
7. A vállalkozásokon belüli konfliktuspotenciál mérése 245
7.1 A konfliktusokról 245
7.2 A konfliktuspotenciál mérés módszere és modellje 252
7.2.1 A kérdőívek felépítése 252
7.2.2 A kérdőívek kitöltése és értékelése 254
7.2.3 Konfliktuspotenciál mérés és értékelés
egy székelyföldi szervezetnél 256
7.3 Konfliktuspotenciál az erdélyi vállalkozásoknál 261
7.3.1 Teljesítmény és annak meghatározása 265
7.3.2 Kommunikáció (és motiváció) - értékelés, elismerés 268
7.3.3 Kommunikáció-problémakezelés 273
7.3.4 Kommunikáció-érdemi meghallgatás 276
7.3.5 Motiváció - törődés 280
7.3.6 A fejlődés ösztönzése és elősegítése
(felelősségátadás, emberismeret, példamutatás 285
7.3.7 A megfelelő ember kiválasztása, minőségi munkavégzés 289
7.3.8 Az együttműködés (munkahelyi barátságok) támogatása 293
7.3.9 Tervezés, időbeosztás, prioritások kijelölése 296
7.3.10 Az ügyfelek igényeinek kielégítése 300
7.3.11 Általános elégedettség, teljesítményfokozó tényezők 302
7.4 A vállalkozáson belüli konfliktuspotenciál mérés - összefoglaló 305
8. Javaslatok a székelyföldi vállalkozásokkal együttműködni kívánó
szervezetek részére, ami a helyi vezetők előtt sem titok 307
8.1 Helyi viszonyok ismerete 307
8.2 Együttműködés, közös nyelv 308
8.3 Szakmai munka 309
8.4 Vezetés, minőség, tudás, teljesítmény 310
8.5 Tárgyalás, tárgyalástechnika 311
9. Interjúk, szakmai anyagok 315
9.1 Interjúk 315
9.1.1 Új irányokat jelöltek ki. Rendszerezi szerteágazó tevékenységeit
a Magyar Unitárius Egyház 315
9.1.2 Érzelmi vásárlás Góbé termékekkel.
Kerek rágógumival és Karaván kávéval indítottak 322
9.1.3 Fa és sátorlap. Egy dél-tiroli családi vállalkozás Erdélyben 328
9.1.4 Az autóktól a halastavakig. Rendkívül fontos a kommunikáció 333
9.1.5 Egyablakos rendszer Gyergyóban.
A Városháza ügyfélbarát környezetben 339
9.1.6 Hiány van szakkereskedőkben.
Húsz éve az épületgépészetben és acélkereskedésben 346
9.1.7 Tömörfa bútorok Nyugat-Európába. Üzlet a rugalmasságban 354
9.1.8 Székelyföldön a székelyek az elsők.
Jó emberekkel lehet jó vezetőnek lenni 359
9.1.9 Az autóval filozófiát is leltem. A változás önmagunkkal kezdődik 366
9.2 Pénzügyek és marketing Székelyföldön 373
9.2.1 Vállalati pénzügyek a székelyföldi vállalkozásoknál 373
9.2.2 Piacra jutás és marketing sajátosságok Székelyföldön 379
Epilógus-a titok 394
Felhasznált irodalom 395
A székely vállalkozói életben használt kifejezések szótára 399
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vállalkozói műhelytitkok Erdélyben Vállalkozói műhelytitkok Erdélyben
Állapot:
1.720 Ft
860 ,-Ft 50
13 pont kapható
Kosárba
konyv