1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Testnevelés I.

Jegyzet

Szerző
Szerkesztő
Grafikus

Kiadó: Kőrösi Csoma Sándor Főiskola
Kiadás helye: Békéscsaba
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott kemény papírkötés
Oldalszám: 112 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Jegyzet. Megjelent 500 példányban. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

ELŐSZÓ
A Kedves Olvasó, a Kedves Főiskolai Hallgató nem csak egy főiskolai jegyzetet, hanem egy egész életvitelt formáló kézikönyvet is vesz most kézbe.
A testnevelés közoktatásunkban nem csupán... Tovább

Előszó

ELŐSZÓ
A Kedves Olvasó, a Kedves Főiskolai Hallgató nem csak egy főiskolai jegyzetet, hanem egy egész életvitelt formáló kézikönyvet is vesz most kézbe.
A testnevelés közoktatásunkban nem csupán egy tantárgy. Civilizált világunkban mind a gyermek-ifjú, mind a felnőtt- és öregkorban életmódunk szerves része kell, hogy legyen. Mi célja lehet egy tanítónak oktató-nevelőmunkája során? Elsősorban egészséges, kiegyensúlyozott, életörömmel teli ifjúságot felnevelni, aki felnőtt korában alkotóképes és eleget tud tenni mind a társadalom, mind a saját maga támasztotta követelményeknek.
Hogy mely társadalmi kihívásoknak kell, hogy megfeleljen egy XX. századvégi tanító Magyarországon? Elég, ha csak feltesszük azt a kérdést, hogy lehet-e ma tökéletes, vagy csak megfelelő testállapotról beszélni hazánkban? A válasz egyértelmű: sajnos nem! Egyáltalán nem. Ha a magyar lakosság közérzetét, állapotát a fizikai képességek, a "fittség", alkalmasság oldaláról közelítjük meg, be kell látnunk, hogy a munkaképes és a felnövekvő nemzedékek testi helyzetképe ugyancsak aggodalomra ad okot. A megfelelő testállapot feltételeihez tartoznak azok a testi kondíciót növelő vagy megtartó mozgástevékenységek, amelyek az emberek életörömét, egészségét fokozzák. Enélkül nem beszélhetünk egészségről. Ha őszinték akarunk lenni magunkhoz, tisztázzuk: tudatában vagyunk-e annak, hogy a létezésünk optimális foka - az egészség - nemcsak a betegség hiánya, hanem testi, lelki, szociális jólét is.
A jó közérzetet biztosító egészséggel hazánk lakosságának túlnyomó többsége nem rendelkezik. Az egészséges testállapothoz hiányzik a testmozgás igénye, a sport szeretete. Vajon megfelelően kifejleszti-e az oktatás az iskolában ezeket a hiányokat? Nem véletlen, hogy például a szív-és keringési betegségek okozta halálozás aránya hazánkban a legmagasabb Európában. Pedig köztudott, hogy korszerű testnevelési programokkal e betegségcsoportnál is bizonyított a prevenció.
Miért alakulhatott ki egy ilyen negatív helyzet nálunk? elégedettek lehetünk a testnevelésünkkel? Nem, sajnos nem! Új, kordszerű mozgásprogramokra, oktatási módszerekre van szükség, amelyeknél találkozhatunk az egészséges elfáradás feszültségoldó, kellemes, felfrissítő hatásával. Ahhoz, hogy megfelelő tanítási programok alakuljanak ki, Vissza

Tartalom


Előszó 3
A testnevelés oktatásának elmélete és módszertana (Vámos László)
I. Elméleti alapok:
1. A testnevelés-elméletről általában 6
2. Testnevelés-elméleti alapfogalmak 8
3. A testnevelés célja, feladata és eszközei 11
4. A mozgáskészség, a mozgástanulás 14
5. A tanterv 18
6. A tanmenet és készítése 19
7. A testnevelés óra általános felépítése 22
8. A testnevelés óra tervezése 23
9. A testnevelés órák típusai 27
10. Foglalkoztatási formák a testnevelésben 28
II. Oktatási módszerek a testnevelésben 31
12. A gyakorlatok vezetése 35
13. A segítségadás 38
14. Az oktatási folyamat sajátosságai a testnevelésben 39
15. A játék és játékosság a testnevelésben 42
16. Testnevelés hátrányos körülmények között 44
17. Testnevelés tanórán kívül 46
n. A motoros képességek és fejlesztésük:
1. Motoros képességek értelmezése 47
2. Motoros képességek felosztása 48
3. A motoros képességek fejlesztésének alapfogalmai 75
4. Bemelegítés 78
5. A testtartás és a motoros képességek 79
Gimnasztika (Gőcze Mária)
1. Gimnasztika eredete 82
2. Gimnasztika gyakorlatok tartalma és formája 82
3. A gimnasztika feladata 82
4. A gimnasztika anatómiai és élettani hatása 84
5. A gimnasztika gyakorlatok felosztása 87
6. A gimnasztika gyakorlatok szerkezete 88
7. a gimnasztika szaknyelve 91
8. a gyakorlatok szakleírásának szempontjai 102
9. A gimnasztika gyakorlatok rajzírása 106
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv