kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 120 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi szám: J11-718. |
| Az óvodai környezetismeret módszertan fogalma, feladata helye az óvodapedagógia rendszerében | 3 |
| Az óvodai környezetismeret módszertan fogalma, tárgya | 3 |
| Az óvodai környezetismeret módszertan feladata | 3 |
| Az óvodai környezetismeret helye | 4 |
| A környezetismereti oktatás feladata, helye az óvodai nevelés oktatás rendszerében | |
| A környezetismereti oktatás feladatai | 5 |
| A környezetismereti foglalkozások helye az óvoda nevelésoktatási rendszerében | 6 |
| A környezetismereti foglalkozások és a gyermekek élményei | 9 |
| Az óvodai környezetismeret anyaga és követelményrendszere | 12 |
| Az óvodai környezetismereti anyag felépítése | 12 |
| Az óvodai környezetismereti anyag korcsoportonkénti elrendezésének szempontjai | 13 |
| A környezetismereti foglalkozások és évvégi követelményszintje | 16 |
| Az általános didaktikai alapelvek érvényesülése az óvodai környezetismeret oktatási folyamatában | |
| A motiváció elve | 28 |
| A tudományosság és érthetőség elve | 30 |
| Az óvoda és az élet kapcsolatának elve | 32 |
| A tudatosság és az aktivitás elve | 33 |
| A szemléletesség elve | 37 |
| A környezetismeret oktatási folyamata | 40 |
| A környezetismeret oktatási folyamatának értelmezése | 40 |
| Az oktatási folyamat szerkezete, mozzanatai | 44 |
| A motiváció | 45 |
| A gyermekek megismertetése a konkrét tényekkel | 47 |
| Az ismeretek rögzitése, megszilárditása | 52 |
| Az ismeretek gyakorlati alkalmazása | 54 |
| Az ismeretek, jártasságok és készségek ellenőrzése | 56 |
| A környezetismeret oktatásának módszerei | 59 |
| A beszélgetés módszere | 60 |
| Az elbeszélés módszere | 63 |
| Bemutatás és magyarázat | 64 |
| A gyakorlás (cselekedtetés) módszere | 69 |
| A környezetismeretben alkalmazható szemléltető és segédeszközök | 74 |
| A szemléltető és segédeszközök jelentősége az óvodai környezetismeretében | 74 |
| Követelmények a szemléltető- és segédeszközökkel szemben | 75 |
| A segédeszközök fajtái | 76 |
| A segédeszközök alkalmazásának lehetőségei | 80 |
| Foglalkozási típusok a környezetismeretben | 82 |
| Uj ismeretet közlő és készséget alakitó foglalkozás | 82 |
| Ismétlő, rendszerező foglalkozás | 83 |
| Az ismeretek gyakorlására szolgáló foglalkozás | 84 |
| A vegyes tipusú (kombinativ) foglalkozás | 84 |
| A környezetismeret oktatási folyamatának megtervezése | 86 |
| Felkészülés a környezetismertetésre | 86 |
| Folyamatos felkészülés | 86 |
| Egy alkalomra, konkrét foglalkozásra való felkészülés | 92 |
| A foglalkozások megszervezése, levezetése | 97 |
| A környezetismereti foglalkozások elemzése | 99 |
| Az éves munka elemzése | 104 |
| Mellékletek | 107 |
| Minta tervezetek ILL. vázlatok | 109 |
| Tartalomjegyzék | 119 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.