1.034.815

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Változások világa

DICE tanári csomag tanítási színházzal és drámával foglalkozóknak

Szerző

Kiadó: DICE Konzorcium
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 220 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-8839-75-6
Megjegyzés: Színes fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A DICE ("Drama Improves Lisbon Key Competences in Education / A drámapedagógia hatása a lisszaboni kulcskompetenciákra") egy európai uniós támogatással megvalósult, nemzetközi kutatási projekt volt, mely azt vizsgálta, hogy a tanítási színház és dráma milyen hatással van öt kulcskompetenciára a nyolc lisszaboni kulcskompetencia közül. A kutatás megvalósításában tizenkét ország vett részt (vezető: Magyarország, partnerek: Csehország, Egyesült Királyság, Hollandia, Lengyelország, Norvégia, Palesztina, Portugália, Románia, Svédország, Szerbia és Szlovénia).
A könyv négy részből áll:
Az A rész bevezetés a DICE projektbe: Mi volt a DICE projekt, mik voltak a célkitűzései, kik voltak a résztvevők, mi az éthoszunk, mi a tanítási színház és dráma, és mik a legfőbb kutatási eredmények.
A B rész hat további részre oszlik. A tanítási színház és dráma tevékenységek hatását az egyes kompetenciákra dokumentált gyakorlatokkal illusztráltuk, kompetenciánként kettővel.
A C rész - És még egy... Tovább

Fülszöveg

A DICE ("Drama Improves Lisbon Key Competences in Education / A drámapedagógia hatása a lisszaboni kulcskompetenciákra") egy európai uniós támogatással megvalósult, nemzetközi kutatási projekt volt, mely azt vizsgálta, hogy a tanítási színház és dráma milyen hatással van öt kulcskompetenciára a nyolc lisszaboni kulcskompetencia közül. A kutatás megvalósításában tizenkét ország vett részt (vezető: Magyarország, partnerek: Csehország, Egyesült Királyság, Hollandia, Lengyelország, Norvégia, Palesztina, Portugália, Románia, Svédország, Szerbia és Szlovénia).
A könyv négy részből áll:
Az A rész bevezetés a DICE projektbe: Mi volt a DICE projekt, mik voltak a célkitűzései, kik voltak a résztvevők, mi az éthoszunk, mi a tanítási színház és dráma, és mik a legfőbb kutatási eredmények.
A B rész hat további részre oszlik. A tanítási színház és dráma tevékenységek hatását az egyes kompetenciákra dokumentált gyakorlatokkal illusztráltuk, kompetenciánként kettővel.
A C rész - És még egy kockadobás, arra összpontosít, hogy az olvasó mit tehet, hogyan mozdíthatja előre a tanítási színház és dráma alkalmazását a saját környezetében, és hogyan szerezhet további ismereteket a témában.
A D rész három nagyon hasznos függeléket tartalmaz: egyet a szakkifejezésekről, egyet arról, hogy hol található további információ, és végül egyet arról, hogyan vehető fel a kapcsolat a DICE partnerekkel. Vissza

