| Bevezetés | 9 |
| 2002. április 21. - az örvény | 15 |
| A belügy: közvetlen kapcsolat a valósággal | 19 |
| A jó döntés mindig a helyszínről érkezik | 23 |
| A meggyőzés követelménye | 30 |
| Az eredményközpontúság | 32 |
| A sikeres diplomácia | 38 |
| Biztosítsunk időt magunknak a gondolkodásra | 40 |
| Teljes elkötelezettséggel | 44 |
| C. | 45 |
| A még létező hatalom | 51 |
| Árcsökkentés: egy igazságos és lehetséges kormányzati lépés példája | 55 |
| Tanulni mások sikereiből | 59 |
| Együttműködve Európával, de másként | 66 |
| A világ, amelyben élünk nincs pusztulásra ítélve: az AIstom példája | 75 |
| A miniszterek szerepe | 80 |
| Távlatokban kell gondolkozni | 81 |
| A külvárosi zavargások okozta válság | 85 |
| A szóhasználat kérdése | 88 |
| A demokratikus vita terméketlensége | 92 |
| A társadalomnak az a kötelessége, hogy megvédelmezze a tagjait | 97 |
| A népszerűség nem egyenlő a populizmussal | 102 |
| Gondolataink kifigurázása | 104 |
| ZEP-ek: a hiányosságok felismerése, új megoldások kidolgozása | 108 |
| Az a legjobb társadalmi modell, amely mindenki számára munkát biztosít | 115 |
| A változtatás szükségessége | 124 |
| A sikeresség és a kezdeményezések elbátortalanítása | 128 |
| A magára hagyott középosztály | 132 |
| A munka értékvesztése | 133 |
| Választanunk kell: kevesebbet szeretnénk dolgozni vagy többet keresni? | 137 |
| Clearstream | 139 |
| Felelősség és egyensúly az állam működésében | 145 |
| A köztársasági elnök és a miniszterelnök | 146 |
| A köztársasági elnök hatáskörei | 148 |
| Nyilvános vita a védelmi politikáról | 150 |
| Kinevezés jog és kegyelmezési jog | 152 |
| A parlament képviseljen valódi ellenhatalmat | 154 |
| A kormányszerkezet felülvizsgálata | 160 |
| Tehetetlenségünknek ne a jövő nemzedék lássa kárát! | 162 |
| A köztársasági elnök büntetőjogi felelőssége | 163 |
| Az igazságszolgáltatás tisztaságának garanciái | 164 |
| A francia büszkeség | 167 |
| Társadalom egy lépéssel a politikusok előtt | 174 |
| A CPE elkerülhetetlen kudarca | 175 |
| A kettős büntetés eltörlése | 178 |
| Cselekvés egy összetett társadalomban | 184 |
| A törésvonalak áthelyeződnek | 187 |
| "Három az egyben" élet | 189 |
| A reform ritmusa | 191 |
| A sokszínűség erősíti az egységet | 193 |
| ...és Jacques Chirac | 197 |
| Szakítás mindazzal, ami meggyengít | 202 |
| Szakítani kell a hazugsággal | 204 |
| A változások főszereplői, a köztisztviselők | 207 |
| Vállalni kell a szabályozott liberalizmust | 209 |
| Szakítani kell a francia késlekedéssel | 211 |
| A tudás hatalom | 213 |
| Az iskolát össze kell hangolni a társadalmi haladással | 216 |
| Szakítani kell a formalizmussal | 219 |
| Át kell gondolni külpolitikánk üzenetét | 224 |
| Afrika kiemelt fontossága | 226 |
| ... és az amerikaiak | 228 |
| Az emberi jogok és a reálpolitika | 229 |
| Az arab világ | 231 |
| A nagy nemzetközi kérdések | 232 |
| Elkerülhetetlen vita a globalizációról | 233 |
| A gaulle-izmus ma | 235 |
| Összefoglalás | 237 |
| Őszinteség | 238 |
| Az építkezés | 239 |