Tartalom

Alkotók és szerzői jog 2
Tartalom 3
Előszó 8
Útmutató az Olvasónak 10
Néhány jegyzet a magyar fordításhoz 11
A. Bevezetés 12
A DICE Projekt - Mi az a DICE? A projekt rövid összefoglalása 12
A DICE Projekt - A konzorcium tagjai 15
Tanítási színház és dráma - Mit is jelent ez? 19
A DICE Projekt - Éthoszunk 22
Kutatási eredmények-A legfontosabb eredmények összefoglalása 26
B. Hogyan fejleszti a tanítási színház és dráma a kulcskompetenciákat? 28
Rövid bevezető a dokumentált gyakorlatokhoz 28
A tanulás tanulása 31
1. A bőrönd - tanítási dráma foglalkozás,
Big Brum Színházi Nevelési Társulat, Egyesült Királyság 31
a. A foglalkozás összefoglalása 31
b. Alkotók 32
c. Célcsoport/résztvevők 32
d Időtartam 32
e. Amit vizsgáltunk (célok / tanulási területek) 32
f. Mit csináltunk és hogyan (szerkezet) 33
g. Források 43
h. Eszközök 43
i. Megközelítésünk
(néhány gondolat, ami a gyakorlatunk alapja, vezérfonal) 43
j. További olvasnivaló 47
k. Tanárok: Útmutató a gyakorlathoz 47
2. Akadályverseny - színházi nevelési program,
Káva Kulturális Műhely / Színházi Nevelési Társulat, Magyarország 50
a. A program összefoglalása 50
b. Alkotók 51
c. Célközönség / résztvevők 52
d. Időtartam 52
e. Mit vizsgáltunk (célok / tanulási területek) 52
f. Mit csináltunk és hogyan (a program szerkezete) 53
g. Források 60
h. Eszközök 60
i. Megközelítésünk
(néhány gondolat, ami a gyakorlatunk alapja, vezérfonal) 60
j. További olvasnivaló 61
k. Tanárok: Útmutató a gyakorlathoz 61
A kulturális kifejezőkészség 63
3. Az Emberi Kéz - tanítási dráma foglalkozás,
Bergeni Egyetem, Norvégia 63
a. A foglalkozás összefoglalása 63
b. Alkotók 63
c. Célközönség / résztvevők 64
d. Időtartam 64
e. Amit vizsgáltunk (célok / tanulási területek) 65
f. Mit csináltunk és hogyan (szerkezet) 654
g. Források 73
h. Eszközök 73
i. Megközelítésünk 73
(néhány gondolat, ami a gyakorlatunk alapja, vezérfonal) 73
j. További olvasnivaló 74
k. Tanárok: Útmutató a gyakorlathoz 75
4.4 varázsreszelő - gyerekek a gyerekeknek program,
Theatre Day Productions, Gáza, Palesztina 76
a. A program összefoglalása 76
b. Alkotók 77
c. Célközönség / résztvevők 77
d. Időtartam 79
e. Amit vizsgáltunk (célok / tanulási területek) 79
f. Mit csináltunk és hogyan (szerkezet) 80
g. Források 86
h. Eszközök 86
i. Megközelítésünk
(néhány gondolat, ami a gyakorlatunk alapja, vezérfonal) 86
k. Tanárok: Útmutató a gyakorlathoz 90
Anyanyelvi kommunikáció 92
5. A lehetséges felé - rendhagyó irodalomóra,
CEDEUM Tanítási Dráma és Művészeti Központ, Szerbia 92
a. Az óra összefoglalása 92
b. Alkotók 93
c. Célközönség / résztvevők 93
d. Időtartam 93
e. Amit vizsgáltunk (célok / tanulási területek) 94
f. Mit csináltunk és hogyan (szerkezet) 94
g. Források 98
h. Eszközök 98
i. Megközelítésünk
(néhány gondolat, ami a gyakorlatunk alapja, vezérfonal) 98
j. További olvasnivaló 101
k. Tanárok: Útmutató a gyakorlathoz 101
6. Túlélést keresve - tanítási dráma foglalkozás, Eventus HE, Norvégia 104
A foglalkozás összefoglalása 104
Alkotók 104
Célközönség / résztvevők 105
Időtartam 105
Amit vizsgáltunk (célok / tanulási területek) 105
Mit csináltunk és hogyan (szerkezet) 106
Források 110
Eszközök 113
Megközelítésünk
(néhány gondolat, ami a gyakorlatunk alapja, vezérfonal) 113
További olvasnivaló 115
Tanárok: Útmutató a gyakorlathoz 115
Vállalkozói kompetencia 117
7. Üzletelő gyereksereg - vállalkozói oktatási program,
Gdanski Egyetem és POMOST, Lengyelország 117
a. A program összefoglalása 117
b. Alkotók 118
c. Célközönség / résztvevők 118
d. Időtartam 118
e. Amit vizsgáltunk (célok / tanulási területek) 118
f. Mit csináltunk és hogyan (szerkezet) 119
g. Források 123
h. Eszközök 123
i. Megközelítésünk
(néhány gondolat, ami a gyakorlatunk alapja, vezérfonal) 123
j. További olvasnivaló 125
8. Korai Bánat - rendhagyó irodalomóra, CEDEUM Tanítási Dráma
és Művészeti Központ, Szerbia 126
a. Az óra összefoglalása 126
b. Alkotók 126
c. Célközönség / résztvevők 127
d. Időtartam 127
e. Amit vizsgáltunk (célok / tanulási területek) 127
f. Mit csináltunk és hogyan (szerkezet) 128
g. Források 133
h. Eszközök 134
i. Megközelítésünk
(néhány gondolat, ami a gyakorlatunk alapja, vezérfonal) 134
j. További olvasnivaló 134
k. Tanárok: Útmutató a gyakorlathoz 134
Személyközi, interkulturális és szociális kompetenciák,
állampolgári kompetencia 136
9. Az Ellopott Dolgozat - fórum színház, Leesmij, Hollandia 136
a. A foglalkozás összefoglalása 136
b. Alkotók 136
c. Célközönség / résztvevők 136
d. Időtartam 137
e. Amit vizsgáltunk (célok / tanulási területek) 137
f. Mit csináltunk és hogyan (szerkezet) 137
h. Eszközök 140
i. Megközelítésünk
(néhány gondolat, ami a gyakorlatunk alapja, vezérfonal) 140
j. További olvasnivaló 140
k. Tanárok: Útmutató a gyakorlathoz 140
10. A Tanár - színházi nevelési program, Sigma Art, Románia 143
a. A program összefoglalása 143
b. Alkotók 143
c. Célközönség / résztvevők 143
d. Időtartam 144
e. Amit vizsgáltunk (célok / tanulási területek) 144
f. Mit csináltunk és hogyan (szerkezet) 144
g. Források 149
h. Eszközök 149
i. Megközelítésünk
(néhány gondolat, ami a gyakorlatunk alapja, vezérfonal) 149
j. További olvasnivaló 150
k. Tanárok: Útmutató a gyakorlathoz 150
Mindez és még több 153
11. Egy ablak - színházi nevelési program,
Big Brum Színházi Nevelési Társulat, Egyesült Királyság 153
a. A program összefoglalása 153
b. Alkotók 154
c. Célközönség / résztvevők 154
d. Időtartam 154
e. Amit vizsgáltunk (célok / tanulási területek) 154
f. Mit csináltunk és hogyan (szerkezet) 155
g. Források 165
h. Eszközök 165
i. Megközelítésünk
(néhány gondolat, ami a gyakorlatunk alapja, vezérfonal) 165
j. További olvasnivaló 169
k. Tanárok: Útmutató a gyakorlathoz 169
12. Bábok - színházi nevelési program,
Káva Kulturális Műhely / Színházi Nevelési Társulat, Magyarország 173
a. A program összefoglalása 173
b. Alkotók 174
c. Célközönség / résztvevők 174
d. Időtartam 174
e. Amit vizsgáltunk (célok / tanulási területek) 174
f. Mit csináltunk és hogyan (szerkezet) 175
g. Források 190
h. Eszközök 191
i. Megközelítésünk
(néhány gondolat, ami a gyakorlatunk alapja, vezérfonal) 191
j. További olvasnivaló 194
k. Tanárok: Útmutató a gyakorlathoz 194
C. És még egy kockadobás - Hogyan tovább? 198
Tanárok 199
Iskolaigazgatók 200
Színházi művészek 200
Diákok 201
Egyetemi oktatók 202
Döntéshozók 203
D. Függelékek 204
A. Függelék: Fogalomtár 204
B. Függelék: Referenciák - ahol további információt találhat 210
C. Függelék: A konzorciumi tagok elérhetőségei 219
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv